Τροχοί & TIR

Νέο Renault Express Van: Παραδοτέο στην Ελλάδα από Σεπτέμβρη 

Η Renault με το νέο Express Van αποδεικνύει ότι μπορείς να φτιάξεις ένα μοντέρνο κόμπακτ van με την πολυτελή «αύρα» του Kangoo, ασυναγώνιστη εκμετάλλευση χώρων και κορυφαία αποδοτικότητα, το οποίο ν
από Advertorial - Δοκιμή Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 21/06/2022 - 16:32
Κοινοποίηση στα Social Media
Renault Express Van

Η Renault με το νέο Express Van αποδεικνύει ότι μπορείς να φτιάξεις ένα μοντέρνο κόμπακτ van με την πολυτελή «αύρα» του Kangoo, ασυναγώνιστη εκμετάλλευση χώρων και κορυφαία αποδοτικότητα, το οποίο να είναι ταυτόχρονα, οικονομοτεχνικά, μια κατηγορία από μόνο του.  

Το απόλυτο «value for money» κόμπακτ van της ευρωπαϊκής αγοράς, το νέο Express Van, χτίζει πλέον σταθερά την παρουσία και τη φήμη του και στην ελληνική αγορά. Η Renault βρήκε τη συνταγή και έφτιαξε ένα σπάνιο για τα δεδομένα της εποχής LCV: η λογική «ζητάω λίγα, δίνω τα πάντα» βρίσκεται εδώ σε άλλο επίπεδο, με το κόμπακτ van των Γάλλων να προβάλλει ως μία σχεδόν αυτονόητη επιλογή για την εταιρεία και τον επαγγελματία που αναζητά όχημα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Μοναδικό και παραδοτέο τον Σεπτέμβριο

Το νεότατο LCV της Renault, έχει επίσης το πλεονέκτημα ότι, σε μία αγορά με τα γνωστά προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την έλλειψη εξαρτημάτων και την προβληματική διαδικασία παραγωγής, είναι παραδοτέο τον προσεχή Σεπτέμβριο, τη στιγμή που η αναζήτηση καινούργιου ελαφρού επαγγελματικού με χρόνους παράδοσης που να μην μετριούνται σε χρόνια, μοιάζει με κυνήγι θησαυρού. 



Σχεδιασμός, καμπίνα



Το ντιζάιν είναι πανέξυπνο καθώς υιοθετεί το τελευταίας κοπής «λουκ» της γαλλικής εταιρείας -μάσκα και προφυλακτήρας συνδυάζονται με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα- και γενικά εντάσσεται αρμονικά στο οικογενειακό DNA της Renault: κάθετος προφυλακτήρας, ψηλά τοποθετημένη μάσκα, μυώδες καπό, και ρευστές σχεδιαστικές γραμμές, ενώ δεν λείπει και η χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή της Renault με τα φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα «C».

Ακόμη και για όσους ασχολούνται με τα οχήματα της κατηγορίας είναι δύσκολο να ξεχωρίσουν με την πρώτη ματιά το Express από το νέο Kangoo –μόνο το πίσω τμήμα της «κλούβας» προδίδει το γεγονός ότι, έχουμε να κάνουμε με διαφορετικά μοντέλα. 

Σχεδιαστικά αδιάφορα δεν είναι ούτε το προφίλ ή το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ πέρα από το αισθητικό του πράγματος, οι περισσότερες επιφάνειες είναι διαμορφωμένες με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση των αεροδυναμικών αντιστάσεων.

Συνολικά, ακολουθείται ευλαβικά η πρακτική της εταιρείας να κρύβονται από το μάτι του παρατηρητή λεπτομέρειες που χαλούν τη συνέχεια του ντιζάιν: υαλοκαθαριστήρες, ακροφύσια πλύσης του παρμπρίζ, γάντζος ρυμούλκησης, και άλλες οχληρές λεπτομέρειες είναι καλά κρυμμένες, ενώ πίσω, και για λόγους ασφαλείας, δεν υπάρχουν κλειδαριές.



 

Το αποτέλεσμα είναι επιτυχημένο, και ταυτόχρονα απόλυτα σύμφυτο με αυτό που περιμένεις από ένα LCV του 2022. Στο εσωτερικό της καμπίνας, ακολουθείται γενικά το ύφος του εξωτερικού, με λιτές, μοντέρνες γραμμές, ικανοποιητικό όγκο και αριθμό χώρων για την εναπόθεση μικροαντικειμένων, και καλόγουστο διάκοσμο. Οι επενδύσεις δείχνουν ανθεκτικές, και τα πλαστικά σχεδιασμένα για αντοχή στις κακουχίες.  

