Tο νέο Express Van ισορροπεί ανάμεσα στην αχτύπητη οικονομοτεχνικά κληρονομιά του Dokker, και την ξεκάθαρα premium εικόνα του νέου Kangoo, και το νέο LCV της Renault αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες για το 2022 παρουσίες της ελληνικής αγοράς ελαφρών επαγγελματικών. Οδηγήσαμε το νέο van για να διαπιστώσουμε τι νέο φέρνει στην αγορά το LCV της Renault.
Σχεδιασμός, καμπίνα
Το ντιζάιν είναι πανέξυπνο καθώς υιοθετεί το look τελευταίας κοπής της γαλλικής εταιρείας -μάσκα και προφυλακτήρας συνδυάζονται με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα- και γενικά εντάσσεται αρμονικά στο οικογενειακό DNA της Renault.: κάθετος προφυλακτήρας, ψηλά τοποθετημένη μάσκα, μυώδες καπό, και ρευστές σχεδιαστικές γραμμές, ενώ δε λείπει και η χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή της Renault με τα φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα «C».
Σχεδιαστικά ενδιαφέροντα είναι το προφίλ και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ πέρα από το αισθητικό του πράγματος, οι περισσότερες επιφάνειες είναι διαμορφωμένες με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Συνολικά, ακολουθείται ευλαβικά η πρακτική της εταιρείας να κρύβονται από το μάτι του παρατηρητή λεπτομέρειες που χαλάνε τη συνέχεια του ντιζάιν: υαλοκαθαριστήρες, ακροφύσια πλύσης του παρμπρίζ, γάντζος ρυμούλκησης, και άλλες οχληρές λεπτομέρειες είναι καλά κρυμμένες, ενώ πίσω, και για λόγους ασφαλείας, δεν υπάρχουν κλειδαριές. Το αποτέλεσμα είναι επιτυχημένο, και ταυτόχρονα απόλυτα σύμφυτο με αυτό που περιμένεις από ένα LCV . Στο εσωτερικό της καμπίνας, ακολουθείται γενικά το ύφος του εξωτερικού, με λιτές, μοντέρνες γραμμές, ικανοποιητικό όγκο και αριθμό χώρων για την εναπόθεση μικροαντικειμένων, αλλά και καλόγουστο διάκοσμο. Οι επενδύσεις δείχνουν ανθεκτικές, και τα πλαστικά σχεδιασμένα για αντοχή στις κακουχίες.
Στο δρόμο, γραμμή μετάδοσης κίνησης, εκμετάλλευση
Βολευτήκαμε εύκολα στη θέση οδήγησης του Express, με τα καθίσματα να δείχνουν άνετα και να προσφέρουν παραπάνω από ικανοποιητική στήριξη. Στη διαδρομή που καλύψαμε με το νέο Express Van, με φορτίο στην κλούβα γύρω στο 50% του μέγιστου ωφέλιμου, αυτό που ξεχωρίσαμε είναι η ηχομόνωση, η οποία δείχνει να μην απέχει από την αντίστοιχη του νέου Kangoo, το οποίο είναι κορυφαίο στον συγκεκριμένο τομέα. Σημείο αναφοράς εδώ είναι η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης. Εμπρός φροντίζει να κρατά το περιβάλλον οδήγησης αδιατάρακτο, «σιδερώνοντας» ακόμη και δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ πίσω ελάχιστες είναι οι αναπηδήσεις –γενικά η απόσβεση είναι υποδειγματική.
Ο κύκλος στροφής οριακά ξεπερνά τα 11 μέτρα, κάτι που καθιστά απροβλημάτιστο το μανουβράρισμα σε αστικό περιβάλλον, όπου το όχημα έχει σημαντική βοήθεια κι από τους ροπάτους πετρελαιοκινητήρες Blue dCi 75 και Blue dCi 95, με 220 και 240 Nm αντίστοιχα.
Αμφότερες οι εκδόσεις ισχύος συνδυάζονται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, από το οποίο δεν είχαμε παράπονα ως προς την ακρίβεια των αλλαγών. Οι dCi υπερκαλύπτουν την πλέον πρόσφατη νόρμα Euro 6d-Full, ενώ η τυποποιημένη μικτή κατανάλωση, βάσει προτύπου WLTP, ξεκινάει από τα 4,4 λτ./100χλμ. (134 γρ. CO2/χλμ.). Στην πράξη, θέλει προσπάθεια να ξεπεράσεις τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που αφήνει υποσχέσεις για πολύ αποδοτική χρήση.
Επιπλέον, το σύστημα Eco-Mode μπορεί να ενεργοποιηθεί από το ταμπλό και παρέχει έως και 12% περισσότερη οικονομία καυσίμου. Η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας («Gear Shift Indication») ενημερώνει τον οδηγό για το πότε είναι η καλύτερη στιγμή για αλλαγή ταχύτητας, εξοικονομώντας έτσι θεωρητικά ένα επιπλέον 5% καυσίμου. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι κινητήρες απαιτούν τακτική συντήρηση κάθε 30.000 χλμ. ή κάθε 2 χρόνια (όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης).
Στο δρόμο τέλος, είναι εμφανής και ο διαχωρισμός ως προς το μεταφορικό έργο των δύο εκδόσεων ισχύος του πετρελαιοκινητήρα –ο dCi των 75 hp είναι ιδανικός για αστικές/περιαστικές μεταφορές, ενώ αν πρόκειται να μετακινείσαι συχνά και σε αυτοκινητόδρομο, η κατάλληλη επιλογή είναι ο 95άρης dCi.
