Τροχοί & TIR

Νέο κιβώτιο G38 για τo πανίσχυρο Scania 770 V8

Kινητήρας και νέο κιβώτιο προσφέρουν, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, χαμηλότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων και εξαιρετική συμπεριφορά στην εκκίνηση και το μανουβράρισμα.
Σάββατο 09/11/2024 - 11:03
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Scania παρουσίασε τη νεότερη έκδοση της σειράς κιβωτίων G, το G38, το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να συνδυάζεται με τον ισχυρότερο V8 της εταιρείας, τον 16λιτρο κινητήρα των 770 ίππων και ροπής 3.700 Nm. 

Μαζί, κινητήρας και νέο κιβώτιο, προσφέρουν σύμφωνα με τον κατασκευαστή χαμηλότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων και εξαιρετική συμπεριφορά στην εκκίνηση και το μανουβράρισμα. Οι Σουηδοί ανακοίνωσαν ταυτόχρονα ότι το G38 θα είναι η τελευταία προσθήκη στη γκάμα των κιβωτίων ταχυτήτων «G» που έκαναν πρεμιέρα το 2019 με το G33. 

Αναφορικά με τη διαδικασία εξέλιξης του G38, και τις βελτιώσεις που το συνοδεύουν, στη διάρκεια της παρουσίασης, ο μηχανικός εξέλιξης στο τμήμα R&D της Scania, Mats Henriksson ανέφερε ότι: ««Πρόκειται βασικά για τη μεταλλουργία, την επιλογή πιο ακραίων ποιοτήτων χάλυβα για την αύξηση της σκλήρυνσης και της ανθεκτικότητας ορισμένων ζωτικών εξαρτημάτων. Προσθέσαμε, επίσης, επιπλέον κανάλια λαδιού για τα πιο κρίσιμα μέρη, αλλά αυτό είναι όλο - ο βασικός σχεδιασμός της σειράς G είναι ήδη από μόνος του πολύ ανθεκτικός». Το G38 διαθέτει 14 ταχύτητες εμπροσθοπορείας, συμπεριλαμβανομένης μιας σούπερ αργής (crawler) και μιας άμεσης (direct) σχέσης, και τη δυνατότητα για τον πελάτη να παραγγείλει έως και 8 ταχύτητες για την όπισθεν. 

.

Τα κιβώτια ταχυτήτων της σειράς G είναι συνήθως 60 με 70 κιλά ελαφρύτερα από τα κιβώτια ταχυτήτων που αντικαθιστούν, κυρίως λόγω των περιβλημάτων τους από αλουμίνιο και των μικρότερων συνολικών διαστάσεων. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η μείωση του θορύβου, που αποτελεί παράλληλα προϋπόθεση για την τήρηση των μελλοντικών κανονισμών. Οι αλλαγές ταχυτήτων σε αυτά τα αυτοματοποιημένα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων γίνονται με πνευματικούς ενεργοποιητές. Φρενάροντας τον άξονα, οι μηχανικοί της Scania μπόρεσαν να μειώσουν τον αριθμό των συγχρονισμών, χώρος που χρησιμοποιείται πλέον για πλατύτερα γρανάζια. Τα κιβώτια ταχυτήτων της σειράς G μπορούν επίσης να παραγγελθούν ως εκδόσεις HD (Heavy Duty) και το ίδιο ισχύει για το G38. Ως G38CH, θα διατίθεται με έναν ευρύτερο πλανητικό οδοντωτό τροχό για την προσθήκη ακόμη μεγαλύτερης στιβαρότητας. Αυξάνει την ικανότητα να διαχειρίζεται υψηλή ροπή στον άξονα και υπό τις πιο απαιτητικές οδικές συνθήκες, ειδικά σε εκτός δρόμου μεταφορικές εφαρμογές. 

Το κιβώτιο ταχυτήτων G38 είναι μικρότερο σε διαστάσεις από το πιο συνηθισμένο κιβώτιο ταχυτήτων της Scania σήμερα, το GRSO926. Μια σημαντική διαφορά μεταξύ τους είναι ότι το G38 έχει μόνο έναν ενσωματωμένο περιοριστή ροπής: μόλις 100 Nm της συνολικής ροπής του κινητήρα διακόπτονται σε συγκεκριμένες σχέσεις και σ.α.λ., κάτι που ο οδηγός δύσκολα θα αντιληφθεί. Τα κιβώτια ταχυτήτων της σειράς G μπορούν επίσης να παραγγελθούν ως εκδόσεις HD (Heavy Duty) και το ίδιο ισχύει για το G38.

PreviousNext