Τροχοί & TIR

Οι καινοτομίες της Solaris

Περισσότερα από 33,8 εκ ευρώ έχει επενδύσει στην έρευνα και ανάπτυξη τα τελευταία τέσσερα χρόνια η Solaris Bus & Coach, το τμήμα R&D της οποίας απασχολεί σήμερα περίπου 150 μηχανικούς. Έργο
Σάββατο 18/08/2018 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Περισσότερα από 33,8 εκ ευρώ έχει επενδύσει στην έρευνα και ανάπτυξη τα τελευταία τέσσερα χρόνια η Solaris Bus & Coach, το τμήμα R&D της οποίας απασχολεί σήμερα περίπου 150 μηχανικούς.

Έργο τους δεν είναι μόνο η εξέλιξη νέων μοντέλων, αλλά και η δημιουργία καινοτόμων συστημάτων για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πολωνικής μάρκας. Μεταξύ άλλων, οι μηχανικοί της Solaris δούλεψαν πρόσφατα πάνω σε συστήματα ψύξης / θέρμανσης, αλλά και σε ηλεκτρικά συστήματα διεύθυνσης.

Αναλυτικότερα, οι άνθρωποι της Solaris είναι υπέρμαχοι των ηλεκτρικών συστημάτων ψύξης / θέρμανσης στα λεωφορεία. Για αυτό το λόγο, δημιούργησαν για το ηλεκτροκίνητο Urbino 8.9 LE, ένα σύστημα που λειτουργεί με LPG. Σύμφωνα με τους Πολωνούς, αυτή η λύση εγγυάται χαμηλότερους ρύπους και είναι πολύ πιο οικονομική από μια συμβατική. Παράλληλα, οι δεξαμενές LPG είναι μικρότερες από εκείνες του CNG, κάτι που σημαίνει πως η εγκατάστασή τους είναι πιο απλή.

Επιπλέον, το όχημα υδρογόνου που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στο εργοστάσιο του Bolechowo, θα διαθέτει ένα σύστημα κλιματισμού / θέρμανσης, του οποίου το ψυκτικό μέσο θα ανακτάται από την ενέργεια αποβλήτων του συστήματος ψύξης της γραμμής κίνησης υδρογόνου. Η χρήση της ηλεκτρικής αντλίας θερμότητας επιτρέπει τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης ενέργειας της μπαταρίας και την επέκταση της αυτονομίας του οχήματος, αλλά εγγυάται επίσης την αποτελεσματικότερη λειτουργία σε χαμηλές θερμοκρασίες, πάντα δίχως να εκπέμπονται ρύποι. Ακόμα, οι μηχανικοί της Solaris -προκειμένου να απαλλαγούμε από το επιβλαβές ψυκτικό μέσο R134a που πρέπει να καταργηθεί έως το 2030- υιοθετούν από τώρα στα νέα τους μοντέλα το πιο φιλικό προς το περιβάλλον ψυκτικό μέσο R513a.

Τέλος, τα προηγμένα συστήματα διεύθυνσης που τοποθετούνταν έως τώρα μόνο στα ηλεκτρικά και υβριδικά λεωφορεία, εξοπλίζουν και τα τρόλεϊ. Πρόκειται για συστήματα ηλεκτρικής υποβοήθησης που τροφοδοτούνται από κανονικές μπαταρίες 24V. Από τη στιγμή που η αντλία δεν επιβαρύνει τον κινητήρα, μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας. Επιπλέον, η μεταβλητή ταχύτητα της αντλίας επιτρέπει στο τιμόνι να «ελαφραίνει» στις χαμηλές ταχύτητες και να «βαραίνει» στις υψηλές. Τέλος, ο σχεδιασμός αυτός εγγυάται και μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς η αντλία δεν εξαρτάται από άλλες συσκευές και ο οδηγός δεν πρόκειται να «χάσει» το τιμόνι του όταν χαλάσει κάποιο άλλο εξάρτημα.

PreviousNext