Την επόμενη μέρα στις οδικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων έδειξε η 4η Έκθεση Transport Show 2023 που ολοκληρώθηκε χθες στο MEC Παιανίας.
Ένα πλήθος σύγχρονων φορτηγών, ρυμουλκούμενων, βαν, λεωφορείων και mini bus έδωσε στους επισκέπτες της έκθεσης την καλύτερη εικόνα για το μέλλον των μεταφορών.
Οχήματα πετρελαίου, CNG και αμιγώς ηλεκτρικά παρείχαν την ευκαιρία της ζωντανής και άμεσης ενημέρωσης των επαγγελματιών σχετικά με τις διαφορές, τα κόστη και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε τεχνολογίας.
Ενδιαφέρον στοιχείο της φετινής έκθεσης αποτέλεσε ο πλούτος των οχημάτων που κάλυπταν το σύνολο των μεταφορικών εφαρμογών, όπως αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, τουρισμό, αστικές διανομές, διεθνείς μεταφορές κ.α.
Στοχευμένο άλλωστε ήταν και το κοινό που προσήλθε στην έκθεση, αναζητώντας συγκεκριμένα μοντέλα, με αποτέλεσμα να ανανεώσουν το ραντεβού τους στις έδρες των αντιπροσωπειών, ενώ σημειώθηκαν και «επί τόπου» αγορές.
Οι πρεμιέρες
Οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες και αντιπροσωπείες που συμμετείχαν στην Transport Show 2023 με σωστό προγραμματισμό και συντονισμένες ενέργειες, φρόντισαν να εξασφαλίσουν πολλά νέα οχήματα και τεχνολογίες που έκαναν πρεμιέρα στην Ελλάδα, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες, επαγγελματίες της μεταφοράς να αποκομίσουν μία πλήρη εικόνα των τεχνολογικών εξελίξεων. Ενδεικτικά, καθώς θα ακολουθήσει αναλυτικό ρεπορτάζ, θα αναφέρουμε τις κυριότερες πρώτες εμφανίσεις.
Ξεκινώντας από τα φορτηγά στο περίπτερο της DAF Trucks οι επισκέπτες είδαν σε πανελλήνια πρεμιέρα το νέο χωματουργικό XFC ως 8x4 με ανατροπή, από την Iveco το μεγάλο X-Way 570 με υδροστατικό σύστημα για Hi-Traction κατ’ επιλογή μετάδοσης της κίνησης στον εμπρός άξονα, ενώ σε πρώτη εμφάνιση υπήρχε και το τριάξονο X-Way 420. To ηλεκτρικό Volvo FE στο περίπτερο της Volvo προσέλκυσε μεγάλο αριθμό επισκεπτών, σε μία σημαντική πρωτιά για μεσαία, αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) φορτηγά στη χώρα μας.
Στα λεωφορεία, το ολοκαίνουργιο Irizar i6s σε σασί Volvo B13R500 με την efficient γραμμή μετάδοσης κίνησης έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, όπως και το αντίστοιχης ιπποδύναμης (500 hp) Scania Touring.
Το Iveco Crossway CNG είναι το πρώτο λεωφορείο αντίστοιχης (interurban) διαμόρφωσης με καύσιμο το φυσικό αέριο που είδαμε στην Ελλάδα.
Στη νέα κατηγορία των 6μετρων ηλεκτρικών αστικών μικρολεωφορείων, τα Otokar e-Centro (6,6 μ.) και King Long έμοιαζαν βγαλμένα από το μέλλον των πόλεων, ενώ τα midi της Isuzu βελτιώνονται συνεχώς με υπερπλούσιο εξοπλισμό και πολύ υψηλή εκμετάλλευση.
Στα ελαφρά επαγγελματικά (LCV) οι επισκέπτες είδαν σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα το ιδιαίτερα εντυπωσιακό νέο Ford Transit Custom και σε πρώτη επίσημη παρουσίαση δύο Volkswagen I.D. Buzz Cargo, με το ένα σε διαμόρφωση ψυγείου κατάλληλο για αστικές διανομές νωπών προϊόντων.
Πρώτη εμφάνιση και για το ελαφρό ηλεκτρικό SEVIC V500e που είδαμε στο περίπτερο της εταιρείας Κοντέλλης, όπως επίσης και για το Cento Evolve Touristic 31+1+1 θέσεων σε πλαίσιο Sprinter που είδαμε στο περίπτερο της εταιρείας Χαμακιώτης.