Με σημερινή εγκύκλιό του, ο e-ΕΦΚΑ επανέρχεται στο άρθρο 55 του νόμου 4784/2021 και του άρθρου 41 του νόμου 4850/2021 διευκρινίζοντας τα παρακάτω:

Με τις ανωτέρω σχετικές διατάξεις (Άρθρο 55 του ν. 4784/2021 και άρθρο 41 του ν. 4850/2021), καταργήθηκε η υποχρέωση κατάθεσης, κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης:

Α. Της επαγγελματικής άδειας οδήγησης

i. Για τους εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών, για αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 16.03.2021 και εφεξής, καθώς και για όσες αιτήσεις ήταν εκκρεμείς κατά την ίδια ημερομηνία (άρθρο 55 του ν. 4784/2021). Τα ανωτέρω ισχύουν και για ήδη συνταξιούχους κατά την 16.03.2021 εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών.

ii. Για τους ιδιοκτήτες άδειας φορτηγού ή λεωφορείου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης, για αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 05.11.2021 και εφεξής, καθώς και για όσες ήταν εκκρεμείς κατά την ίδια ημερομηνία ( παρ. 3, άρθρο 41 του ν. 4850/2021). Τα ανωτέρω ισχύουν και για ήδη συνταξιούχους κατά την 05.11.2021 ιδιοκτήτες φορτηγού ή λεωφορείου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης.

iii. Οι διατάξεις του άρθρου 41, ισχύουν και για τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων, οι οποίοι κατά τη χορήγηση της σύνταξής τους καταθέτουν σύμβαση πρόσληψης ως οδηγού σε οποιονδήποτε φορέα (παρ. 4, άρθρο 41 του ν. 4850/2021).

Β. Της άδειας κυκλοφορίας και της άδειας οδικού μεταφορέα για τους αυτοκινητιστές ή μετόχους λεωφορείων ή φορτηγών δημόσιας χρήσης για αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 16.03.2021 και εφεξής (παρ. 2, άρθρο 47 του ν. 4784/2021).

Η συνέχιση της απασχόλησης δηλώνεται στην αίτηση συνταξιοδότησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα για όλες τις κατηγορίες των απασχολούμενων συνταξιούχων.

Επανάληψη του λάθους

Με την ίδια σημερινή εγκύκλιό του, ο e-ΕΦΚΑ επαναλαμβάνει το ίδιο λάθος που στο παρελθόν προκάλεσε σύγχυση και τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών.

Αναφέρει συγκεκριμένα σήμερα:

«Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 47 του νόμου 4784/2021 παρέχεται από την έναρξη ισχύος του ν. 4784/2021, ήτοι από 16.03.2021, η δυνατότητα στους ασφαλισμένους του e- ΕΦΚΑ που καθίστανται συνταξιούχοι λόγω γήρατος ή αναπηρίας, ως αυτοκινητιστές ή μέτοχοι λεωφορείων δημόσιας χρήσης, να διατηρούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους την κυριότητα και νομή ή χρήση και εκμετάλλευση δύο (2) αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης φορτηγού ή λεωφορείου ή ποσοστά σε αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης της ίδιας κατηγορίας ή διαφόρων κατηγοριών, τα οποία δεν υπερβαίνουν το ποσοστό δύο (2) ολόκληρων αυτοκινήτων ΔΧ».

Οι παραπάνω παράγραφοι αγνοούν τη διευκρίνιση που ακολούθησε τότε από το υπ. Μεταφορών με την οποία διευκρινίζεται ότι δεν περιορίζονται οι συνταξιούχοι αυτοκινητιστές ΦΔΧ στα δύο φορτηγά.

Αναφέρει το υπ. Μεταφορών στην με αριθμό πρωτ. 100878 της 15/04/21 εγκύκλιό του ότι:

«Διευκρινίζεται ότι η ρύθμιση του άρθρου 47 δεν συμπεριλαμβάνει τους αυτοκινητιστές που έχουν στην κυριότητα και νομή ή χρήση και εκμετάλλευση αποκλειστικά φορτηγά Δ.Χ., οι οποίοι μπορούν να συνεχίσουν, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, μετά τη συνταξιοδότησή τους, να διατηρούν το σύνολο των φορτηγών Δ.Χ. που έχουν στην κατοχή τους».

Η παραπάνω διευκρίνιση του υπ. Μεταφορών δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Μαΐου 2021, βάζοντας τέλος στην ανησυχία που είχε προκληθεί, όμως σήμερα ο e-ΕΦΚΑ δεν τη λαμβάνει υπόψη του.

Εμείς προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με την αρμόδια υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, κάτι που όμως δεν στάθηκε εφικτό.