Τροχοί & TIR

Παγκόσμιοι όμιλοι ζητούν την επίσπευση της ηλεκτροκίνησης των φορτηγών

Σε επιστολή την οποία συνυπογράφουν 41 παγκόσμιοι επιχειρηματικοί όμιλοι ζητούν από την Ε.Ε. την επίσπευση της μετάβασης των φορτηγών σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα σε σ
Κυριακή 13/08/2023 - 09:09
Κοινοποίηση στα Social Media
heineken electric truck
H Heineken, η PepsiCo, η Nike και η Nestle περιλαμβάνονται στους Ομίλους που υπογράφουν την επιστολή

Σε επιστολή την οποία συνυπογράφουν 41 παγκόσμιοι επιχειρηματικοί όμιλοι ζητούν από την Ε.Ε. την επίσπευση της μετάβασης των φορτηγών σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα και το οριστικό πέρασμα  στους μηδενικούς ρύπους.

Ειδικότερα, ζητούν μέχρι το 2030 μεγαλύτερη περικοπή CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) από το -45% που ορίζει η Ε.Ε. να φτάσει στο -65%, και παράλληλα, ζητούν να τεθεί οριστικό τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης των φορτηγών μέχρι το 2050, οπότε οι κατασκευαστές θα παράγουν αποκλειστικά φορτηγά μηδενικών ρύπων, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Στην επιστολή τους αναφέρουν μάλιστα, πως και οι κατασκευαστές είναι πρόθυμοι να προχωρήσουν στην παραγωγή φορτηγών μηδενικών ρύπων, είτε αμιγώς ηλεκτρικών (με μπαταρίες) είτε υδρογόνου (με παραγωγή ρεύματος μέσω ενεργειακών κυψελών) με την προϋπόθεση ότι θα έχει επέλθει η ζήτησή τους από τους πελάτες της κάθε μάρκας.

Αυτό, βέβαια, απαιτεί ένα πλήρες δίκτυο φόρτισης, σύμφωνα με την πρόταση της ΕΕ για σταθμούς ηλεκτρικών ανά 80 χλμ. και υδρογόνου ανά 180 χλμ. κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων, το οποίο (δίκτυο) θα πρέπει να λειτουργήσει το δυνατόν συντομότερα.

Κλείνοντας, το troxoikaitir.gr σχολιάζει το γεγονός ότι η προσέλκυση των πελατών στην αγορά φορτηγών μηδενικών ρύπων δεν έχει να κάνει μόνο με την επάρκεια του δικτύου των σταθμών. Κυρίως έχει να κάνει με το συνολικό κόστος αγοράς και λειτουργίας αυτών των οχημάτων, τη διάρκεια της ζωής τους που παραμένει άγνωστη, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών ή των (πανάκριβων) ενεργειακών κυψελών και, τελικά, θα μπορούν τα ηλεκτρικά φορτηγά να καταστούν κερδοφόρα για τη μεταφορική επιχείρηση;

Επί των παραπάνω, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμία επίσημη και εμπεριστατωμένη μελέτη, σχολιάζει το troxoikaitir.gr

Οι όμιλοι που υπογράφουν την επιστολή

Στη συνέχεια παραθέτουμε τις εταιρείες που προσυπογράφουν την επιστολή, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και γνωστές επιχειρήσεις των Μεταφορών και των Logistics: A. P. Moller – Maersk A/S, APL logistics, Asstra Forwarding AG, Avere, Boekestijn Transport, Brightmerge, ChargePoint, Council for Sustainable Logistics (CNL), Colruyt, Contargo, Currys, Danfoss, DFDS, DPDHL, European Shippers Council, EV Box, Fixemer Logistics GmbH, Forto, Heineken, HMM Co Ltd, Integre Trans, Knauf Insulation, Kuehne and Nagel, Meyer & Meyer, Nestlé, Nike, Oatly Group, PepsiCo, Polish Chamber of E-mobility Development (PIRE), REE Automotive USA Inc., Samskip Multimodal, Schachinger Logistik, SEA Electric, Stolt Tank Containers BV, University Gustave Eiffel, VAI Capital, van der Wal, Vattenfall, Volta Trucks, Zeus Labs, Zilch Forwarding

Πηγή: Transport & Environment

 

PreviousNext