Η ιαπωνική Fuso –Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, ή MFTBC για συντομία– ανακοίνωσε πρόσφατα ότι, σκοπεύει να εξελίξει ηλεκτρικές εκδόσεις όλων των μοντέλων φορτηγών και λεωφορείων που κατασκευάζει.

Η θυγατρική της Daimler Trucks λανσάρει λοιπόν, νέα επιχειρηματική μονάδα ονόματι E-Fuso ταυτόχρονα με το πρωτότυπο ηλεκτρικό φορτηγό Vision One. Είναι η πρώτη φορά που, κατασκευαστής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων δημιουργεί ξεχωριστή φίρμα αφιερωμένη αποκλειστικά σε ηλεκτρικά οχήματα.

Το E-Fuso Vision One όπως είναι η πλήρης ονομασία του, δίνει μια πρώτη γεύση των σχεδιασμών της εταιρείας, και με μικτό βάρος 23 τόνους και εκτιμώμενη αυτονομία στα 350 χιλιόμετρα, αντιπροσωπεύει το άνω άκρο της γκάμας.

Μεγάλη αυτονομία, 11 τόνοι ωφέλιμο

Για την εξέλιξη των μελλοντικών 100% ηλεκτρικών φορτηγών της Fuso θα χρησιμοποιηθεί τεχνογνωσία τόσο της ιαπωνικής εταιρείας όσο και της Daimler Trucks. Το όχημα έχει μικτό 23 τόνων, με το ωφέλιμο να αγγίζει τους 11 τόνους, ή δύο τόνους λιγότερους από το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο. Η διαμόρφωση και η ισχύς των μπαταριών θα εξαρτώνται από τις απαιτήσεις των πελατών, στην πιο δυνατή έκδοση πάντως, μπορεί να δεχθεί μπαταρίες 300 kWh κάτι που θα του δίνει αυτονομία (με μία πλήρη φόρτιση) γύρω στα 350 χιλιόμετρα, που θεωρείται υπεραρκετή για χρήση σε αστικές διανομές. Το ηλεκτρικό φορτηγό της Fuso είναι ουσιαστικά το πρώτο σε παγκόσμιο επίπεδο με σαφές χρονοδιάγραμμα εξέλιξης και εμπορικής διάθεσης, καθώς η πρεμιέρα του προηγήθηκε αυτής του Tesla Semi.

Ένα καλό ερώτημα είναι πώς σκοπεύει η Daimler Trucks να υλοποιήσει το φιλόδοξο πρόγραμμά της, σύμφωνα με το οποίο, για κάθε πετρελαιοκίνητο Fuso, θα διατίθεται παράλληλα και μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του. Οι μηχανικοί της Daimler αναφέρουν ότι, η Fuso έχει πρόσβαση στα ηλεκτρικά μέρη των επιβατικών της Mercedes ενώ, οι μπαταρίες των μελλοντικών E-Fuso προέρχονται από τη θυγατρική Deutsche Accumotive. Από εκεί και πέρα, υπάρχει η εταιρεία Mercedes-Benz Energy, με εξειδίκευση σε σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας και δεύτερης «ζωής» για τις μπαταρίες.

Επιπρόσθετα, η Daimler διαθέτει μετοχικά μερίδια σε εταιρείες που βρίσκονται στην αιχμή παρεμφερών τεχνολογιών. Πρόκειται για την Chargepoint, τη μεγαλύτερη παγκοσμίως σε παραγωγή συστημάτων φόρτισης και αντίστοιχων υποδομών, και τη νεοφυή StoreDot από το Ισραήλ που εξελίσσει συστήματα (υπέρ) ταχείας φόρτισης. Το Vision One, στα χνάρια του ηλεκτρικού eCanter του οποίου η ευρεία εμπορική διάθεση μόλις ξεκίνησε, αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία σε Ευρώπη και Ιαπωνία, κάποια στιγμή τα επόμενα τρία χρόνια.