Αναβαθμισμένο σε όρους απόδοσης, άνεσης, τεχνολογίας, αεροδυναμικής και λειτουργικότητας, εμφανίζεται το νέο Model 579 της Peterbilt Motors Company.

Για την εξέλιξή του, η αμερικάνικη εταιρεία συνεργάστηκε με περισσότερους από 50 πελάτες της, προκειμένου να ενσωματώσει τις πολύτιμες πληροφορίες στον τελικό σχεδιασμό του οχήματος, το οποίο πριν περάσει στην παραγωγή, ολοκλήρωσε 1,5 εκ. μίλια δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, πέρασε με επιτυχία τις δοκιμές αντοχής που πραγματοποιήθηκαν στο Τεχνικό Κέντρο του ομίλου PACCAR, μέλος του οποίου είναι και η Peterbilt.

Όπως και στο «αδελφό» νέο Kenworth T680, το «παρών» δίνουν οι κινητήρες PACCAR MX-13 και MX-11, αλλά και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο του ομίλου. Ομοίως, μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική, με την εξέλιξη του οχήματος να διαρκεί πέντε χρόνια και τον σχεδιασμό του αμαξώματος να απαιτεί περισσότερες από 1.000 ώρες αναλύσεων της υπολογιστικής δυναμικής ρευστού (CFD) και πάνω από 7,8 εκ. ώρες επεξεργασίας εκ μέρους των υπολογιστών. Το αποτέλεσμα είναι το πιο αεροδυναμικό φορτηγό στην ιστορία της μάρκας, γεγονός που συμβάλει στην κατά 7% βελτίωση της οικονομίας καυσίμου. Επιπλέον, η καλύτερη ροή αέρα γύρω από το παρμπρίζ, επέτρεψε τον περιορισμό κατά 10% του θορύβου που δημιουργείται μέσα στην καμπίνα.

καμπίνα

Σημειώνεται πως οι παραγγελίες για το νέο Model 579 ξεκίνησαν ήδη, με το κορυφαίο Peterbilt να διατίθεται με καμπίνα ημέρας, διάφορες εκδόσεις καμπινών με κρεβάτι, όπως και με την πιο ευρύχωρη καμπίνα UltraLoft των 80 ιντσών (2.032 χλστ.), η οποία προσφέρει σχεδόν 2 κ.μ. χώρου και 2.438 χλστ. εσωτερικού ύψους, προκειμένου ο οδηγός να νιώθει …σαν στο σπίτι του. Η εν λόγω καμπίνα διαθέτει ακόμα χώρο για μικροσυσκευές όπως φούρνο μικροκυμάτων, τηλεόραση 32 ιντσών, ψηλή ντουλάπα, πολλές πρίζες και προαιρετικά κουκέτα με μια έξυπνη αναδιπλούμενη σκάλα. Πολλά παράθυρα παρέχουν άπλετο φυσικό φως και επιπλέον εξαερισμό, ενώ τη νύχτα υπάρχει εσωτερικός φωτισμός LED.

ταμπλό

Κατά τα λοιπά, όπως και στο νέο Kenworth, συναντάμε τον νέο 15ιντσο ψηφιακό πίνακα οργάνων, Peterbilt Digital Display. Πριν ο οδηγός ξεκινήσει, μπορεί να επιθεωρήσει 13 συστήματα και να λάβει (ή και όχι) το ΟΚ να λύσει το χειρόφρενο. Ομοίως, μετά το ταξίδι δύναται να λάβει αναλυτικές πληροφορίες με τα δεδομένα της διαδρομής και του οχήματος, όλα απεικονισμένα με ενδιαφέροντα γραφικά στον υψηλής ανάλυσης πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει πλήθος ρυθμίσεων και αρκετά επιμέρους μενού για να διαλέξει ο οδηγός, ο οποίος μπορεί να πραγματοποιήσει πολλές ρυθμίσεις από το νέο, πολυλειτουργικό τιμόνι.

Ανάμεσα στα επικουρικά συστήματα ασφαλείας (ADAS), συναντάμε τις τεχνολογίες αποφυγής σύγκρουσης, το νέο lane keeping assist (LKA) και το Digital Vision System, ένα σύστημα που μέσω καμερών βελτιώνει όσα βλέπουν οι οδηγοί μέρα-νύχτα, ανεξαρτήτως καιρού.