Με το ΤΡΟΧΟΙ & TIR μετράει καταναλώσεις η Mercedes!

Δύο Actros 1845 στην απόλυτη "κόντρα"- του 2015 και του 2017

Αρχές Απριλίου βρεθήκαμε στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας, για να συγκρινουμε σε μία διαδρομή 800 χιλιομέτρων δύο Euro 6 Mercedes-Benz Actros 1845. Ένα, το κόκκινοτων φωτογραφιών είναι το Actros που κυκλοφορούσε έως το 2015, και το άλλο, το άσπρο, είναι το Actros με όλες τις βελτιώσεις του 2016 και 2017 το οποίο θα σας παραδοθεί αν παραγγείλετε τώρα παρόμοιο τράκτορα. Τα τελευταία δύο χρόνια η Mercedes έχει προχωρήσει σε πληθώρα αλλαγών και βελτιώσεων στο Actros.

Η πιο σημαντική είναι φυσικά, η νέα, δεύτερη γενιά, των κινητήρων ΟΜ, και υπάρχει πληθώρα άλλων αναβαθμίσεων κάποιες από αυτές λανσάρονται το φετινό καλοκαίρι- τις οποίες καταγράφουμε σε σχετικό πίνακα. Ο κατασκευαστής υποστηρίζει πως, όλες μαζί οι βελτιώσεις μειώνουν την κατανάλωση κατά 6,5% και αυτό ακριβώς κληθήκαμε να διαπιστώσουμε στη χώρα της Ιβηρικής. Το παραπάνω ποσοστό ακούγεται "κάπως": ο μέσος όρος της βιομημηχανίας βαρέων επαγγελματικών οχημάτων είναι 1% σε ετήσια βάση ως προς τη μείωση της κατανάλωσης, καθώς η τεχνολογία είναι πραγματικά στα όριά της, και με τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές να είναι τόσο σφιχτές τα περιθώρια για οποιαδήποτε βελτίωση είναι πολύ μικρά.

Η Mercedes-Benz Trucks επέλεξε έξι δημοσιογράφους από τα έξι πιο σημαντικά μέσα ενημέρωσης του ειδικού Τύπου της Ευρώπης -και τα μοναδικά με την τεχνογνωσία για να εκτελούν συγκριτικές δοκιμές- για να οδηγήσουν για τρεις μέρες στον αυτοκινητόδρομο Α22 από την Ταβίρα στο Λάγκος, προκειμένου με τις δικές τους μεθόδους οι συμμετέχοντες να μετρήσουν την όποια βελτίωση της αποδοτικότητας σε δύο χρόνια εξέλιξης του Actros. Οι δοκιμαστές χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο, και η αρχή έγινε με τον Βασίλη Δαραμούσκα του Τ&Τ και τον υπεύθυνο δοκιμών του γνωστού γερμανικού περιοδικού Lastauto Omnibus, Michael Kern. Ο τρόπος οδήγησης καθώς και των μετρήσεων που κάναμε ήταν υπό την επίβλεψη μιας ντουζίνας μηχανικών και οδηγών δοκιμών από τα κεντρικά της Mercedes οι οποίοι εκτός των άλλων κάθε δύο χιλιόμετρα κατέγραφαν την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.

Μικρές αλλαγές με μεγάλη σημασία

Η διαδρομή θα μπορούσε να ήταν οπουδήποτε στην ηπειρωτική Ελλάδα: συνεχείς ανωφέρειες και κατωφέρειες, μέτριας έως μεγάλης κλίσης, ελάχιστη κίνηση και λίγα φορτηγά.
Το νέο Mercedes έχει και κάποιες ενδιαφέρουσες αλλαγές. Επανήλθε η λειτουργία κικντάουν στο πρόγραμμα "Aeconomy" του κιβωτίου ενώ, σε κατωφερειες, ακόμη κι αν έχεις θέσει ως όριο υπέρβασης ταχύτητας τα 85+5 χλμ.ώρα το όχημα «πιάνει»και τα 94 χλμ./ωρα. Τα κρατάει όμως έως 40 δευτερόλεπτα για να μην καταγραφεί παράβαση στην κάρτα ταχογράφου του οδηγού. Μπορείς να περάσεις κανονική βάρδια απλά παρατηρώντας το τι κάνουν κινητήρας, κιβώτιο και ηλεκτρονικά -πίσω από κάθε αλλαγή σε σχέση με ένα Actros διετίας υπάρχει πραγματικό μηχανολογικό "βάθος".

Στο δια ταύτα τώρα, η βελτίωση της αποδοτικότητας είναι απολύτως χειροπιαστή, και σεβαστή ως ποσοστό. Αν μας ρωτήσετε πού οφείλεται, η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολη.σίγουρα, το κιβώτιο αναβοκατεβάζει σχέσεις με διαφορετικό τρόπο στο νέο μοντέλο σε σχέση με τον προκάτοχο, αν και μόνο σε ένα ή δύο σημεία το είδαμε να κρατά τις δύο τελευταίες σχέσεις κάτω από τις 1.000 σ.α.λ. όπως αναφέρει ο κατασκευαστής. Μερίδιο στην εξοικονόμηση καυσίμου έχει και ο νέος πίσω άξονας, (γύρω στο 0,5%) με τελική σχέση μετάδοσης i=2,533 καθώς και το νέο δυναμό, τα πιο αεροδυναμικά χείλη του προφυλακτήρα. Το PPC ως αίσθηση, ναι, είναι σίγουρα διαφορετικό: οι αλλαγές είναι κάπως πιο «επιθετικές». Αλλαγές υπάρχουν και στον τρόπο που αλλάζει σχέσεις το PowerShift, αλλά και σε δεκάδες άλλα σημεία τα οποία θα παρουσιάσουμε αναλυτικά στο επόμενο τεύχος, μαζί με περιγραφή του τρόπου με τον οποίο μετράμε την κατανάλωση ενός 40τονου οχήματος με ακρίβεια ως προς την ποσότητα ντίζελ που χρησιμοποιείται, που ξεπερνά το 99%.

Το Τροχοί & TIR στην Πορτογαλία με δύο Actros Κάθε δύο χιλιόμετρα σημειώναμε ταχύτητα και κατανάλωση
Θεματική Ενότητα: 
Test Drive