Με επιδόσεις supercar, δυνατότητες heavy-duty pick-up και αυτονομία μεγαλύτερη από αυτή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, το ηλεκτροκίνητο Tesla Cybertruck έρχεται για να ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Cybertruck» ονομάζεται το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό pick-up της Tesla, το οποίο παρουσίασε μόλις πριν λίγες ώρες ο ιδρυτής της μάρκας, Elon Musk. Θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις με έναν, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες και η έναρξη της παραγωγής του προγραμματίζεται για τα τέλη του 2021, με την κορυφαία έκδοση να καθυστερεί έναν επιπλέον χρόνο. Και αν η μορφή του Cybertruck εντυπωσιάζει, τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοινώθηκαν, σε αφήνουν άναυδο. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…

Πρόκειται για ένα άκρως φουτουριστικό όχημα, το οποίο κάθε άλλο παρά μοντέλο παραγωγής μοιάζει. Σχεδιαστικά, διαθέτει αιχμηρές γραμμές και έντονες γωνίες, με τα λεπτά ενιαία φωτιστικά σώματα να είναι τεχνολογίας LED. Αντίθετα με τη συνήθη πρακτική του σασί τύπου σκάλας, η Tesla έχει χρησιμοποιήσει ένα αυτοφερόμενο πλαίσιο, το οποίο ονομάζει «εξωσκελετό». Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ένα άκρως ισχυρό ανοξείδωτο ατσάλι ανθεκτικό σε βαθουλώματα και λοιπά χτυπήματα. Παράλληλα, όλες οι γυάλινες επιφάνειες είναι από θωρακισμένο γυαλί, στοιχεία που ενισχύουν την ασφάλεια των επιβατών.

Στο εσωτερικό των έξι θέσεων (τρεις μπροστά, τρεις πίσω), συνεχίζεται αμείωτα η λιτή σχεδίαση, με την Tesla να τοποθετεί επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς. Προεξάρχον στοιχείο του σαλονιού, είναι η οθόνη αφής των 17 ιντσών, μέσω της οποίας γίνεται ο χειρισμός των βασικών λειτουργιών του οχήματος.

Με ωφέλιμο 1,6 τόνων

Σε ό,τι αφορά στην καρότσα, αυτή έχει ένα ανθεκτικό κάλυμμα και μήκος 1.981 χλστ., με το Tesla Cybertruck να προσφέρει ωφέλιμο φορτίο έως και 1.588 κιλών και να διαθέτει συνολικά κλειστούς αποθηκευτικούς χώρους χωρητικότητας 2.832 λίτρων. Το όχημα εξοπλίζεται με αερανάρτηση σε όλους τους τροχούς, η οποία επιτρέπει την ανύψωση ή το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 4 ίντσες (10 εκ.). Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος φτάνει στα 40 εκατοστά, με τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής να ορίζονται στις 35 και 28 μοίρες αντίστοιχα. Προς όφελος της χρηστικότητας, προσφέρονται παροχές ηλεκτρικής ενέργειας και πεπιεσμένου αέρα.

Supercar ή pick-up;

Στη βασική του έκδοση (από 39.900 δολάρια), το Cybertruck διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ αγνώστων λοιπών στοιχείων και είναι πισωκίνητο. Σύμφωνα με την εταιρεία, πραγματοποιεί το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ. και προσφέρει αυτονομία μέχρι και 402 χλμ. Η ελκτική ικανότητα του οχήματος ορίζεται στα 3.402 κιλά.

Τετρακίνητο είναι το Cybertruck με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, η τιμή του οποίου εκκινεί από τα 49.900 δολάρια. Χρειάζεται 4,7 δλ. για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα και υπόσχεται αυτονομία έως και 483 χλμ. Η ελκτική ικανότητα της εν λόγω έκδοσης αγγίζει τα 4.536 κιλά.

Για την απόκτηση της κορυφαίας AWD έκδοσης με τους τρεις κινητήρες, απαιτούνται 69.900 δολάρια, αλλά με αυτά τα χρήματα παίρνεις ένα …supercar που κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3 δλ. και έχει αυτονομία μέχρι και 805 χλμ.! Η ελκτική ικανότητα εδώ έχει ανέβει στα 6.350 κιλά.

Σημειώνεται πως η Tesla χρεώνει 7.500 δολάρια για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης του Cybetruck και ότι οι προπαραγγελίες για το μοντέλο έχουν ήδη ξεκινήσει, με την αμερικάνικη εταιρεία να ζητά 100 δολάρια για «καπάρο».