Η Volvo Trucks λανσάρει στην αγορά μία νέα έκδοση του αυτοματοποιημένου κιβωτίου I-Shift με έξτρα σχέσεις crawler («σούπερ αργό»). Το νέο αυτό κιβώτιο σχεδιάστηκε ειδικά για να διευκολύνει τις εκκινήσεις και την όπισθεν σε πολύ δύ- σκολες συνθήκες, κλίσεις και τύπους οδο στρώματος και για μικτά φορτία έως 325 τόνους. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι μοναδικό για βαρέα οχήματα μαζικής παραγωγής. Στο γνωστό μας I-Shift προστίθενται δύο έξτρα σχέσεις με αποκλειστικό σκοπό την ακρίβεια των χειρισμών σε μανουβράρισμα και όπισθεν με πολύ μεγάλα φορτία. Πρακτικά, είναι περίπου αδύνατο πλέον να κολλήσει ή να «κρεμάσει» το όχημα.
Ακρίβεια στους ελιγμούς και υψηλή αποδοτικότητα
Οι δύο νέες σχέσεις έρπυσης προσφέ- ρουν στον οδηγό τη δυνατότητα να κινείται με ταχύτητες βαδίσματος, από 0,5 έως 2 χιλιόμετρα ανά ώρα, χωρίς να ταλαιπωρεί τη μετάδοση, και με εύλογα οφέλη σε βαριά εργοταξιακή χρήση. Ειδικότερα, όσο μικρότερος είναι ο συντελεστής πρόσφυσης της επιφάνειας του δρόμου, και όσο μεγαλύτερο το φορτίο (π.χ. σε ορυχεία και μεταφορά ξυλείας) τόσο περισσότερο ο οδηγός επωφελείται από κιβώτιο με σούπερ αργό. Το νέο I-Shift προσφέρεται ταυτόχρονα και για ειδική Μεταφορά, σε πιο ήπιες συνθήκες, στον αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα, οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρείας πιστεύουν πως αυξάνεται και η αποδοτικότητα του φορτηγού. Αυτό συμβαίνει γιατί, το νέο I-Shift βοηθά σημαντικά την εκκίνηση από στάση σε ακραί- ες καταστάσεις και αν ο πελάτης το συν- δυάσει σωστά με το «βήμα» διαφορικού, που βελτιστοποιεί τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες, η κατανάλωση στο δρομολόγιο στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να μειωθεί αρκετά. Ανάλογα με το μεταφορικό έργο κάθε πελάτη, το νέο I-Shift μπορεί να παραγγελθεί με μία ή δύο σχέσεις crawler και με μία ή δύο crawler για την όπισθεν. Το σούπερ αργό στην όπισθεν είναι άκρως απαραίτητο σε πολλές μεταφορικές εφαρμογές όπου απαιτείται απόλυτη ακρίβεια στην κίνηση προς τα πίσω.
Επιλογές παραγγελίας και τεχνικά στοιχεία του νέου I-Shift
Το νέο I-Shift με σχέσεις crawler αποτελεί εξέλιξη του υπάρχοντος αυτοματοποιημένου κιβωτίου της Volvo Trucks. Διατίθεται είτε ως direct-drive είτε ως overdrive, με μία ή δύο σχέσεις σούπερ αργού, και με έως δύο crawler σχέσεις όπισθεν. Οι έξτρα σχέσεις τοποθετήθηκαν μέσα στο κέλυφος του κιβωτίου. Προκειμένου να αντέχει το κιβώτιο τα πολύ υψηλά φορτία, κάποια μέρη της μετάδοσης αντικαταστάθηκαν από νέα, υψηλότερης αντοχής. Σε σχέση με ένα συμβατικό IShift, το νέο κιβώτιο είναι 12 εκατοστά πιο μακρύ. Διατίθεται άμεσα για όλα τα φορ- τηγά και τους τράκτορες Volvo με 13λιτρο και 16λιτρο κινητήρα: Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH και Volvo FH16. Αναφορικά με την κλιμάκωση, σε νέο κιβώτιο ταχυτήτων με μία σχέση crawler η σχέση μετάδοσης της μικρότερης ταχύ- τητας είναι 19:1 για direct-drive, ή 17:1 για overdrive κιβώτιο. Αν ο πελάτης επιλέξει το κιβώτιο να έχει δύο σχέσεις crawler, η σχέση γίνεται 32:1 για direct-drive και overdrive. Σε «νορμάλ» I-Shift, όπως αυτά που διαθέτει σχεδόν κάθε Volvo νέας γενιάς, η αντίστοιχη σχέση της χαμηλότε- ρης ταχύτητας του κιβωτίου είναι 15:1. Η σχέση μετάδοσης για την όπισθεν του νέου κιβωτίου τέλος (για direct-drive κιβώτιο) είναι 37:1.