H Scania συνεχίζει τις δοκιμές με φορτηγά με παντογράφο στην οροφή, παραδίδοντας πρόσφατα τα 2 τελευταία από τα συνολικά 22 που ήταν προγραμματισμένο να κατασκευαστούν.
Παρά το γεγονός ότι η Scania επικεντρώνεται στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) οχήματα για τη μετάβαση σε τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων για τη Μεταφορά, δοκιμάζει εδώ και χρόνια κι άλλες εναλλακτικές. Μία από αυτές είναι οι αποκαλούμενοι ηλεκτρικοί δρόμοι, ή e-roads. Πρόκειται για μία μεγάλης κλίμακας δοκιμή που λαμβάνει χώρα στη Γερμανία από το 2019, με την επωνυμία ERS –από τα αρχικά των Electrified Road Systems. Τα δύο τελευταία οχήματα αποτελούν την τρίτη γενιά των ειδικά εξελιγμένων φορτηγών, και ο πελάτης είναι η DHL. Τα υπόλοιπα 20 είναι επίσης ηλεκτρικά και pHEV.
Η DHL πήρε το ένα από τα δύο οχήματα με λίζινγκ που διαρκεί έως τον Δεκέμβριο του 2024.Το φορτηγό θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ των πόλεων Ράινφελντ και Λούμπεκ και αναμένεται να διανύει περισσότερα από 80 χιλιόμετρα καθημερινά μεταφέροντας επιστολές και δέματα σε τρία διαφορετικά κέντρα διανομής της DHL στο Αμβούργο και το Λούμπεκ. Η DHL συμμετέχει μαζί με άλλους μεγάλους πελάτες όπως η Merck, η Contargo και η Meyer Logistics στις δοκιμές που χρησιμοποιούν την τεχνολογία ERS. Επί του παρόντος, βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις διαφορετικές δοκιμές με φορτηγά εξοπλισμένα με παντογράφο: Η πρώτη αφορά στο τμήμα στο κρατίδιο της Έσσης προς την κατεύθυνση του Ντάρμσταντ και της Φρανκφούρτης στον αυτοκινητόδρομο Α5 με εναέρια γραμμή ρευματοφόρων καλωδίων. Μια επέκταση επτά χιλιομέτρων άνοιξε για την κυκλοφορία τον Μάιο του 2023.
Μόνο η Scania
Στα τέλη του 2019 άνοιξε ένα επιπλέον τμήμα ηλεκτροδοτούμενου δρόμου κοντά στο Λούμπεκ, στο Schleswig-Holstein (αυτοκινητόδρομος A1), όπου δοκιμάζονται πέντε φορτηγά Scania. Η τρίτη δοκιμή τέλος, ξεκίνησε στη Βάδη-Βυρτεμβέργη (στον B462) το 2021. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, σε δρόμους με μεγάλη κυκλοφορία, τα φορτηγά με παντογράφο είναι μια εναλλακτική λύση που προσφέρει αποτελεσματική φόρτιση κατά τη διαδρομή απευθείας από το ηλεκτρικό δίκτυο στο όχημα, εξοικονομεί ενέργεια από τη μπαταρία και συμβάλλει στη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2. Η τεχνολογία επιτρέπει στα ηλεκτροκίνητα φορτηγά να λειτουργούν για περισσότερες ώρες και είναι φιλικότερη προς το περιβάλλον. Να σημειωθεί ότι, μόνο η Scania συνεχίζει να εξερευνά τις δυνατότητες του ERS, καθώς κανείς άλλος κατασκευαστής δεν πειραματίζεται με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, με κύριο επιχείρημα το πολύ υψηλό κόστος δημιουργίας των απαραίτητων υποδομών, και την αμφίβολη απόσβεση της επένδυσης.