Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Οι ετήσιοι αναλυτικοί πίνακες και οι συγκρίσεις

Οι ετήσιοι αναλυτικοί πίνακες και οι συγκρίσεις Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία των ταξινομήσεων των επαγγελματικών αυτοκινήτων της χρονιάς που πέρασε, παρά το γεγονός ότι το αρνητικό πρόσημο κυ
Τρίτη 07/02/2023 - 15:31
Κοινοποίηση στα Social Media
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Οι ετήσιοι αναλυτικοί πίνακες και οι συγκρίσεις Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία των ταξινομήσεων των επαγγελματικών αυτοκινήτων της χρονιάς που πέρασε, παρά το γεγονός ότι το αρνητικό πρόσημο κυριαρχεί στους περισσότερους πίνακες.

 Ωστόσο, η θεαματική άνοδος των πωλήσεων καινούργιων βαρέων φορτηγών με τη Volvo να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, η σημαντική πτώση των πωλήσεων των μεταχειρισμένων, η εμφάνιση/επανεμφάνιση νέων brand names στην ελληνική αγορά (BMC, Levs, Maxus), η κατάκτηση της πρώτης θέσης από τη Fiat στην πιο εμπορική κατηγορία, αυτή των LCV, το μεγάλο προβάδισμα της Schmitz στα ρυμουλκούμενα, η άνοδος της Lamberet στους θαλάμους, αλλά και οι εισαγωγές στην Ελλάδα τρέιλερ από άλλους κατασκευαστές, η διατήρηση της πρώτης θέσης της Skoda στα ταξί, ακολουθούμενη από την Toyota που αύξησε το μερίδιό της, είναι τα άξια προσοχής στοιχεία των ταξινομήσεων του 2022. 

Ενδιαφέρον στοιχείο, αποτελεί επίσης η σταθερή άνοδος των αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών. Πληροφορίες μάλιστα του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR αναφέρουν πως έχουν ήδη τοποθετηθεί σημαντικές παραγγελίες ηλεκτρικών LCV, κυρίως από τις γνωστές εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων, οι οποίες βλέπουν μεγάλη σε ρυθμό ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων στη συγκεκριμένη κατηγορία. 

Ενδεικτικό άλλωστε στοιχείο που επιβεβαιώνει την επερχόμενη άνοδο των ηλεκτρικών στις ελαφρές – μεσαίες κατηγορίες αποτελεί η εμφάνιση πλήθους ηλεκτρικών επαγγελματικών αυτοκινήτων στην έκθεση TRANSPORT SHOW 2023 τον προσεχή Σεπτέμβριο, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η διοργανώτρια εταιρεία. 

Δυνατή ώθηση στην ηλεκτροκίνηση θα δώσουν και τα ταξί, τα οποία πέτυχαν να εξασφαλίσουν μια ικανοποιητική επιδότηση. Απομένει, οι ιδιοκτήτες τους να διερευνήσουν τα διαθέσιμα μοντέλα με βάση κυρίως τη χιλιομετρική τους εμβέλεια, γιατί, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR «εμείς θέλουμε 500 χιλιόμετρα για το δωδεκάωρο που δουλεύουμε», κάτι που δεν τους ικανοποιεί προς το παρόν, εκτός και αν στις περισσότερες πιάτσες τοποθετηθούν ταχυφορτιστές. 

Οι συνθήκες που αλλοίωσαν μια καλύτερη εικόνα Βέβαια, τόσο η συνολική εικόνα των ταξινομήσεων, όσο και των επί μέρους κατηγοριών, έχει επηρεαστεί από την κατάσταση που επικρατούσε (και επικρατεί) στον κάθε κατασκευαστή ξεχωριστά και στη δυνατότητά του να παράξει τον αριθμό των οχημάτων σύμφωνα με τις παραγγελίες που ελάμβανε. 

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των παραγγελιών που είχαν τοποθετηθεί στους αντιπροσώπους- εισαγωγείς και των αυτοκινήτων που παραδόθηκαν στους πελάτες τους και ταξινομήθηκαν εντός του 2022. Μεγάλη είναι επίσης και η διαφορά μεταξύ των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν μέσα στον περασμένο χρόνο και των οχημάτων που ταξινομήθηκαν μέσα στην ίδια χρονιά. 

Έτσι, πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι ταξινομήσεις αυτής της χρονιάς, του 2023, ουσιαστικά αφορούν στις πωλήσεις που έγιναν πέρυσι. Ανέκαθεν, στα χρόνια πριν της κρίσης, συνέβαινε οι πωλήσεις των τελευταίων μηνών της μιας χρονιάς να εμφανίζονται στις ταξινομήσεις των πρώτων δύο – τριών μηνών του επόμενου έτους. 

Εξαιτίας όμως των μεγάλων καθυστερήσεων στις παραγωγές οχημάτων, λόγω των γνωστών προβλημάτων, το μεγαλύτερο μέρος των φετινών ταξινομήσεων, θα αφορά σε πωλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί πέρυσι, εκτός και αν ομαλοποιηθεί σύντομα η κατάσταση στα εργοστάσια. 

Πρέπει επίσης να γνωρίζουν οι αναγνώστες μας, ότι οι εμφανιζόμενες ταξινομήσεις «αδικούν» ορισμένες μάρκες οχημάτων που έχουν διατεθεί σε ορισμένες υπηρεσίες και οργανισμούς του Δημόσιου τομέα, χωρίς να γίνονται γνωστά τα χορηγούμενα στοιχεία κυκλοφορίας και άρα οι ταξινομήσεις τους. 

PreviousNext