Νέο διαγωνισμό, για την προμήθεια αυτή τη φορά 1.000 αστικών λεωφορείων, προετοιμάζουν οι υπηρεσίες του υπ. Μεταφορών μετά την ακύρωση του διαγωνισμού των 750 λεωφορείων που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση κατά του οποίου προσέφυγαν δύο εταιρείες και οι προσφυγές τους έγιναν δεκτές από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.

Σε συνέντευξή του στο ΣΚΑΙ ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, προανήγγειλε νέο διαγωνισμό για την προμήθεια 1.000 αστικών λεωφορείων για την κάλυψη των αναγκών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ αντίστοιχα), κρίνοντας ότι ο αριθμός των 750 δεν θα κάλυπτε πλήρως τις ανάγκες των δύο συγκοινωνιακών φορέων που σήμερα λειτουργούν περίπου το 1/3 των λεωφορείων τους, με τα υπόλοιπα να βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω βλαβών και ελλείψεων σε ανταλλακτικά.

Ο προϋπολογισμός του σχεδιαζόμενου διαγωνισμού θα ανέλθει στα 500 περίπου εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα προέλθουν κατά κύριο μέρος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από προγράμματα ΕΣΠΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, έμφαση θα δοθεί και πάλι στην προμήθεια αστικών λεωφορείων με φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα και σε 100% ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ενώ οι υποχρεώσεις των προμηθευτών στην εγκατάσταση των υποδομών, στη συντήρησή τους και στα ανταλλακτικά θα ακολουθούν ένα λογικό πλαίσιο ανάλογο αντίστοιχων ευρωπαϊκών διαγωνισμών.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός απαιτούσε από τους προμηθευτές κοστολόγηση ανταλλακτικών και εργατοωρών συντήρησης σε βάθος 14 ετών, πράγμα το οποίο κρίθηκε εξαιρετικά υπερβολικό έως αδύνατο με βάση τις πρακτικές της αγοράς. Αυτό, μάλιστα, ήταν το βασικό σημείο των προσφυγών κατά των όρων του διαγωνισμού με αποτέλεσμα οι προσφεύγουσες εταιρείες να δικαιωθούν.