Μπορεί εμείς να μην έχουμε δει ακόμα στην Ελλάδα το πετρελαιοκίνητο MAN TGE, αλλά η γερμανική εταιρεία ετοιμάζεται από τον Ιούλιο, να παράξει μαζικά την ηλεκτρική έκδοση του van της, το eTGE, το οποίο θα προσφέρει ωφέλιμο φορτίο από 950 έως 1.700 κιλά και μικτό βάρος που ποικίλει από τους 3,5 μέχρι τους 4,25 τόνους.

Το ηλεκτρικό MAN eTGE υπόσχεται αυτονομία έως και 160 χλμ., μια τιμή που σίγουρα δεν εντυπωσιάζει αλλά κρίνεται επαρκής, καθώς σύμφωνα με την εταιρεία το 70% των επαγγελματικών οχημάτων που κινούνται σε αστικό περιβάλλον, διανύουν λιγότερα από 100 χλμ./ημέρα. Επιπλέον κινούνται με χαμηλή μέση ταχύτητα, οπότε με τη μέγιστή του ταχύτητα των 90 χλμ./ώρα, το MAN eTGE δεν θα υστερεί, καθώς δύναται να ανταποκριθεί στο 75% των αστικών μεταφορών και διανομών. Η ΜΑΝ ανακοινώνει ηλεκτρική κατανάλωση της τάξης των 20 kWh/100 χλμ.

Το van της ΜΑΝ εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ισχύος 100 kW (134 hp) και ροπής 290 Nm. Το μοτέρ παίρνει ενέργεια από μπαταρίες 36 kWh, οι οποίες σύμφωνα με τη ΜΑΝ, αναμένεται να χάσουν μόλις το 15% της απόδοσής τους μετά από 10 χρόνια ή 2.000 κύκλους φόρτισης. Επιπλέον, χάρη στην αυτόνομη δομή των 6 ή 12 κελιών, μπορεί να γίνει μερική μόνο αντικατάσταση των στοιχείων που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα. Οι μπαταρίες τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα, μειώνοντας ελαφρώς το ωφέλιμο ύψος του χώρου φόρτωσης. Σε ένα σταθμό 40 KW μπορεί να φορτιστεί το 80% των μπαταριών μέσα σε 45 λεπτά. Το 100% της φόρτισης σε ένα wallbox απαιτεί κάτι λιγότερο από πέντε ώρες, ενώ σε παροχή 220V AC χρειάζονται περίπου εννέα ώρες.

Αρχικά, το MAN eTGE μπορεί να παραγγελθεί στην έκδοση με το κανονικό μεταξόνιο και την υπερυψωμένη οροφή. Τα πρώτα συμβόλαια έχουν ήδη υπογραφεί, με την τιμή στη Γερμανία να διαμορφώνεται κοντά στα 69.500 ευρώ. Τα πρώτα ηλεκτρικά van της ΜΑΝ θα κυκλοφορήσουν στις μητροπολιτικές περιοχές της Γερμανίας, της Αυστρίας, του Βελγίου, της Γαλλίας, της Νορβηγίας και της Ολλανδίας.