Το ετήσιο κόστος κάθε λεωφορείου που θα προμηθευτεί με leasing η ΟΣΥ ανέρχεται στα 33.800 ευρώ, δηλαδή περί τα 2.800 ευρώ τον μήνα, ποσό το οποίο κρίνεται χαμηλό, αν ληφθεί υπόψη ότι σε αυτό περιλαμβάνεται η συντήρηση, η αποκατάσταση βλαβών και τα ανταλλακτικά.

Αυτά ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στο ΣΚΑΙ και αποκάλυψε πως την Πέμπτη θα βγουν τα πρώτα 10 επιπλέον λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, στη συνέχεια θα βγουν άλλα 40 και άλλα 50 και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουν προστεθεί στο στόλο συνολικά 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ με τους δικούς τους οδηγούς. Τα λεωφορεία αυτά θα καλύψουν τα περιφερειακά δρομολόγια, ώστε να «απελευθερωθούν» τα αστικά λεωφορεία, που θα μετακινηθούν στα πιο επιβαρυμένα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ακολουθεί και ένα πρωτοποριακό για το ελληνικό δημόσιο βήμα, που ήδη εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή θα έρθουν και στην Αθήνα λεωφορεία με leasing, τα οποία θα οδηγούν οι οδηγοί της ΟΣΥ. Για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις στα ΜΜΜ - από μία κυβέρνηση κεντροδεξιά, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής. Θα πραγματοποιηθούν 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με fast track διαδικασίες αλλά με όρους ΑΣΕΠ σε ειδικότητες αιχμής, δηλαδή οδηγούς και τεχνικούς. Υπενθύμισε, επίσης, ότι πάνω από 10 χρόνια έχει να αγοραστεί από το ελληνικό δημόσιο λεωφορείο ή τρόλεϊ.

Τα 300 επιπλέον λεωφορεία με leasing, ηλικίας μέχρι 10 ετών, θα έρθουν μέχρι τέλος του χρόνου – αρχές Ιανουαρίου. Για πρώτη φορά φέρνουμε το θεσμό του leasing, δηλαδή της εκμίσθωσης λεωφορείων και οχημάτων στο ελληνικό δημόσιο, κάτι που γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Το κόστος της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και του leasing

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ποια είναι η πραγματικότητα όσον αφορά στο κόστος τόσο της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ όσο και του leasing. Σημείωσε ότι το κόστος ανά χλμ για τον ΟΑΣΑ σήμερα στην Αθήνα είναι περίπου τρία ευρώ, όταν το ΚΤΕΛ κάνει το ένα χλμ με 1,41 ευρώ.

Όσον αφορά στο leasing, η σύμβαση είναι τριετής και αφορά 300 λεωφορεία με ετήσιο κόστος ανά λεωφορείο 33.800, δηλαδή συνολικά το κόστος είναι περίπου 30 εκ. ευρώ για 3 χρόνια. Εάν το δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία, αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκ. ευρώ. Υπογράμμισε επίσης ότι στην τιμή του leasing συμπεριλαμβάνονται το κόστος ανταλλακτικών και η αποκατάσταση των βλαβών. Ωστόσο, για τον μεγάλο διαγωνισμό είπε: «Κάνουμε το σωστό βήμα να αγοράσουμε μέχρι 1.200 λεωφορεία, αλλά αυτό θα μας πάρει τουλάχιστον δύο χρόνια, γιατί αυτές είναι οι διαδικασίες και της ΕΕ και της ελληνικής νομοθεσίας».