Τροχοί & TIR

Μισός αιώνας Iveco

Η Iveco γιόρτασε τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της με μία εντυπωσιακή εκδήλωση -παρουσιάζουμε τις σημαντικότερες ειδήσεις από την έδρα της εταιρείας στο Τορίνο, και συνομιλούμε με τον πρόεδρο του τμήματος φορτηγών για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 17/08/2025 - 08:43
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η Iveco γιορτάζει φέτος 50 χρόνια από την ίδρυσή της, με εκδηλώσεις σε όλες τις χώρες όπου έχει παρουσία, και οι οποίες κορυφώθηκαν στην έδρα της ιταλικής εταιρείας στο Τορίνο. Παρακολουθήσαμε από κοντά την πρώτη ημέρα που ήταν αφιερωμένη στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου, και η οποία περιελάμβανε και μερικές σημαντικές – στατικές προς το παρόν- πρεμιέρες οχημάτων. 

Ο κατασκευαστής, πέρα από σπέσιαλ επετειακές εκδόσεις, παρουσίασε τον πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό τράκτορα μαζικής παραγωγής, νέες τεχνολογίες, ειδικά σε μπαταρίες, δύο προσθήκες στη γκάμα των LCV και μερικά σπουδαία οχήματα από το παρελθόν. Κυρίως όμως, σε μία κουβέντα μας με τον πρόεδρο του τμήματος φορτηγών, μαθαίνουμε σημαντικές ειδήσεις για τα άμεσα (προϊοντικά) σχέδια της εταιρείας.

Νέο S-eWay Artic

Κεντρικό έκθεμα, ήταν αναμενόμενα ο νέος ηλεκτρικός τράκτορας. Μετά το περσινό λανσάρισμα του S-eWay Rigid, μονού, αμιγώς ηλεκτρικού φορτηγού, η Iveco κάνει λοιπόν, ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στην πορεία της προς τη συγκεκριμένη τεχνολογία, με το νέο τράκτορα S-eWay Artic, που σχεδιάστηκε ειδικά για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και περιφερειακών διαδρομών. 

Αν και τα πάνελ του αμαξώματος το κρύβουν, το όχημα βασίζεται στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του Iveco S-Way. Στο εσωτερικό, οι ομοιότητες είναι εμφανείς, αλλά οι φωτογραφίες απαγορεύονταν, καθώς η τελική μορφή του θα αποκαλυφθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο. Στο επίκεντρο πάντως βρίσκονται οι νέες μπαταρίες LFP, με την κορυφαία στην κατηγορία εγγύηση έως και 10 χρόνια ή 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Οι παραδόσεις του S-eWay Artic σε πελάτες θα ξεκινήσουν το 2026. 

Στη διάρκεια της παρουσίασης τονίστηκε ότι, το νέο μοντέλο έχει σχεδιαστεί για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, προσφέροντας αυτονομία έως και 600 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Ο ηλεκτρικός άξονας αναπτύχθηκε από την άλλη εταιρεία του Ivecο Group, την FPT Industrial. Παράγει συνεχή ισχύ 480 kW, η οποία μεταδίδεται απευθείας στους τροχούς. Αυτή η δοκιμασμένη αρχιτεκτονική εξαλείφει τις απώλειες ενέργειας που είναι χαρακτηριστικές για τα παραδοσιακά συστήματα μετάδοσης κίνησης, εξασφαλίζοντας την καλύτερη απόδοση και διαχείριση ενέργειας, σύμφωνα με τους μηχανικούς. 

Αρχικά, το νέο Iveco θα διατίθεται σε διαμόρφωση 4x2 με πλήρως φουσκάτη ανάρτηση. Χάρη στην ευέλικτη ηλεκτρική αρχιτεκτονική, το όχημα μπορεί να εξοπλιστεί με ηλεκτρικό δυναμολήπτη (ePTO) για να καλύψει και εφαρμογές με ψυκτικούς θαλάμους χωρίς εκπομπές ρύπων.

Περισσότερα νέα και τη συνέντευξη του Luca Sra θα διαβάσετε στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext