Τροχοί & TIR

Νέο Mercedes-Benz eSprinter με μεγάλη αυτονομία

Η Mercedes-Benz αναβάθμισε σημαντικά το eSprinter, ενισχύοντας την ισχύ και την αυτονομία του με νέα μοτέρ και μπαταρίες. Το νέο eSprinter αποκτά έναν νέο ηλεκτρικά κινούμενο πίσω άξονα, ο οποίος,
Τρίτη 07/02/2023 - 18:27
Κοινοποίηση στα Social Media
esprinter

Η Mercedes-Benz αναβάθμισε σημαντικά το eSprinter, ενισχύοντας την ισχύ και την αυτονομία του με νέα μοτέρ και μπαταρίες. 

Το νέο eSprinter αποκτά έναν νέο ηλεκτρικά κινούμενο πίσω άξονα, ο οποίος, εκτός από τη βελτίωση στο «πακετάρισμα» των ηλεκτρικών συστημάτων, έχει εξοικονομήσει βάρος και έχει επιτρέψει την παραγωγή περισσότερων παραλλαγών.

 Ως εκ τούτου, θα είναι διαθέσιμη μια ευρύτερη γκάμα eSprinter, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων με καμπίνα/σασί, παραλλαγών ψυγείων καρότσας και διαφόρων μηκών μεταξονίου του panel van.

Η ισχύς του eSprinter προέρχεται από έναν νέο σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που παράγει 100kW ή 150kW. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα (προς τα πάνω) σε σχέση με τον κινητήρα 85kW που υπήρχε στο προηγούμενο eSprinter, ο οποίος παρήγαγε επίσης μόνο 295Nm ροπής σε σύγκριση με 400Nm για τον νέο κινητήρα. 

Ο κινητήρας λέγεται ότι ζυγίζει μόλις 130 κιλά, γεγονός που μαζί με τις νέες, ελαφρύτερες μπαταρίες βοηθά το eSprinter να επιτύχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1575 κιλών.

 Το μικτό βάρος του οχήματος θα είναι στους 3,5 και 4,25 τόνους, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης έχει οριστεί στους δύο τόνους.

esprinter


Διατίθενται τρία διαφορετικά μεγέθη μπαταριών με 56kWh, 81kWh και 113kWh, όλες τους φωσφορικού σιδήρου λιθίου, που είναι πλέον απαλλαγμένες από κοβάλτιο ή νικέλιο. Προηγουμένως το eSprinter ήταν διαθέσιμο με δύο μόνο μεγέθη μπαταριών, είτε 41kWh είτε 55kWh. Οι ρυθμοί φόρτισης έχουν αυξηθεί από τα 80kW του προηγούμενου eSprinter σε 115kW. 

Το Mercedes-Benz eSprinter διαθέτει δυνατότητες φόρτισης τόσο AC όσο και DC, με την επαναφόρτιση από 10% έως 80% να διαρκεί μόλις 28 λεπτά για τη μικρότερη μπαταρία 56kWh και 42 λεπτά για το μεγαλύτερο πακέτο μπαταρίας 113kWh.

esprinter


Για τη μεγαλύτερη μπαταρία, η ηλεκτρική αυτονομία, σύμφωνα με προσομοιώσεις του κύκλου WLTP, φτάνει τα 400 χιλιόμετρα, ενώ στον κύκλο πόλης WLTP φτάνει τα 500 χιλιόμετρα. Οι ισχυρισμοί για την αυτονομία του Mercedes-Benz eSprinter έχουν επικυρωθεί από τις δοκιμές της Mercedes με ένα ταξίδι επιστροφής από τη Στουτγάρδη στο Μόναχο, όπου το νέο van κατάφερε να διανύσει 475 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. 

Το eSprinter κατανάλωσε κατά μέσο όρο 21,9kWh ανά 100km και ολοκλήρωσε το ταξίδι με 3% ακόμα στην ένδειξη αυτονομίας. Η δοκιμή επαλήθευσης διεξήχθη με τη χρήση ενός μοντέλου με μπαταρία 113kWh και σε ένα φορτηγό πάνελ με μεταξόνιο L3.


Το πρώτο «παγκόσμιο» LCV της Mercedes


Η Mercedes έχει αναπτύξει το σύστημα infotainment MBUX σε όλη τη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών της εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά το άφησε έξω από το προηγούμενο eSprinter. Αυτό δεν ισχύει πλέον. Το νέο eSprinter διαθέτει το πλήρες σύστημα MBUX. Έχει επίσης ενημερωθεί με τις δικές του λεπτομέρειες που αφορούν ειδικά την ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης. 

esprinter

Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα έχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και την εμβέλεια. Στην πραγματικότητα, η Mercedes έχει δημιουργήσει μια έξυπνη διαδραστική ένδειξη αυτονομίας που συνδέεται με την πλοήγηση. Δίνει έτσι μια πιο σαφή εικόνα για το πόσο μακριά θα φτάσει ο οδηγός χωρίς ανάγκη φόρτισης. 

esprinter


Πρόκειται για ένα από μια σειρά συστημάτων που η Mercedes ονομάζει «Electric Intelligence». Λαμβάνει υπόψη τις συνθήκες κυκλοφορίας και την τυπογραφία της διαδρομής σας όταν προβλέπει την εμβέλεια και μπορεί να υπολογίσει την καλύτερη δυνατή στρατηγική φόρτισης προκειμένου να φτάσετε στον προορισμό σας. Αυτό μπορεί επίσης να περιλαμβάνει την άφιξη στον προορισμό με ένα συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης. Ιδανικό για όταν η φόρτιση δεν είναι διαθέσιμη στο τέλος της παράδοσης κάποιου φορτίου. 


Το νέο μοντέλο eSprinter θα είναι επίσης το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό LCV της μάρκας και θα αρχίσει να πωλείται στις ΗΠΑ και τον Καναδά πριν από το λανσάρισμά του στην Ευρώπη. Η παραγωγή στις ΗΠΑ θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ενώ τα ευρωπαϊκά μοντέλα θα έρθουν στις αρχές του 2024.

Η Mercedes έχει πουλήσει περισσότερα από 30.000 ηλεκτρικά van μέχρι σήμερα και έχει δεσμευτεί να πουλάει μόνο ηλεκτρικά και μηδενικών εκπομπών οχήματα από το 2025 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα παράγονται νέα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά από αυτή την ημερομηνία.
 

Video URL
PreviousNext