Τροχοί & TIR

Νέο Ford Ranger MS-RT. Μαχητής της ασφάλτου

Διαθέσιμο και στην Ελλάδα, καθώς η ελληνική Ford ήδη εξασφάλισε κάποιες μονάδες για την αγορά μας
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 13/02/2024 - 15:07
Κοινοποίηση στα Social Media
ford

Η Ford Pro έχει πάει την εξατομίκευση της σειράς Ranger σε πρωτόγνωρα επίπεδα για την κατηγορία των pick-up, λανσάροντας τη μία μετά την άλλη ειδικές εκδόσεις οι οποίες όχι μόνο έχουν λόγο ύπαρξης και σειρά αποκλειστικών εξαρτημάτων, αλλά τυγχάνουν ταυτόχρονα θερμής υποδοχής από την αγορά. 

Στα γνωστά Wildtrak, Wildtrak X, Raptor, Platinum κ.λπ., προστίθεται τώρα η φουλ στριτάδικη και –αν και χωρίς προκαθορισμένο αριθμό μονάδων- πολύ περιορισμένης παραγωγής, έκδοση MS-RT. 

Το νέο Ranger MS-RT σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στα πλαίσια της στενής συνεργασίας της παγκόσμιας ομάδας της Ford και των ειδικών της MS-RT – η οποία αποτελεί παρακλάδι της M-Sport, του μακροχρόνιου συνεργάτη της Ford στους αγώνες ράλι. Η μεγάλη είδηση είναι ότι, η ελληνική Ford ήδη εξασφάλισε αυτή τη φορά (δεν είχαν εισαχθεί MS-RT της προηγούμενης γενιάς) κάποιες μονάδες για την αγορά μας. Οι παραγγελίες για την Ελλάδα ξεκινούν την άνοιξη, με παραδόσεις στα μέσα του έτους, αλλά με δεδομένο τον σούπερ σπέσιαλ και αποκλειστικό χαρακτήρα της κατασκευής, κάτι μας λέει ότι όλα τα ελληνικά MS-RT θα «κλειστούν» άμεσα.

ford

Τι αλλάζει

Μεγάλο, αν όχι το κυριότερο, θέλγητρο της συγκεκριμένης ειδικής έκδοσης, είναι ο σχεδιασμός: αν αναρωτιέστε για την πηγή έμπνευσης του Ranger MS- RT, οπτικά, το εμπρός μέρος του νέου Ranger MS-RT μιμείται τις extreme εκδόσεις του μοντέλου που συμμετέχουν σε αγωνιστικές διοργανώσεις στην Ασία, κυρίως χάρη στην κυψελοειδή μάσκα και το ενσωματωμένο splitter. 

Η συνολική σιλουέτα του οχήματος είναι χαμηλωμένη χάρη στο σμιλευμένο σχήμα των πλαϊνών ποδιών, ενώ στο πίσω μέρος ο διαχύτης αέρα βρίσκεται ενσωματωμένος στον χαρακτηριστικής σχεδίασης προφυλακτήρα. Η πίσω πόρτα φέρει γραφικά MS-RT και μια αποκλειστική αεροτομή τύπου ducktail, η οποία συμπληρώνεται από μια ακόμα αεροτομή εγκατεστημένη ψηλά στο τελείωμα της καμπίνας. Αυτός ο συνδυασμός αεροδυναμικών βοηθημάτων στο νέο Ford Ranger MS-RT βελτιστοποιήθηκε μέσω προσομοιώσεων σε υπολογιστή με στόχο τη συνολική αεροδυναμική ισορροπία και την ενίσχυση της σταθερότητας του οχήματος σε υψηλές ταχύτητες. 

ford

Οι αποκλειστικές ζάντες ελαφρού κράματος με σχεδίαση diamond cut και διάμετρο 21 ίντσες –πρόκειται για τις μεγαλύτερες που έχουν προσφερθεί ποτέ σε οποιοδήποτε μοντέλο της γκάμας Ranger – συνδυάζονται με ελαστικά χαμηλού προφίλ διαστάσεων 275/45 R21. Οι τροχοί φιλοξενούνται τώρα σε φουσκωμένους θόλους, επεκτείνοντας το συνολικό πλάτος του οχήματος κατά 82 χιλιοστά τόσο μπροστά όσο και πίσω. 

