Η Ford Trucks έδειξε για πρώτη φορά στην έκθεση ΙΑΑ Τranspotation 2024 το σύνολο της ανανεωμένης γκάμας φορτηγών που κατασκευάζει, και σειρά μελλοντικών τεχνολογιών στις οποίες δουλεύουν οι μηχανικοί της εταιρείας.
Η Ford Trucks συνεχίζει να επεκτείνεται, με παρουσία πλέον σε σχεδόν 50 χώρες, και μεταξύ αυτών η χώρα μας, όπου ήδη κατέχει αξιόλογο μερίδιο της αγοράς. Ακρογωνιαίος λίθος αυτής της πορείας, η ναυαρχίδα της εταιρείας, το F-MAX, το οποίο δέχθηκε σειρά αναβαθμίσεων, με κυριότερη ανάμεσά τους τη δεύτερη γενιά του κινητήρα της Ford, Ecotorq Gen2 που θα τοποθετείται πλέον στον μεγάλο τράκτορα της φίρμας με το οβάλ λογότυπο.
Ο 13λιτρος κινητήρας αποδίδει 500 hp, ενώ το «φέισλιφτ» συνοδεύεται κι από μικρές αεροδυναμικές βελτιώσεις στο αμάξωμα του τράκτορα. Διαθέσιμο για το F-MAX θα είναι από εδώ και στο εξής και σύστημα αντικατάστασης καθρεπτών με κάμερες (mirror camera system). Στην ΙΑΑ και σε περίοπτη θέση δέσποζε και η περιορισμένης παραγωγής, σπέσιαλ έκδοση F-MAX Select με μοναδικές πινελιές στον διάκοσμο και αποκλειστικά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης.
Από εκεί και πέρα, είδαμε διάφορες εκδόσεις της μεσαίας σειράς F-Line, κυρίως για τον κατασκευαστικό κλάδο και τις διανομές, και παρουσιάστηκαν όλα τα νέα στοιχεία εξοπλισμού υποβοήθησης οδήγησης κι ενεργητικής ασφάλειας. Σε ό,τι έχει να κάνει με τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων, η Ford Trucks εξελίσσει οχήματα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), fuel cell και με κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου.
Με δηλωμένο, απώτερο στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων από το σύνολο των φορτηγών που κατασκευάζει έως το 2040, τα στελέχη της εταιρείας ανέφεραν ότι η Ford Trucks έχει επιταχύνει τις προσπάθειες R&D και έχει προχωρήσει στο επόμενο επίπεδο τις εργασίες της στον τομέα της τεχνολογίας εναλλακτικών καυσίμων.
Συνεχίζοντας τις μελέτες της για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο, οι οποίες ξεκίνησαν πέρυσι με έναν μονοκύλινδρο ερευνητικό κινητήρα, η Ford Trucks πέτυχε την πρώτη ανάφλεξη του κινητήρα υδρογόνου, H2-Ecotorq. Οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν τόσο τον κινητήρα υδρογόνου, όσο και το αμιγώς ηλεκτρικό F-Line E στην τελική του μορφή, με τη μαζική παραγωγή να εκκινεί το 2025.