Την επαναλειτουργία των καμερών ελέγχου των λεωφορειολωρίδων προετοιμάζει αυτές τις μέρες ο ΟΑΣΑ.

Το παραπάνω εντάσσεται σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης του έργου των αστικών συγκοινωνιών προς όφελος των επιβατών, που θα μεταβαίνουν γρηγορότερα και χωρίς άγχος στον προορισμό τους. Παράλληλα θα ωφεληθεί και ο Οργανισμός ο οποίος θα είναι σε θέση να προσφέρει πιο τακτικά δρομολόγια και πιο ξεκούραστες διαδρομές για τους οδηγούς των λεωφορείων.

Τα τελευταία χρόνια, η αστυνόμευση είχε ατονήσει, είτε γιατί οι κάμερες δεν λειτουργούσαν, είτε γιατί η αστυνομία δεν διέθετε προσωπικό ελέγχου, με αποτέλεσμα οι λεωφορειολωρίδες να έχουν μετατραπεί σε χώρους πάρκινγκ των ΙΧ αυτοκινήτων, όπως μπορεί να δει κανείς διασχίζοντας (μετά δυσκολίας) π.χ. την Ιπποκράτους ή την Παπαδιαμαντοπούλου.

Επειδή οι κάμερες είναι όλες κι όλες 14 τοποθετούμενες σε 40 διαφορετικά σημεία, δεν πρόκειται να επιλύσουν το πρόβλημα, γιατί με τη διαθέσιμη τεχνολογία, κάθε οδηγός θα μπορεί να γνωρίζει πού βρίσκεται η κάμερα και να συμμορφώνεται για μερικές δεκάδες μόνο μέτρα και κατόπιν να επανέρχεται στη λεωφορειολωρίδα την οποία επιλέγει να χρησιμοποιεί και σαν λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας.

Επειδή το μέτρο αυτό δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, ορισμένοι συγκοινωνιακοί φορείς σε συνεργασία με τις αστυνομικές Αρχές προχώρησαν σε ένα απόλυτα αποτελεσματικό μέτρο ελέγχου, το οποίο έδωσε οριστικό τέλος στις παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων.

Αντί λοιπόν να έχουν κάμερες στους δρόμους, τοποθέτησαν μικροκάμερες μπροστά από τα δημόσια λεωφορεία ή τρόλεϊ οι οποίες φωτογραφίζουν συνεχώς κάθε όχημα που βρίσκεται μπροστά τους στέλνοντας το οπτικό υλικό σε οθόνες τοποθετημένες μέσα στα γραφεία των κατά τόπους αστυνομικών τμημάτων, απ’ όπου και φεύγουν οι κλήσεις είτε στη διεύθυνση του παραβάτη οδηγού, είτε απευθείας στην εφορία του. Ο αριθμός των καμερών επί των λεωφορείων είναι μικρός, αλλά κανείς δεν γνωρίζει σε ποια από τα εκατοντάδες αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πόλη φέρουν αυτό τον εξοπλισμό. Και το κυριότερο, το κόστος ελέγχου για το Συγκοινωνιακό φορέα, και για τις αστυνομικές αρχές είναι κατά πολύ χαμηλότερο.