Στο δρόμο, γραμμή μετάδοσης κίνησης, εκμετάλλευση

Η θέση οδήγησης του Express είναι υποδειγματικά διαμορφωμένη, με τα καθίσματα να δείχνουν άνετα και να προσφέρουν παραπάνω από ικανοποιητική στήριξη. Η ηχομόνωση, σε όλες μας τις δοκιμές δείχνει να μην απέχει από την αντίστοιχη του νέου Kangoo, το οποίο είναι κορυφαίο στον συγκεκριμένο τομέα. Σημείο αναφοράς εδώ είναι η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης. Εμπρός φροντίζει να κρατά το περιβάλλον οδήγησης αδιατάρακτο, «σιδερώνοντας» ακόμη και δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ πίσω ελάχιστες είναι οι αναπηδήσεις –γενικά η απόσβεση είναι υποδειγματική. 

Ο κύκλος στροφής οριακά ξεπερνά τα 11 μέτρα, κάτι που καθιστά απροβλημάτιστο το μανουβράρισμα σε αστικό περιβάλλον, όπου το όχημα έχει σημαντική βοήθεια κι από τους ροπάτους πετρελαιοκινητήρες  Blue dCi 75 και Blue dCi 95, με 220 και 240 Nm αντίστοιχα. Αμφότερες οι εκδόσεις ισχύος συνδυάζονται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, από το οποίο δεν είχαμε παράπονα ως προς την ακρίβεια των αλλαγών. 

Οι dCi υπερκαλύπτουν την πλέον πρόσφατη νόρμα Euro 6d-Full, και αξίζει να σημειωθεί ότι, και οι δύο εκδόσεις εισέρχονται ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο χάρη στις χαμηλές εκπομπές CO2. Η τυποποιημένη μικτή κατανάλωση τώρα, βάσει προτύπου WLTP ξεκινάει από 4,4 λτ./100χλμ. (134 γρ. CO2/χλμ.).

Έχοντας οδηγήσει σε κάθε είδους διαδρομές, και φορτωμένο, το Express, η πεισματική του άρνηση να ξεπεράσει την ένδειξη «5» ως μέση κατανάλωση σε λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ενώ επιβεβαιώνεται και από αντίστοιχες μετρήσεις σε πολλά έντυπα του ευρωπαϊκού ειδικού Τύπου. Μέχρι νεωτέρας λοιπόν, ο τίτλος του πιο οικονομικού στη χρήση van της κατηγορίας ανήκει στο Renault. 

Επιπλέον, το σύστημα Eco-Mode μπορεί να ενεργοποιηθεί από το ταμπλό και παρέχει έως και 12% περισσότερη οικονομία καυσίμου. Η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (Gear Shift Indication) ενημερώνει τον οδηγό για το πότε είναι η καλύτερη στιγμή για αλλαγή ταχύτητας, εξοικονομώντας έτσι θεωρητικά ένα επιπλέον 5% καυσίμου. 

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι κινητήρες απαιτούν τακτική συντήρηση κάθε 30.000 χλμ. ή κάθε 2 χρόνια (όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης). 

Στο δρόμο τέλος, είναι εμφανής και ο διαχωρισμός ως προς το μεταφορικό έργο των δύο εκδόσεων ισχύος του πετρελαιοκινητήρα –ο dCi των 75 hp είναι ιδανικός για αστικές/περιαστικές μεταφορές, ενώ αν πρόκειται να μετακινείσαι συχνά και σε αυτοκινητόδρομο, η κατάλληλη επιλογή είναι ο 95άρης dCi. 

Το Express Van διατίθεται σε μία έκδοση μεταξονίου/μήκους αμαξώματος, με τον ωφέλιμο όγκο φόρτωσης να ανέρχεται στα 3,3 με 3,7 κυβικά μέτρα (με αναδίπλωση διαχωριστικού). Το ωφέλιμο μήκος του δαπέδου φτάνει τα 1,91 μέτρα, ή τα 2,36 μέσω ειδικού ανοίγματος (στο αναδιπλούμενο πλέγμα) στην πλευρά του συνοδηγού.

Κάπου εδώ βρίσκεται και το κύριο συγκριτικό πλεονέκτημα της κατασκευής: η αναλογία του συνολικού μήκους του αμαξώματος προς το συνολικό μήκος του δαπέδου του χώρου φόρτωσης, είναι η κορυφαία της κατηγορίας, και προσφέρει τη μάξιμουμ εκμετάλλευση με συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις.

