Τροχοί & TIR

Οι πέντε χώρες της Ευρώπης που σαρώνουν τις Μεταφορές

Πέντε ευρωπαϊκές χώρες σαρώνουν το μεταφορικό έργο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με πρώτη τη Γερμανία τα φορτηγά της οποίας σε ένα χρόνο μεταφέρουν περί τους 290 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτω
από Μανώλης Αγριµανάκης | Παρασκευή 16/08/2019 - 15:46
Κοινοποίηση στα Social Media
Η Γερμανία καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην Ευρώπη στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Η Γερμανία καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην Ευρώπη στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Πέντε ευρωπαϊκές χώρες σαρώνουν το μεταφορικό έργο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με πρώτη τη Γερμανία τα φορτηγά της οποίας σε ένα χρόνο μεταφέρουν περί τους 290 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων.

Δεύτερη έρχεται η Γαλλία με 201 εκ τόνους, τρίτη η Πολωνία με 125 εκ τόνους, τέταρτη η Ισπανία με το ίδιο σχεδόν μεταφορικό έργο – 124 εκ. τόνους και στην πέμπτη θέση η Ιταλία με 112 εκ τόνους.

Τα ελληνικά φορτηγά μεταφέρουν 400.000 τόνους  (0,4 εκ) εμπορευμάτων, αρκετά λιγότερα τα βουλγάρικα 141.000 τόνους, 189.000 τα ρουμάνικα φορτηγά.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν  οι χώρες της κεντρικής Ευρώπης στις οποίες το μεταφορικό έργο παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, αφού σε αυτές κατευθύνονται τεράστιοι όγκοι προϊόντων προς επεξεργασία, μεταποίηση, συναρμολόγηση και επανεξαγωγή. ΄Ετσι τα τσέχικα φορτηγά μεταφέρουν περί τους 340.000 τόνους εμπορευμάτων ετησίως, τα ουγγρικά 166.000 τόνους, τα σλοβάκικα 133.000 τόνους και τα σλοβένικα 63.000 τόνους.

Η διακίνηση των παραπάνω φορτίων αφορά φορτηγά άνω των 6 τόνων μικτού βάρους. Δεν περιλαμβάνονται μεταφορές με φορτηγά κάτω των 6 τόνων που δραστηριοποιούνται κυρίως στις αστικές μεταφορές. Τα στοιχεία προέρχονται από την Eurostat και βασίζονται στα στοιχεία που έλαβε από τις χώρες της ΕΕ κατά τα προηγούμενα έτη.

 

Κορυφαία επιλογή το φορτηγό

 

Παρά τις συντονισμένες προσπάθειες όλων των ευρωπαϊκών χωρών, παρά τα πολυδάπανα κοινοτικά προγράμματα και παρά τον πακτωλό των επιδοτήσεων με σκοπό την εκτροπή των εμπορευμάτων από τα φορτηγά στο σιδηρόδρομο, στα πλοία και στα ποταμόπλοια, οι αποστολείς αυτών των εμπορευμάτων συνεχίζουν να επιλέγουν το φορτηγό για τη διακίνηση των προϊόντων τους, αναγνωρίζοντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα έναντι των άλλων μέσων, όπως είναι η ευελιξία, η ταχύτητα, η αξιοπιστία στην παράδοση των προϊόντων και το χαμηλότερο κόστος, ειδικά όταν πρόκειται για αποστάσεις κάτω των 1.000 χιλιομέτρων.   

΄Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΄Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA):

- Οι χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές (οδικές και σιδηροδρομικές) στην Ευρώπη ισοδυναμούν με 18 δισεκατομμύρια τόνους το χρόνο. Τα φορτηγά μεταφέρουν το 75% αυτού του όγκου.

- Η αντίστοιχη ποσόστωση για την Ελλάδα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, είναι 97% οδικές μεταφορές και 3% σιδηροδρομικές .

- Τα μεταφερόμενα με φορτηγά εμπορεύματα στην Ευρώπη (75%), αντιπροσωπεύουν το 90% της αξίας όλων των εμπορευμάτων που διακινούνται με χερσαία μέσα, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη των αποστολέων στα φορτηγά.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί, ότι επίσημη έρευνα της ΕΕ επιβεβαίωσε πως τα κοινοτικά προγράμματα επιδότησης του μεταφορικού κόστους για την εκτροπή των εμπορευμάτων από το φορτηγό στο τρένο και στο πλοίο με σκοπό τη μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος δεν επέφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς τα περισσότερα εμπορεύματα που επιδοτήθηκαν ήταν στην πραγματικότητα αυτά που έτσι και αλλιώς θα μεταφορτώνονταν από το φορτηγό στο τρένο ή στο πλοίο, γιατί έτσι εξυπηρετούσε καλύτερα τη συνολική μεταφορά.

Την ίδια ώρα, εγείρονται  ερωτηματικά σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, είτε σε ρύπους είτε σε θορύβους που προκαλούνται από το σιδηρόδρομο και από τα πλοία κατά την προσέγγιση και αναχώρησή τους από τα λιμάνια και με δεδομένο ότι οι κοινοτικοί κανονισμοί για τον περιορισμό αυτών των ρύπων βρίσκονται σε αρχικό στάδιο ως προς την εφαρμογή τους, όταν για τα φορτηγά το συνολικό πρόγραμμα μείωσης των ρύπων από Euro 0 μέχρι Euro 6, ολοκληρώθηκε και μάλιστα κατά δύο χρόνια νωρίτερα.

PreviousNext