Περιορισμοί και απαγορεύσεις τίθενται σε εφαρμογή στο Βέλγιο και στην Ολλανδία που πρέπει να γνωρίζουν οι Έλληνες διεθνομεταφορείς, οι οποίοι πολύ συχνά ταξιδεύουν σε αυτές τις χώρες.

Στο ΒΕΛΓΙΟ από την 1η Μαρτίου του 2022, η χρήση GPS και κάθε εφαρμογή infotainment, δηλαδή λήψης πληροφοριών ή μουσικής, απαγορεύεται. Επιτρέπεται, μόνο αν η συσκευή λήψης των παραπάνω είναι τοποθετημένη σε holder πάνω στο ταμπλό. Στους παραβάτες προβλέπεται πρόστιμο 175 ευρώ.
Επίσης, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους στην περιφέρεια της Βαλονίας (Wallonia), αυξάνουν τα διόδια για τα φορτηγά. Θα πρέπει να σας υπενθυμίσουμε, ότι στο Βέλγιο τα διόδια των φορτηγών διαφοροποιούνται από τρεις παράγοντες:
α. Την εταιρεία διαχείρισης του δρόμου (ο αντίστοιχος παραχωρισιούχος) β. Το μικτό βάρος του φορτηγού, όπως αυτό αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας και γ. την κατηγορία ρύπων.
Η χρέωση είναι ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο 40τονος συρμός, αν είναι euro 3, πληρώνει 0,286 ευρώ/χιλιόμετρο, αν euro 4, πληρώνει 0,253, αν euro 5, πληρώνει 0,239 και αν είναι euro 6, πληρώνει 0,218 ευρώ/χιλιόμετρο. 
ΟΛΛΑΝΔΙΑ: Περνάμε τώρα στην Ολλανδία, η οποία με τη σειρά της θέτει για το 2022 τους παρακάτω περιορισμούς για τα φορτηγά:
Να πούμε πρώτα, ότι όλες σχεδόν οι μεγάλες πόλεις εφαρμόζουν Ζώνες Χαμηλής Ρύπανσης (LEZ – Low Emission Zones). Πρόκειται για τις πόλεις: Rotterdam, Utrecht, Hague, Eindhoven, Leiden, Maastricht, Rijswijk,  Tilburg και Hertogenbocsh. Στις LEZ των παραπάνω πόλεων, επιτρέπεται η κυκλοφορία φορτηγών μόνο euro 6 ή και ηλεκτρικών ή εναλλακτικών καυσίμων με εκπομπές ρύπων τουλάχιστον επιπέδου euro 6.
Ωστόσο, φορτηγά που δεν είναι euro 6, μπορούν να εισέλθουν σε μια LEZ, αφού προηγουμένως ζητήσουν και πάρουν κατ΄ εξαίρεση άδεια μιας ημέρας. Άδεια δίδεται ανά πινακίδα φορτηγού και μέχρι 12 φορές το χρόνο (για το ίδιο φορτηγό). Η εξαίρεση αυτή δεν ισχύει για την πόλη Haarlem, όπου εισέρχονται μόνο euro 6, ηλεκτρικά κ.α.