Στο ίδιο πνεύμα, η ευχρηστία στη διάρκεια της φορτοεκφόρτωσης πριμοδοτείται με την πλαϊνή, συρόμενη πόρτα η οποία έχει το μεγαλύτερο πλάτος ανοίγματος στην κατηγορία (716 χιλιοστά), και το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται σε 650 κιλά. 

Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, πολυμέσα

Ο εξοπλισμός πολυμέσων του Νέου Express Van προσφέρει λοιπόν, δύο επιλογές: ηχοσύστημα Connect R&Go, και σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK με οθόνη αφής 8” . Περιλαμβάνει επίσης μέχρι τρεις θύρες USB και τέσσερις πρίζες 12V, μία εκ των οποίων βρίσκεται στο χώρο φόρτωσης. 

Στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης δεν λείπει επί της ουσίας τίποτα, καθώς περιλαμβάνονται στάνταρ ή προαιρετικά, τα εξής:

  • Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας ορατότητας (Rear View Assist) που είναι τοποθετημένο πάνω από τις πίσω πόρτες, εξασφαλίζοντας στον οδηγό περιφερειακή ορατότητα, παρά τη μεταλλική (κλειστή) κατασκευή του αμαξώματος. 

  • Η εικόνα προς τα πίσω εμφανίζεται σε μία οθόνη 5” που είναι τοποθετημένη στη θέση του εσωτερικού καθρέφτη. Η ορατότητα κατά την όπισθεν είναι καλύτερη από ότι θα ήταν μέσα από ένα γυάλινο πάνελ (χωρίς διαχωριστικό, χωρίς φορτίο, χωρίς φυμέ τζάμι που μειώνει την ορατότητα). 
  • Ευρυγώνιος καθρέφτης (Wide View Mirror) τοποθετημένος στο αλεξήλιο του συνοδηγού, μία καινοτομία του κατασκευαστή, η οποία δεν υπάρχει σε άλλο όχημα της κατηγορίας. 
  • Σύστημα ελέγχου και προειδοποίησης τυφλών σημείων (Blind Spot Warning), σύστημα υποβοήθησης ευστάθειας ρυμουλκούμενου (Trailer Stability Assist), Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), Cruise Control, Extended Grip και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. 

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι, μόνο «βασικό» δεν μπορείς να αποκαλέσεις ένα van με παρόμοιο αριθμό συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Τα αυτοκίνητα που έχει φέρει η ελληνική αντιπροσωπεία είναι ακόμη και στην εισαγωγική τους έκδοση πλούσια εξοπλισμένα, με στάνταρ cruise control με speed limiter, αισθητήρες φωτός/βροχής, αισθητήρα πίεσης ελαστικών, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων Easy Link με 8ιντση οθόνη, smartphone mirroring (Android Auto και Apple Car Play) και αισθητήρα παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας της οποίας η εικόνα προβάλλεται στην προαναφερόμενη οθόνη.  

Άμεσα διαθέσιμο 

Το νέο Express Van είναι πιθανότατα το πιο σημαντικό νέο LCV των Γάλλων, και σε αντίθεση με τις γενικότερες ελλείψεις στην αγορά των LCV, είναι και παραδοτέο σε μερικές εβδομάδες, χάρη στις προσπάθειες της Teoren Motors Α.Ε.. 

Η τιμή εκκίνησης είναι στις 18.145 ευρώ (+ΦΠΑ 24%) και συνοδεύεται από εγγύηση οχήματος (χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων εντός των δύο πρώτων ετών) 5 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων και επίσης πενταετή οδική βοήθεια Renault Assistance (χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων εντός των δύο πρώτων ετών). 



Το αυτοκίνητο, είναι ξεκάθαρο ότι, είναι πολλά παραπάνω από ένα αποδοτικό, με εξαιρετικά στοιχεία εκμετάλλευσης ελαφρύ επαγγελματικό, που ψάχνει κοινό που απλά αναζητά κορυφαία σχέση τιμής προς αξία.

Είναι κάποιες φορές που ένας κατασκευαστής παρουσιάζει πραγματικά εμπνευσμένα αυτοκίνητα – το νέο Express είναι ένα από αυτά. 

Παραμένει τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, αρκετούς μήνες μετά την πρώτη μας δοκιμή ακριβώς το ίδιο -μοναδικό σε στοιχεία εκμετάλλευσης, αποδοτικότητα και λόγο τιμής προς αξία.

 



 

PreviousNext