Τροχοί & TIR

Μειωμένες οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε.

Στην τελευταία έκθεση του ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) γίνεται αναλυτική αναφορά στις ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, τόσο στην Ευρώπη ό
Σάββατο 19/11/2022 - 08:15
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην τελευταία έκθεση του ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) γίνεται αναλυτική αναφορά στις ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε μεγάλες αγορές σε όλο τον κόσμο.

Οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ παρέμειναν λιγοστές τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022. Παρά την ισχυρή ανάκαμψη στις ταξινομήσεις φορτηγών κατά τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων συρρικνώθηκαν κατά 17,6% σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, λόγω των χαμηλών πωλήσεων στον τομέα των βαν που αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων.

Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στην Ισπανία (-23,0%). Άλλες βασικές αγορές παρουσίασαν παρόμοια εικόνα, με διψήφιες μειώσεις στη Γαλλία (-20,4%), Γερμανία (-15,7%) και Ιταλία (-11,0%).

Με βάση την κατηγορία, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα επηρεάστηκαν περισσότερο από την έλλειψη ημιαγωγού, η οποία συνεχίζει να επηρεάζει τη διαθεσιμότητα των οχημάτων. Ως αποτέλεσμα, οι νέες ταξινομήσεις βαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 21,2% στις 944.509 μονάδες κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.

Αντίθετα, ο αριθμός των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 1,5% με 220.066 πωλήσεις από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, καθώς τα κέρδη που καταγράφηκαν τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο επηρέασαν θετικά το σύνολο των πωλήσεων.

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ είχαν αρνητικό πρόσημο κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, εκτός από τον Μάρτιο (+21,6%) και τον Μάιο (+32,8%). Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,8%, με συνολικά 20.457 λεωφορεία να ταξινομούνται από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο.

Προοπτικές παραγωγής παγκοσμίως

Η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική αναμένεται να φτάσει περίπου τις 4,6 εκατομμύρια μονάδες το 2022 – ή 10,5% περισσότερες σε σύγκριση με το 2021.

Η κινεζική παραγωγή διαταράχθηκε σοβαρά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 καθώς τα lockdown επηρέασαν την προσφορά και τη ζήτηση των επαγγελματικών οχημάτων. Ως αποτέλεσμα, η συνολική παραγωγή βαν, φορτηγών και λεωφορείων για το 2022 (ολόκληρο) προβλέπεται να μειωθεί κατά 29% στις 3,9 εκατομμύρια μονάδες.

Η ευρωπαϊκή παραγωγή συνέχισε να επηρεάζεται από τη διαθεσιμότητα ημιαγωγών. Επιπλέον, η σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας είχε σημαντικό αντίκτυπο παραγωγής, ιδιαίτερα στην Ανατολική Ευρώπη. Ως αποτέλεσμα, η παραγωγή στην περιοχή αναμένεται να μειωθεί κατά 1,2% σε σχεδόν 3,1 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2022.

Μετά την καταγραφή σταθερής ανάπτυξης το 2021, η παραγωγή της Νότιας Ασίας αναμενόταν να αυξηθεί περαιτέρω το 2022 για να φτάσει τα 2,6 εκατομμύρια μονάδες, που τροφοδοτούνται κυρίως από την Ινδία και την Ταϊλάνδη, τους δύο μεγαλύτερους παραγωγούς επαγγελματικών οχημάτων στην περιοχή.

Η παραγωγή στην Ιαπωνία και την Κορέα παρέμεινε υπό πίεση λόγω της μείωσης της εγχώριας ζήτησης. Η παραγωγή ολόκληρου του έτους αναμένεται να μειωθεί κατά 5,2% σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες το 2022.

Το 2022, αναμένεται ο συνολικός αριθμός επαγγελματικών οχημάτων που κατασκευάζονται στη Νότια Αμερική να αυξηθεί κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2021, φτάνοντας περίπου τις 871.464 μονάδες.

Η παραγωγή βαν, φορτηγών και λεωφορείων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής/Αφρικής εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 5,2% κατά τη διάρκεια του έτους, συνολικά 0,5 εκατομμύρια μονάδες το 2022.

 

PreviousNext