Το Express Van διατίθεται σε μία έκδοση μεταξονίου/μήκους αμαξώματος, με τον ωφέλιμο όγκο φόρτωσης να ανέρχεται στα 3,3 - 3,7 κυβικά μέτρα (με αναδίπλωση διαχωριστικού). Το μήκος του δαπέδου φτάνει τα 1,91 μέτρα, ή τα 2,36 μέσω ειδικού ανοίγματος (στο αναδιπλούμενο πλέγμα) στην πλευρά του συνοδηγού. Κάπου εδώ βρίσκεται και το κύριο συγκριτικό πλεονέκτημα της κατασκευής: η αναλογία του συνολικού μήκους του αμαξώματος προς το συνολικό μήκος του δαπέδου του χώρου φόρτωσης, είναι η κορυφαία της κατηγορίας, ενώ προσφέρει τη μάξιμουμ εκμετάλλευση με συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις. Στο ίδιο πνεύμα, η ευχρηστία στη διάρκεια της φορτοεκφόρτωσης πριμοδοτείται με την πλαϊνή, συρόμενη πόρτα η οποία έχει το μεγαλύτερο πλάτος ανοίγματος στην κατηγορία (716 χιλιοστά), με το ωφέλιμο φορτίο να ανέρχεται σε 701 κιλά.
Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, πολυμέσα
Ο εξοπλισμός πολυμέσων του νέου Express Van προσφέρει λοιπόν, δύο επιλογές: ηχοσύστημα Connect R&Go και σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK με οθόνη αφής 8”. Περιλαμβάνει επίσης και θέση επαγωγικής φόρτισης για κινητά τηλέφωνα, μέχρι τρείς θύρες USB και τέσσερις πρίζες 12V, μία εκ των οποίων βρίσκεται στο χώρο φόρτωσης.
Στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης δεν λείπει επί της ουσίας τίποτα, καθώς περιλαμβάνονται στάνταρ ή προαιρετικά, τα εξής: σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας ορατότητας (Rear View Assist) που είναι τοποθετημένο πάνω από τις πίσω πόρτες, εξασφαλίζοντας στον οδηγό περιφερειακή ορατότητα, παρά τη μεταλλική (κλειστή) κατασκευή του αμαξώματος. Η εικόνα προς τα πίσω εμφανίζεται σε μία οθόνη 5” που είναι τοποθετημένη στη θέση του εσωτερικού καθρέφτη.
Η εικόνα προς τα πίσω είναι καλύτερη από ό,τι θα ήταν μέσα από ένα γυάλινο πάνελ (χωρίς διαχωριστικό, χωρίς φορτίο, χωρίς φυμέ τζάμι που μειώνει την ορατότητα). Ευρυγώνιο καθρέφτη (Wide View Mirror) τοποθετημένο στο αλεξήλιο του συνοδηγού, μία καινοτομία του κατασκευαστή, η οποία δεν υπάρχει σε άλλο όχημα της κατηγορίας. Σύστημα ελέγχου και προειδοποίησης τυφλών σημείων (Blind Spot Warning), σύστημα υποβοήθησης ευστάθειας ρυμουλκούμενου (Trailer Stability Assist), Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), Cruise Control, Hill Start Assist, Extended Grip και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι μόνο «βασικό» δεν μπορείς να αποκαλέσεις ένα van με παρόμοιο αριθμό συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.
Τα αυτοκίνητα που φέρνει η ελληνική αντιπροσωπεία είναι, ακόμη και στην εισαγωγική τους εκδοχή, πλούσια εξοπλισμένα, με στάνταρ cruise control με speed limiter, αισθητήρες φωτός/βροχής, αισθητήρα πίεσης ελαστικών, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων Easy Link με 8ιντση οθόνη, smartphone mirroring (Android Auto και Apple Car Play) και αισθητήρα παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, η εικόνα της οποίας προβάλλεται στην οθόνη του Easy Link, ή στον εσωτερικό καθρέπτη, ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού.
Άμεσα διαθέσιμο
Το νέο Express Van είναι πιθανότατα το πιο σημαντικό νέο LCV των Γάλλων, ενώ, σε αντίθεση με τις γενικότερες ελλείψεις στην αγορά των LCV, είναι και ετοιμοπαράδοτο, χάρη στις προσπάθειες της εισαγωγικής Teoren Motors Α.Ε.
Μετά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, είναι ξεκάθαρο ότι αποτελεί πολλά παραπάνω από ένα αποδοτικό, με εξαιρετικά στοιχεία εκμετάλλευσης ελαφρύ επαγγελματικό, έτοιμο να ικανοποιήσει το κοινό που αναζητά κορυφαία σχέση τιμής προς αξία.
Φέροντας ως bonus το πρεστίζ του λογότυπου της Renault, είναι ραφιναρισμένο σε κάθε του πτυχή, και, επί της ουσίας, δεν έχει ανταγωνισμό.
Aν ψάχνετε το απόλυτο value for money van στη συγκεκριμένη κατηγορία, υπάρχει μόνο αυτό!
Το απόλυτο «value for money» κόμπακτ van της ευρωπαϊκής αγοράς, το νέο Express Van, παρουσιάστηκε στην Έκθεση HORECA 2022, και είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.