Για το θέμα των αυξήσεων στις τιμές των διοδίων αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Καθημερινή» της Κυριακής, προαναγγέλοντας παράλληλα μια σειρά έργων αλλά και την επέκταση του μετρό προς το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος.
Ειδικότερα, για το θέμα της απαγόρευσης των παραχωρησιούχων να επιβάλλουν την ετήσια τιμαριθμική αύξηση στις τιμές των διοδίων ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «έχει ληφθεί μια απόφαση συνολικά από την κυβέρνηση. Δεν μπορούμε να δεχθούμε αλόγιστες και υπέρμετρες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων. Είμαστε σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους.
Δεν θα κάνουμε σπασμωδικές κινήσεις, ούτε θα έρθουμε σε διαμάχη. Πρέπει να βρούμε μια λύση. Και στην Αττική Οδό, πάντως, θα μπορούσαν βάσει της σύμβασής τους να είχαν αυξήσει τα διόδια εδώ και χρόνια αλλά δεν το έκαναν».
Στη συνέχεια, αναφερόμενος στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Ήρθαμε σε συνεννόηση με την Lamda Development για να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο ζήτημα που έχουμε με τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, γιατί δεν υπήρχε μελετητική ωριμότητα.
Πρέπει να ωριμάσουν οι μελέτες, να δούμε ποια θα είναι η λύση και ποια η χάραξη, ώστε να μιλήσουμε για προϋπολογισμό και χρηματοδότηση. Η μελέτη θα παραδοθεί σε ενάμισι έτος».
Απαντώντας εξάλλου σε ερώτηση για το θέμα των αποζημιώσεων των οδηγών που είχαν εγκλωβιστεί στην Αττική Οδό πέρυσι, ο κ. Καραμανλής εξήγησε πως «έγινε κάτι πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή να αποζημιωθούν όσοι εγκλωβίστηκαν, κάτι το οποίο δέχθηκε ο παραχωρησιούχος, αναλαμβάνοντας μέρος της ευθύνης.
Υποβλήθηκαν συνολικά 11.808 αιτήματα από τα οποία η εταιρεία σε συνεργασία με ανεξάρτητο ελεγκτή ενέκρινε τα 3.990 - να θυμίσω ότι οι πρώτοι υπολογισμοί ήταν για 2.500 ΙΧ - και απέρριψε τα 7.818.
Μέχρι σήμερα έχουν πληρωθεί 3.529 πολίτες, ενώ οι υπόλοιποι δεν έχουν πληρωθεί επειδή δεν έχουν στείλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ή είχαν ελλείψεις στον φάκελό τους».
Νέα γραμμή Μετρό από Θησείο προς ΚΠΣΝ
Ο κ. Καραμανλής απαντώντας σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της γραμμής 4 σημείωσε ότι «καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο και να ξεκινήσει, να έχουν στηθεί παντού εργοτάξια, είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία. Δεν έχει γίνει τόσο μεγάλης κλίμακας έργο μετρό στην Αθήνα από τότε που κατασκευάστηκε η βασική γραμμή. Είμαστε λίγο πίσω γιατί υπήρξαν ορισμένα ζητήματα. Να σας θυμίσω μόνο τι έγινε στο σταθμό Εξαρχείων με τις αντιδράσεις μιας μειοψηφίας.
Όμως τα εργοτάξια έχουν στηθεί, ο μετροπόντικας έχει έρθει, οι πρόδρομες εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το κυρίως έργο». Αναφέρθηκε στην εξέλιξη του μετρό της Αθήνας λέγοντας πως «εκτός από την επέκταση προς Ίλιον που έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχουμε πλέον αποφασίσει να δρομολογήσουμε τη σύνδεση του δικτύου με το Κέντρο Πολιτισμού στην Καλλιθέα.
Μια συμβατική υποχρέωση που είχε αναλάβει το Δημόσιο το 2008 έναντι του Ιδρύματος Στ. Νιάρχου και δεν την είχε τιμήσει. Εκτιμώ ότι θα είμαστε σε θέση να δημοπρατήσουμε το έργο σε δύο χρόνια.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης, με τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου. Θα έχει μήκος περίπου 5 χλμ και τέσσερις σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι 450 εκατ. ευρώ. Το έργο θα εξυπηρετήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές των Πετραλώνων και του δήμου Καλλιθέας». Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου υπογράμμισε με βεβαιότητα πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα διότι τα έργα μετρό τα προκρίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα στηρίζει η ΕΤΕπ. «Αντίθετα αντιμετωπίζαμε δυσκολία για άλλα έργα, λ.χ. τα οδικά, γιατί κατά το παρελθόν οι κυβερνήσεις υπέκυπταν στην πολιτική πίεση να υπερδιαστασιολογούν τα έργα.
Πώς το αντιμετωπίσαμε; Μειώσαμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων αυτών και εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση. Ένα παράδειγμα είναι η παράκαμψη Χαλκίδας, την οποία θα συμβασιοποιήσουμε μέσα στον Φεβρουάριο» σημείωσε.