Επίσης, κατά 40 χιλιοστά έχει αυξηθεί και το μετατρόχιο εμπρός και πίσω με στόχο τη βελτίωση της πρόσφυσης και της σταθερότητας. Υπάρχουν επεμβάσεις και στην ανάρτηση, για να επιτευχθεί η ιδανική ισορροπία ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την άνεση. Έτσι, στο νέο Ranger MS-RT περιλαμβάνει διαφορετική ρύθμιση πίσω, πιο σφιχτά αμορτισέρ εμπρός, ενώ συνολικά το ύψος είναι τώρα μειωμένο κατά 40 χιλιοστά. 

Όλα αυτά, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, εξασφαλίζουν στο νέο Ranger MS-RT πιο σπορτίφ εμφάνιση, σε συνδυασμό με μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμού και σταθερότητα στις στροφές. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, είναι η δημιουργία μίας πολύ δυναμικής, αν όχι… απειλητικής φιγούρας, που δεν έχουμε ξαναδεί σε όχημα της κατηγορίας.

ford

Το χαρακτηριστικό εσωτερικό του διπλοκάμπινου ακολουθεί το αισθητικό ύφος του αμαξώματος, με μοναδικά νέα καθίσματα με σπορ σχεδίαση που παρέχουν βελτιωμένη άνεση και υποστηρίζουν καλύτερα τo σώμα των εμπρός επιβατών. Το μη ζωικό οικολογικό δέρμα και το σουέντ, σε συνδυασμό με το διακριτικό μοτίβο διακόσμησης MS-RT και τις χαρακτηριστικές μπλε ραφές, χρησιμοποιούνται τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα. Λογότυπα MS-RT υπάρχουν στο εμπρός μέρος των καθισμάτων καθώς και ένα πρόσθετο σήμα στο ταμπλό. Το σπορ τιμόνι είναι θερμαινόμενο, φέρει μπλε σήμανση για τη θέση της ευθείας και ένθετο με λογότυπο MS-RT.

ford

Τι μένει ίδιο

Το Ford Ranger MS-RT σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας έχει σχεδιαστεί για να είναι το «απόλυτο pick-up δρόμου», με μυώδη σχεδιασμό που αντλεί έμπνευση από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά έχει ενδιαφέρον ότι, ο κατασκευαστής επέλεξε να αφήσει ανέγγιχτα τα κυριότερα στοιχεία εκμετάλλευσης του οχήματος για να διατηρηθούν οι μεταφορικές του ικανότητες. Το pick-up της Ford Pro λοιπόν, τροφοδοτείται από τον γνωστό V6 πετρελαιοκινητήρα με χωρητικότητα 3,0 λίτρων της Ford, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 240 PS και ροπή 600 Nm. Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων και το νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης e4WD που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του νέου Ranger. Επίσης, η ολοκαίνουργια έκδοση MS-RT διατηρεί την ίδια δυνατότητα μεταφοράς φορτίου που φτάνει τον 1 τόνο και την ίδια ικανότητα ρυμούλκησης των 3.500 κιλών του ολοκαίνουργιου Ranger.

ford

«Αν το Ranger Raptor είναι το απόλυτο pick-up για χρήση εκτός δρόμου, τότε το Ranger MS-RT είναι το απόλυτο pick-up για το δρόμο», δήλωσε ο Hans Schep, general manager, Ford Pro Europe. «Πρόκειται για κάτι διαφορετικό σε σχέση με ό,τι βλέπουμε συνήθως σε αυτή την κατηγορία στην Ευρώπη. Mε οδηγικές αρετές που θυμίζουν περισσότερο επιβατικό αυτοκίνητο και με αμετάβλητες δυνατότητες ρυμούλκησης και ικανότητα μεταφοράς φορτίου, πιστεύουμε θα αποτελεί μια νέα ελκυστική επιλογή για τους πελάτες στην κατηγορία των pick-up οχημάτων».

Video URL
PreviousNext