Τρεις είναι οι βασικές αλλαγές που επήλθαν στα ωράρια οδήγησης/ ανάπαυσης των οδηγών πούλμαν.
Συγκεκριμένα, η Προεδρία του Συμβουλίου και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν σε συγκεκριμένους κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης, επιτρέποντας στους οδηγούς:
- Να χωρίζουν τα διαλείμματα των 45 λεπτών σε δύο διαλείμματα τουλάχιστον 15 λεπτών
- Να αναβάλλουν την ημερήσια περίοδο ανάπαυσης κατά μία ώρα μία φορά ανά ταξίδι, υπό την προϋπόθεση ότι ο συνολικός χρόνος οδήγησης για τη συγκεκριμένη ημέρα δεν έχει υπερβεί τις επτά ώρες
- Να πραγματοποιούν μεγαλύτερες εθνικές εκδρομές έως και 12 ημερών, που προηγουμένως ήταν δυνατές μόνο κατά τη διάρκεια διεθνών δρομολογίων
Το έντυπο ταξιδιού
Επιπλέον, το έντυπο ταξιδιού θα αντικατασταθεί από ένα ψηφιακό έντυπο μετά την ολοκλήρωση μελέτης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο θα είναι ένα πρώτο βήμα προς τη δημιουργία μιας λειτουργικής πλατφόρμας για τη μεταφόρτωση ψηφιακών εγγράφων ελέγχου.
Αυτό το βήμα προς την ψηφιοποίηση υποστηρίζεται περαιτέρω από την ανάγκη τροποποίησης των προδιαγραφών του ταχογράφου το αργότερο 18 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού για να γίνει διάκριση μεταξύ τακτικών και περιστασιακών δρομολογίων.
«Οι οδηγοί πούλμαν προσαρμόζουν τα ταξίδια τους ανάλογα με τον ρυθμό των επιβατών τους, οι νέοι κανόνες θα απελευθερώσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτού του φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς. Προσβλέπουμε στο Συμβούλιο και την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία, η οποία ελπίζουμε ότι δεν θα δημιουργήσει καμία πρόκληση. Είναι πλέον καιρός να προχωρήσουμε στην εφαρμογή και την επιβολή των νέων κανόνων», ανέφερε η Raluca Marian, διευθύντρια της IRU.
Σε κοινή δήλωση που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα πριν από τις διαπραγματεύσεις του τριμερούς διαλόγου, η IRU και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να συνεργαστούν και να συμβάλουν στην εφαρμογή και επιβολή των νέων κανόνων.