Τροχοί & TIR

Κινεζικό Φορτηγό της Χρονιάς 2022 τo Auman Galaxy της Foton Daimler

Το νέο Auman Galaxy της Foton Daimler κατέκτησε τη διάκριση «Κινεζικό Φορτηγό της Χρονιάς 2022» (CTOY), επικρατώντας σε συγκριτική δοκιμή που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της επιτροπής κρίσης ITo
Παρασκευή 20/05/2022 - 13:35
Κοινοποίηση στα Social Media

Το νέο Auman Galaxy της Foton Daimler κατέκτησε τη διάκριση «Κινεζικό Φορτηγό της Χρονιάς 2022» (CTOY), επικρατώντας σε συγκριτική δοκιμή που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της επιτροπής κρίσης IToY, του ευρωπαϊκού δηλαδή, αντίστοιχου θεσμού.

Σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο στις 28 Δεκεμβρίου 2021, το δημοφιλέστερο βραβείο στον χώρο της Μεταφοράς στην Ασία απονεμήθηκε στον εκπρόσωπο του Foton Motor Group, Li Jian. Στην συγκριτική δοκιμή συμμετείχαν αυτή τη φορά δύο οχήματα, τα Foton Daimler Auman Galaxy και JAC Gallop V7. Σύμφωνα με το καταστατικό της επιτροπής κρίσης, το τρόπαιο μπορούν να διεκδικήσουν οχήματα με μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων τα οποία λανσαρίστηκαν τους τελευταίους 12 μήνες στην κινεζική αγορά. Οι τομείς που εξετάζονται στη διάρκεια της συγκριτικής δοκιμής περιλαμβάνουν την αποδοτικότητα, την ενεργητική ασφάλεια, την άνεση οδήγησης, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) κ.λπ.

Σύμφωνα με την επιτροπή κρίσης, το Auman Galaxy ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στους δρόμους της Κίνας χάρη στην φουτουριστική του εμφάνιση, και την εκπληκτική εφαρμογή της βαφής σε κάθε επιφάνεια του τράκτορα, ο οποίος θυμίζει πρωτότυπα οχήματα κι όχι μοντέλο παραγωγής. Κλειδί στη μοναδικότητα της εμφάνισης του οχήματος είναι η εφαρμογή του κανόνα της χρυσής τομής στον σχεδιασμό της γρίλιας, και το σχήμα «Galaxy» όπως ονομάζεται στη σχεδιαστική αργκό της εταιρείας γύρω από το λογότυπο. Έμφαση έχει δοθεί και στα εξωτερικά πάνελ ώστε να μεταδίδουν αίσθηση γεροδεμένης, μονοκόμματης κατασκευής, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας galaxy matrix LED. Τα σπόιλερ οροφής ρυθμίζονται ηλεκτρικά, και συνολικά, οι σχεδιαστές ήθελαν να πετύχουν –σύμφωνα με τα λεγόμενά τους- «μία οργανική συνύπαρξη αισθητικής και επιστήμης».

Η ριζοσπαστική εμφάνιση του εξωτερικού βρίσκει αισθητική συνέχεια στο εσωτερικό της –απόλυτα επίπεδης, χωρίς «τούνελ» στο δάπεδο- καμπίνας, το οποίο χαρακτηρίζεται από πρακτικότητα και ευρυχωρία, και ευρηματικό διάκοσμο που δεν θυμίζει κάποιο ευρωπαϊκό φορτηγό. Το ταμπλό δείχνει σμιλευμένο με μαεστρία, και φέρει δύο μεγάλα ψηφιακά μόνιτορ (12,3 και 10 ίντσες) με τον πίνακα οργάνων να είναι φουλ ψηφιακός. Το αυτόματο σύστημα κλιματισμού είναι τελευταίας γενιάς με ειδικά φίλτρα PM25, υπάρχουν θερμαινόμενες(!) και ψυχόμενες ποτηροθήκες, και γενικά αναπάντεχα στοιχεία εξοπλισμού που αυξάνουν το επίπεδο διαβίωσης. Το στρώμα του κάτω κρεβατιού έχει φάρδος 1.010 χιλιοστά, και οι αποθηκευτικοί χώροι είναι υπερεπαρκείς.

Ο κινητήρας είναι ένας 13λιτρος της Cummins (A13) που πληροί το πρότυπο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας «national VI» με 580 PS. Οι άξονες είναι της ZF, όπως και το 12άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου επιτρέπει τους μικρότερους χρόνους αλλαγής σχέσεων στην κατηγορία, με προφανή οφέλη σε αποδοτικότητα και οδηγησιμότητα. Εκ μέρους της επιτροπής κρίσης, η πρόεδρος Yu Jing ανέφερε ότι «το Auman Galaxy δείχνει το επίπεδο της τεχνογνωσίας της Foton Daimler στην εξέλιξη και κατασκευή πραγματικά premium βαρέων οχημάτων στη μεταφορά μεγάλων αποστάσεων. Η ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό και τη γραμμή μετάδοσης κίνησης προσφέρει υψηλή προστιθέμενη αξία στους πελάτες».

Με τη συμμετοχή του TΡΟΧΟΙ & TIR

Ο θεσμός CTOY ιδρύθηκε το 2015 από το περιοδικό Commercial Vehicle, με τη συνδρομή του ευρωπαϊκού IToY, μέλος του οποίου είναι το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR. Ο ευρωπαϊκός ειδικός Τύπος εκπροσωπείται από 4 μόνιμα μέλη, μεταξύ των οποίων ο συντάκτης του T&T Βασίλης Δαραμούσκας, ο οποίος έχει συμμετάσχει σε όλα τα (προ πανδημίας) τεστ στην Κίνα. Στη φετινή συγκριτική δοκιμή η φυσική μας παρουσία ήταν ανέφικτη εξαιτίας των μέτρων περιορισμού της Covid-19, και η συμβολή μας περιορίστηκε στην αξιολόγηση των στοιχείων εξοπλισμού των οχημάτων, τη βαθμολογία οποιασδήποτε παραμέτρου δεν απαιτεί οδήγηση, και στη μελέτη και επιβεβαίωση των μετρήσεων των Κινέζων συναδέλφων.

PreviousNext