Μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια 38 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους λεγόμενους έξυπνους αυτοκινητόδρομους (smart motorways). Μετά και το τελευταίο θανάσιμο ατύχημα στο Ηνωμένο Βασίλειο με θύμα έναν μοτοσικλετιστή, οι διαμαρτυρίες κατά της λειτουργίας των έξυπνων αυτοκινητόδρομων κορυφώθηκαν με μια «ομάδα πρωτοβουλίας» κατά των «Smart motorways» να προγραμματίζει μια σοκαριστική διαμαρτυρία: Θα πραγματοποιήσει πορεία προς το βρετανικό κοινοβούλιο κρατώντας 38 φέρετρα, όσα και τα θύματα που θεωρείται ότι έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας των συστημάτων που εφαρμόζονται στους «έξυπνους αυτοκινητόδρομους».
Καθυστερημένα, η βρετανική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι δεν προηγήθηκε επαρκής ενημέρωση των οδηγών για τον τρόπο που λειτουργούν οι έξυπνοι αυτοκινητόδρομοι, ενώ σχετική έρευνα επιβεβαίωσε άγνοια σε ποσοστό 51% των οδηγών.
Το κυριότερο πρόβλημα εντοπίζεται στη χρήση των λωρίδων έκτακτης ανάγκης, τη γνωστή ΛΕΑ, η οποία με μηνύματα δίδεται στην κυκλοφορία των οχημάτων, εφόσον διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει σταθμευμένο αυτοκίνητο ή άλλο εμπόδιο και, πάλι με μηνύματα, απαγορεύει την κυκλοφορία, βγάζει δηλαδή τα οχήματα από τη ΛΕΑ, εφόσον σε αυτή σταθμεύσει αυτοκίνητο με βλάβη.
Ωστόσο, τα περισσότερα ατυχήματα συνέβησαν στη ΛΕΑ, όταν οδηγός οχήματος είδε ξαφνικά μπροστά του ακινητοποιημένο όχημα χωρίς να προλάβει να φρενάρει.
Στις δικαστικές αίθουσες που έφτασαν ανάλογες υποθέσεις, οι οδηγοί δήλωσαν ότι δεν έλαβαν κανένα μήνυμα ούτε είδαν κάποια σχετική σήμανση για να βγουν από τη ΛΕΑ.
Έχουν, επίσης, καταγραφεί πολλές αστοχίες στην πληροφόρηση μέσω των ηλεκτρονικών πινακίδων. Για παράδειγμα, δεν εμφανίστηκε ένδειξη ξαφνικού μποτιλιαρίσματος που εγκυμονεί τον κίνδυνο «καραμπόλας» από τα επερχόμενα οχήματα, ενώ αντίθετα υπήρξαν ενδείξεις μποτιλιαρίσματος και υπόδειξη προς τους οδηγούς να ελαττώσουν ταχύτητα, αλλά τίποτα δεν συνέβαινε μπροστά τους.
Ο Γραμματέας Μεταφορών (Transport Secretary), Grant Shapps, έδωσε εντολή στην αρμόδια υπηρεσία να εξετάσει από την αρχή τη λειτουργία των έξυπνων αυτοκινητόδρομων και να εντοπίσει τους λόγους της επικινδυνότητάς τους.
Να σημειωθεί ότι η βασική ιδέα των έξυπνων αυτοκινητόδρομων ήταν η αναγνώριση των οχημάτων με βάση την πινακίδα τους, της κατηγορίας ρύπων (euro) που ανήκουν ώστε να καταβάλλουν τα διόδια που τους αναλογούν σε συνδυασμό με τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει. Ακόμη, όμως, και σε αυτό το βασικό μέτρο έχουν παρατηρηθεί λάθη.