Περισσότερα container στον Πειραιά

Ανεβαίνει συνεχώς η δυναμική του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο για το 2018 κατέλαβε την 37η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με την έκδοση «One Hundred Ports 2018» της LloydsList, κερδίζοντας μία θέση από το 2017 και 7 θέσεις από το 2016. Επιπλέον, ο Πειραιάς καταλαμβάνει πλέον την 7η θέση της Ευρώπης και την 3η της Μεσογείου, πίσω από τα λιμάνια της Βαλένθιας και της Αλγεθίρα.

Κατά 19,1% ανέβηκε στο πρώτο 10μηνο του έτους η διακίνηση container από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά που διαχειρίζεται η εταιρεία ΣΕΠ-Cosco, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε η μητρική εταιρεία, Cosco Shipping Ports Limited, διακινήθηκαν 3.640.500 Teu, με την επίδοση στο αντίστοιχο διάστημα του 2017, να ορίζεται στα 3.057.300 Teu. Ειδικά τον περασμένο Οκτώβριο, διακινήθηκαν 399.000 Teu, έναντι 352.300 Teu τον Οκτώβριο του 2017 (αύξηση 13,3%).

Η επίδοση του διαστήματος Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2018 συνιστά ρεκόρ διακινούμενων φορτίων από την εταιρεία ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.) στον Πειραιά, ενώ τόσο αυτή όσο και εκείνη του Οκτωβρίου, αποτελούν τις καλύτερες επιδόσεις ανάμεσα στα υπερπόντια λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports Limited.

Αξίζει να σημειωθεί, πως στο πρώτο 6μηνο του έτους, η ΣΕΠ πραγματοποίησε κέρδη ύψους 13,64 εκ. δολαρίων, έναντι των 10,845 εκ. που είχε στο ίδιο διάστημα του 2017 (αύξηση 25,8%). Επιπλέον, τα έσοδα αυξήθηκαν από τα 85,107 εκ. δολάρια του 2017, στα 111,452 εκ. δολάρια το 1ο εξάμηνο του 2018 (άνοδος 31%). Ενδιαφέρον έχει το γεγονός, πως ο τζίρος της ΣΕΠ-Cosco αντιπροσωπεύει το 22% των εσόδων της Cosco Ports.

Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που ανεβαίνει συνεχώς η δυναμική του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο για το 2018 κατέλαβε την 37η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με την έκδοση «One Hundred Ports 2018» της LloydsList, κερδίζοντας μία θέση από το 2017 και 7 θέσεις από το 2016. Επιπλέον, ο Πειραιάς καταλαμβάνει πλέον την 7η θέση της Ευρώπης και την 3η της Μεσογείου, πίσω από τα λιμάνια της Βαλένθιας και της Αλγεθίρα.

Σημειώνεται, πως η άνοδος των διακινούμενων φορτίων από τους προβλήτες της Cosco, έχει θετική επίπτωση και στα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ, καθώς η ΣΕΠ αποτελεί την κυριότερη πηγή εσόδων για τον ΟΛΠ, συνεισφέροντας στο 6μηνο του έτους, 26,8 εκ. ευρώ. Συνολικά, στο 1ο 6μηνο του 2018, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 63,5 εκ. ευρώ, έναντι 52 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, γεγονός που συνιστά μία αύξηση κατά 22,1%.