Τροχοί & TIR

Κατέβασε ρολά και η Sunsundegui

Ώστε να κερδίσει χρόνο για να διαπραγματευτεί με τους πιστωτές της.
Δευτέρα 02/06/2025 - 13:31
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: wikipedia - By Buttons0603 - Own work, CC BY-SA 4.0 https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=119297447
φωτό: wikipedia - By Buttons0603 - Own work, CC BY-SA 4.0 https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=119297447

Δυσοίωνα δείχνουν τα πράγματα για τους Ευρωπαίους αμαξοποιούς το τελευταίο διάστημα, με πλέον πρόσφατο πλήγμα την υπαγωγή της ιστορικής Sunsundegui σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές. 

Η ισπανική εταιρεία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, ώστε να κερδίσει χρόνο για να διαπραγματευτεί με τους πιστωτές της. Η Sunsundegui στις μέρες μας, πέρα από την Ιβηρική χερσόνησο, είναι περισσότερο γνωστή στο Ηνωμένο Βασίλειο για την παραγωγή λεωφορείων σε σασί Volvo, ενώ στο παρελθόν είχε εκπροσώπηση και στη χώρα μας.

Αυτή τη στιγμή έχει λειτουργικά χρέη ύψους 48,8 εκατ. ευρώ, κάποια από αυτά σε προμηθευτές, αλλά το μεγαλύτερο μέρος σε δάνεια. Παρόλα αυτά, λέει ότι το γεμάτο βιβλίο παραγγελιών της για το 2025 θα μπορούσε να τη σώσει από τη χρεοκοπία.

Οι διευθυντές της Sunsundegui ισχυρίζονται ότι ο πυρήνας του προβλήματος προέρχεται από το ματαιωμένο σχέδιο κατασκευής των πούλμαν 9700 και 9900 της Volvo, μετά το κλείσιμο του σύγχρονου εργοστασίου κατασκευής αμαξωμάτων της Volvo στην Πολωνία. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατασκευή των οχημάτων της Volvo, η Sunsundegui είχε προσλάβει πολλούς νέους εργαζόμενους και είχε προετοιμαστεί για τις νέες γραμμές παραγωγής, όταν η Volvo έβγαλε το έργο… από την πρίζα.

Οι προσωρινές «ενέσεις» μετρητών ύψους 9 εκατ. ευρώ από την περιφερειακή κυβέρνηση και 5,1 εκατ. ευρώ από τη Volvo, οι οποίες εξαντλήθηκαν τον Αύγουστο, δεν ήταν αρκετές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων χρέους, δήλωσαν στελέχη της εταιρείας σε υπουργό της ισπανικής κυβέρνησης. Η εταιρεία από τη χώρα των Βάσκων παρήγαγε πάνω από 400 λεωφορεία τον χρόνο, και πριν από την πανδημία απασχολούσε 550 εργαζομένους.

PreviousNext