Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Το δίλημμα Η υπερφορολόγηση των πάντων εντός συνόρων ανέκοψε κάθε πρόθεση επανόδου στη χώρα μας των εγκατεστημένων στη Βουλγαρία μεταφορικών επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων. Αντίθετα μάλιστα, η φ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 01/04/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το δίλημμα

Η υπερφορολόγηση των πάντων εντός συνόρων ανέκοψε κάθε πρόθεση επανόδου στη χώρα μας των εγκατεστημένων στη Βουλγαρία μεταφορικών επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων. Αντίθετα μάλιστα, η φυγή συνεχίζεται μετά και την κατάργηση του νόμου-αντίδοτου για επιβολή φόρου 26% στις φορτωτικές των φορτηγών με βουλγάρικες πινακίδες. Άλλωστε, στην πράξη, όπως όλοι γνωρίζουμε δεν υφίσταται ούτε ο περιορισμός του καμποτάζ για τους λόγους που έχουμε εξηγήσει επανειλημμένα και επιτρέπουν τη νόμιμη διεξαγωγή ενδομεταφορών στα ελληνικών συμφερόντων βουλγάρικα φορτηγά. Το γεγονός, εξάλλου, ότι οι διατάξεις περί διενέργειας καμποτάζ δεν τηρούνται – και αυτό συμβαίνει με τη συντρι- πτική πλειονότητα των αυτοκινήτων – έχει να κάνει με την παντελή απουσία ελέγχων ή ελά- χιστων ελέγχων από όργανα έχοντα πλήρη άγνοια της κοινοτικής νομοθεσίας. Σαφώς, η πολιτεία καθίσταται η μόνη υπεύθυνη, αλλά και υπόλογη απέναντι στους παραμένοντες εντός των τειχών αυτοκινητιστές οι οποίοι αδυνατούν να επιβιώσουν κάτω από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχονται. Και φυσικά βρίσκονται με τη σειρά τους αντιμέτωποι με το δίλημμα «λουκέτο ή Βουλγαρία;». Όσοι πάλι απορρίπτουν το δίλημμα και αποφασίζουν να παραμείνουν αγωνιζόμενοι εντός των τειχών, εύκολα γίνονται επιρρεπείς στην φοροαποφυγή (για να μην πούμε φοροκλοπή) μη έχοντας άλλες επιλογές επιβίωσης, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, γιατί, βεβαίως, υπάρχουν και καθ΄ όλα υγιείς μεταφορικές επιχειρήσεις, ακόμα και μεμονωμένοι αυτοκινητιστές.

Στη Βουλή

Η ερώτηση του βουλευτή Στάθη Παναγούλη προς τους συναρμόδιους υπουργούς, καθώς και τα στοιχεία που ζητά να πληροφορηθεί, ίσως είναι η αφορμή να αποκαλυφθεί το μέγεθος του προβλήματος και οι συνέπειες που αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία, τα ασφαλιστικά μας ταμεία, την ανεργία και εν τέλει την ανάπτυξη αυτού του τόπου. Το μεταφορικό έργο που αναλαμβάνουν αυτά τα φορτηγά είναι τεράστιο, όπως τεράστιο είναι και το ύψος των φόρων που χάνονται και γίνονται έσοδα για τον προϋπολογισμό της γειτονικής χώρας. Ακόμη πιο τραγικές είναι οι συνέπειες στον εργασιακό - ασφαλιστικό τομέα. Είναι κοινό μυστικό σε όλους εμάς ότι εκατοντάδες Έλληνες οδηγοί ζητούν την απόλυσή τους από την ελληνική μεταφορική εταιρεία, περνούν στο ταμείο ανεργίας και την επομένη εργάζονται στα βουλγάρικα φορτηγά (ελληνικών συμφερόντων). Δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός για να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος και τις ανυπολόγιστες ζημιές για το ελληνικό δημόσιο πρώτιστα και κατόπιν για την ελληνική μεταφορική και τον μεμονωμένο αυτοκινητιστή. Έτσι, μένει να αιωρείται το ερώτημα, γιατί τόσο καιρό, κανείς δεν κάνει κάτι, όταν μάλιστα έχουν διατυπωθεί σοβαρές προτάσεις, όπως αυτές του παραιτηθέντος υφυπουργού κ. Σγουρίδη που δημοσιεύθηκαν στο προηγούμενο τεύχος μας;

Φόροι στα καύσιμα

H αγωνιώδης προσπάθεια της κυβέρνησης για τη βελτίωση των εσόδων, την οδηγεί και πάλι στην αύξηση του φόρου στα καύσιμα βάζοντας στο στόχαστρο το πετρέλαιο κίνησης και την εξομοίωσή του με την τιμή της βενζίνης, μια τάση που για να είμαστε ειλικρινείς, παρατηρείται σε αρκετές χώρες της ΕΕ. Βέβαια, εξομοίωση των τιμών θα μπορούσε να γίνει και με μείωση της τιμής της βενζίνης, αλλά αυτό μάλλον σαν ανέκδοτο ακούγεται, οπότε το ντήζελ είναι αυτό που θα δεχτεί την αύξηση της επιπλέον φορολογίας, με θύματα τους ιδιοκτήτες ντηζελοκίνητων οχημάτων, τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και τις μεταφορικές επιχειρήσεις.

