Τροχοί & TIR

Κορυφαία λίπανση για κάθε φορτηγό

Το 2022, ο ρόλος της σωστής λίπανσης είναι πιο κρίσιμος από ποτέ πριν στην ιστορία της μεταφοράς. Ποτέ πριν στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, η σωστή λίπανση κινητήρα, μηχανικών μερ
από Advertorial | Τετάρτη 27/07/2022 - 11:40
Κοινοποίηση στα Social Media

Το 2022, ο ρόλος της σωστής λίπανσης είναι πιο κρίσιμος από ποτέ πριν στην ιστορία της μεταφοράς. Ποτέ πριν στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, η σωστή λίπανση κινητήρα, μηχανικών μερών και εξαρτημάτων των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων δεν ήταν τόσο σημαντική, όσο την τελευταία δεκαετία, ενώ με κάθε νέα γενιά και μοντέλο φορτηγού, οι μηχανικοί εξέλιξης προσπαθούν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις τριβές ανάμεσα στα μηχανικά μέρη, από τον κινητήρα μέχρι τους άξονες.

Σε κάθε νέα γενιά φορτηγού (και λεωφορείου) λοιπόν, μεγάλο μέρος της αύξησης της αποδοτικότητας που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα εξελιγμένα λιπαντικά για κινητήρες, άξονες, γρανάζια, κιβώτια ταχυτήτων, ρουλεμάν των τροχών και λοιπά εξαρτήματα.

Το ίδιο όμως συμβαίνει και με τα ήδη κυκλοφορούντα οχήματα –η διάρκεια ζωής τους και η απρόσκοπτη λειτουργία τους εξαρτάται από την ποιότητα των λιπαντικών που χρησιμοποιούν.

Για να αποδώσουν το μέγιστο τα σύγχρονα φορτηγά και λεωφορεία, βασίζονται στα πιο εξελιγμένα διαθέσιμα λιπαντικά. Οι κατασκευαστές βαρέων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζουν συνεχώς νέους ή αναβαθμισμένους κινητήρες, για τους οποίους τα διαστήματα μεταξύ της αλλαγής λιπαντικών μπορούν πλέον να απέχουν ακόμη και 200.000 χιλιόμετρα μεταξύ τους.

Στην πλειοψηφία τους, οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν ως λιπαντικά πρώτης τοποθέτησης, από τη γραμμή παραγωγής, προϊόντα της Shell, καθώς αυτά υπερκαλύπτουν και τις πλέον απαιτητικές προδιαγραφές.

Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα συνθετικά Shell Rimula τα οποία όταν λανσαρίστηκαν, έδωσαν τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάσουν οχήματα που μπορούν να καλύψουν άνετα πάνω από 100.000 χιλιόμετρα –σε μεταφορά μεγάλων αποστάσεων κυρίως- ενώ συνετέλεσαν στη μείωση των εσωτερικών τριβών και κατά συνέπεια την αύξηση της αποδοτικότητας.

Σήμερα, έχουμε φτάσει στις 200.000 χιλιόμετρα, και όλα δείχνουν ότι το συγκεκριμένο διάστημα μεταξύ αλλαγής λιπαντικών κινητήρα θα αυξηθεί κι άλλο. Στην ίδια κατεύθυνση, τα Shell Spirax για το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα Shell Gadus για ρουλεμάν και συνδέσμους έδωσαν τη δυνατότητα στους μηχανικούς και σχεδιαστές να παρουσιάσουν τα πιο αποδοτικά επαγγελματικά οχήματα που έχουν φτιαχτεί ποτέ.

Τα Shell Spirax είναι λιπαντικά για διαφορικά και συστήματα μετάδοσης, σχεδιασμένα για να παρέχουν μεγάλη οικονομία καυσίμου και μεγαλύτερα διαστήματα αλλαγών λιπαντικού. Ταυτόχρονα η σύνθεσή τους από συνθετικά βασικά έλαια και μοναδική τεχνολογία προσθέτων, προσφέρει απόλυτη προστασία, μέσα από τη βελτιωμένη λίπανση και τη μείωση της θερμοκρασίας λειτουργίας που επιτυγχάνεται.

Τα Shell Gadus είναι κορυφαίων επιδόσεων γράσα πολλαπλών εφαρμογών με πρόσθετα υψηλών πιέσεων. Περιέχουν βασικά λάδια υψηλής ποιότητας και κατάλληλα πρόσθετα όπως υψηλών πιέσεων και άλλα βελτιωτικά για να βελτιώνουν τη λειτουργία τους σε ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών.

Τα γράσα Shell Gadus έχουν σχεδιαστεί για έδρανα κύλισης και ολίσθησης καθώς και για αρθρώσεις και επιφάνειες ολίσθησης που συναντώνται στους περισσότερους τομείς βιομηχανίας και μεταφορών.

Η Shell ήταν η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε συνθετικά λιπαντικά με πολύ χαμηλό ιξώδες για βαρέα οχήματα, αυξάνοντας σημαντικά την προστασία των εξαρτημάτων του κινητήρα, σε μία κίνηση την οποία σταδιακά υιοθέτησε η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόκειται για πλήρως συνθετικά λιπαντικά πετρελαιοκινητήρων βαρέως τύπου, σχεδιασμένα για να προσφέρει οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Προσφέρουν χαμηλό ιξώδες HTHS, που συντελεί στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, χωρίς συμβιβασμούς στην προστασία του κινητήρα. Η σύνθεσή τους είναι συμβατή με τα περίπλοκα συστήματα μετεπεξεργασίας καυσαερίων που διαθέτουν τα σύγχρονα φορτηγά και με τα μεγάλα διαστήματα αλλαγής που απαιτούνται για τους σύγχρονους κινητήρες Euro 6.

PreviousNext