Υποτονική ήταν μέχρι χθες η κίνηση για τα φορτηγά με ζωάμαξες τόσο στις εισαγωγές, όσο, κυρίως στις εθνικές μεταφορές.

Για την πτώση του συγκεκριμένου μεταφορικού έργου δίδονται δύο ερμηνείες.

Η πρώτη έχει να κάνει με τους περιορισμούς στη μετακίνηση προς την ύπαιθρο και την πρόθεση των καταναλωτών να μη αγοράσουν ολόκληρο αρνί, αλλά μέρος αυτού για ψήσιμο στο σπίτι στην πόλη, άρα επέρχεται μειωμένη κατανάλωση.

Όμως, οι έμποροι στρέφονται κατά των κτηνοτρόφων ζητώντας τιμές κάτω των 4 ευρώ, τη στιγμή που οι κτηνοτρόφοι δεν πουλάνε κάτω από 4,80 το κιλό επικαλούμενοι το αυξημένο κόστος διατροφής των αμνοεριφιων, με αποτέλεσμα να μην έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες και να μη γίνονται μεταφορές. Αλλά, ταυτόχρονα, οι έμποροι στρέφονται και κατά των μεταφορέων κάνοντας λόγο για απροθυμία ορισμένων να μεταβούν και να φορτώσουν από αγροτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, επικαλούμενοι την έξαρση του Κορονοϊού στις συγκεκριμένες περιοχές στις οποίες όμως εκτρέφεται ο μεγαλύτερος αριθμός αμνοεριφίων.

Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR, επικοινώνησε με ιδιοκτήτες ΦΔΧ με ζωάμαξες, οι οποίοι ανέφεραν ότι εκτελούν κανονικά τις όποιες μεταφορές δέχονται, συμφωνούν ότι υπάρχει μια μείωση δρομολογίων, αλλά αυτό έχει να κάνει με την πανδημία και με τις πιέσεις χρόνου που ασκούνται μεταξύ εμπόρων και κτηνοτρόφων προκειμένου η κάθε πλευρά να επιτύχει καλύτερη τιμή.

Ωστόσο,δεν απέκλεισαν και το ενδεχόμενο ορισμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών να μην πραγματοποίησαν κάποια δρομολόγια στην περιοχή της Κοζάνης και της Καστοριάς, λόγω των αυξημένων κρουσμάτων σε αυτές τις περιοχες.