Ο πελάτης δεν πληρώνει τις αυξήσεις

Το γνωστό, μόνιμο επιχείρημα – δικαιολογία των εκάστοτε κυβερνώντων – ότι τάχα, οι μεταφορικές εταιρείες και οι μεμονωμένοι αυτοκινητιστές θα μετακυλίσουν το νέο κόστος της φορολογίας στους πελάτες τους, είναι το δεύτερο ανέκδοτο, αφού ο πελάτης φορτωτής του φορτηγού δεν πληρώνει καμιά αύξηση. Τουναντίον επιζητά χαμηλότερα κόμιστρα τα οποία δυστυχώς τα βρίσκει, εξαιτίας της πλήρους στρέβλωσης του ανταγωνισμού και στις εναλλακτικές επιλογές που συνηθίζει ή αναγκάζεται να στραφεί ο ιδιοκτήτης του φορτηγού, όπως η αποφυγή των διοδίων, η μη συντήρηση του αυτοκινήτου, η μαύρη εργασία του απασχολούμενου οδηγού κ.λ.π.

«Αναλογικά» τέλη κυκλοφορίας

Εξίσου δυσμενές για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα είναι και το σενάριο των αναλογικών τελών, επίσης με φόρο στα καύσιμα, δηλαδή όσο περισσότερο κυκλοφορεί ένα όχημα τόσο περισσότερα τέλη θα πληρώνει μέσω μιας ακόμη φορολογίας των καυσίμων, βενζίνης και πετρελαίου. Με δυο λόγια, το μήνυμα είναι «κάτσε σπίτι σου για να μη πληρώνεις τέλη», κάτι που βέβαια θα πλήξει τη συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών επιβατικών αυτοκινήτων που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να φουλάρουν για μια οικογενειακή έξοδο. Τι γίνεται όμως με τα Επαγγελματικά αυτοκίνητα που η δουλειά τους είναι να βρίσκονται συνέχεια στο δρόμο; Αν ισχύσει το σενάριο της αναλογικής χρέωσης των τελών κυκλοφορίας, τότε κάθε εβδομάδα θα πληρώνουν στην αντλία τα τέλη κυκλοφορίας μιας ολόκληρης χρονιάς. Και στο σημείο αυτό να επαναλάβουμε ότι η μετακύλιση του κόστους της υπηρεσίας της μεταφοράς, ή στα προϊόντα που διακινεί ο επαγγελματίας δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Το βέβαιο είναι ότι και η κυβέρνηση δεν πρόκειται να έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα από τη σχεδιαζόμενη νέα φορολογία των καυσίμων με όποιο τρόπο και αν επιλέξει, είτε με άμεση αύξηση του φόρου, είτε με το «αναλογικό» σύστημα χρέωσης των τελών κυκλοφορίας ή και με τους δύο τρόπους. Κάθε ευρώ που υπολογίζει να εισπράξει από το καύσιμο, θα το χάσει από την ίδια την αγορά του αυτοκινήτου που θα στραφεί σε οχήματα μικρού κυβισμού και χαμηλής κατανάλωσης, στα αστικά κέντρα θα αυξηθεί η κυκλοφορία με τα δημόσια μέσα κυκλοφορίας, ενώ σε επίπεδο μεταφορικών επιχειρήσεων θεωρούμε ότι θα επεκταθεί το φαινόμενο των ιδιωτικών δεξαμενών καυσίμων με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Πέρασε στον 29ο χρόνο

Με το τεύχος αυτό, το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR περνάει στον 29ο χρόνο από την έκδοσή του συνεχίζοντας την πορεία του στην ενημέρωση των Επαγγελματικών, πάντα υπεύθυνα, έγκυρα και αδέσμευτα. Με την ευκαιρία της επετείου αυτής, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους χιλιάδες των αναγνωστών μας που εμπιστεύονται το Τ&Τ για την ενημέρωσή τους και να τους διαβεβαιώσουμε ότι την πρώτη κάθε μήνα, στις σελίδες του περιοδικού μας θα βρίσκουν όλα τα θέματα και πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν. Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext