Το νέο Mercedes-Benz Actros είναι το «Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς 2020». Η κορυφαία σε παγκόσμιο επίπεδο διάκριση στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, απονεμήθηκε στο Actros από την επιτροπή κρίσης που αποτελείται από 24 δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου από τα κορυφαία μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης, με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από το ΤΡΟΧΟΊ & TIR με τον συντάκτη Βασίλη Δαραμούσκα. Το βαρύτιμο τρόπαιο παρέλαβε για λογαριασμό του κατασκευαστή, ο Δρ Uwe Baake, επικεφαλής του Product Engineering Mercedes-Benz Trucks, στη διάρκεια της έκθεσης Solutrans στη Λυών της Γαλλίας.

Με συνολικό σκορ βαθμολογίας τους 121 πόντους, η ναυαρχίδα της Mercedes-Benz Trucks επικράτησε του πρόσφατα λανσαρισμένου Iveco S-Way και του νέου Volvo FH I-Save. Σύμφωνα με τον κανονισμό της επιτροπής κρίσης International Truck of the Year (IToY), η κορυφαία, ετήσια διάκριση απονέμεται στο όχημα εκείνο το οποίο έχει ξεκινήσει την εμπορική του πορεία τους τελευταίους 12 μήνες, κι έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην αποδοτικότητα της οδικής μεταφοράς. Επιπρόσθετα, στα κριτήρια περιλαμβάνονται η τεχνολογική καινοτομία, η άνεση οδήγησης, η ενεργητική και παθητική ασφάλεια, η οδηγησιμότητα, η οικονομία καυσίμου, το περιβαλλοντικό «αποτύπωμα» και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO).

Η Mercedes «έχτισε» πάνω στα δυνατά σημεία της γκάμας του Actros, και κατάφερε να εξελίξει ένα φορτηγό άρδην βελτιωμένο σε κρίσιμους τομείς. Το νέο Actros έχει σημαντικές δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης, πολύ εξελιγμένο προγνωστικό σύστημα (PPC), το πιο εξελιγμένο ψηφιακό περιβάλλον της αγοράς και μοναδικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζει το περίφημο MirrorCam, που αντικαθιστά τους εξωτερικούς καθρέπτες και βοηθά σημαντικά τον οδηγό στη διάρκεια του μανουβραρίσματος ή αλλαγής λωρίδας. Επιπλέον, το νέο σύστημα όχι μόνο αυξάνει συνολικά την ορατότητα από τη θέση οδήγησης, αλλά μειώνει και τις αεροδυναμικές αντιστάσεις χάρη στο μικρό του όγκο.

Σε πρόσφατη δοκιμή στη νότια Ισπανία, τα μέλη της επιτροπής κρίσης International Truck of the Year εκτίμησαν ιδιαίτερα το νέο Active Drive Assist, το οποίο σε συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα κίνησης του οχήματος, επιτρέποντας έτσι ημι-αυτόνομη οδήγηση σε όλες τις ταχύτητες κίνησης. Τέλος, σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση έπαιξαν το ψηφιακό Multimedia Cockpit που αντικαθιστά τον αναλογικό πίνακα οργάνων και απελευθερώνει σημαντικό ωφέλιμο όγκο στο εσωτερικό. Συνοψίζοντας την απόφαση, ο πρόεδρος της επιτροπής κρίσης, Gianenrico Griffini δήλωσε σχετικά: «με το λανσάρισμα του νέου Actros η Mercedes τοποθετεί στην αγορά ένα φορτηγό που ανοίγει το δρόμο προς το μέλλον».