Τροχοί & TIR

Πετρέλαιο κίνησης: Ώρα αποφάσεων και όχι σχεδιάσεων

Σήμα κινδύνου για τις Μεταφορές εκπέμπει η τιμή του πετρελαίου που πλέον βρίσκεται μια ανάσα πριν τα δύο ευρώ. Το κόστος κίνησης των φορτηγών έχει τις τελευταίες τρεις μέρες εκτοξευτεί στα ύψη. Τα 1
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 10/03/2022 - 14:13
Κοινοποίηση στα Social Media

Σήμα κινδύνου για τις Μεταφορές εκπέμπει η τιμή του πετρελαίου που πλέον βρίσκεται μια ανάσα πριν τα δύο ευρώ.

Το κόστος κίνησης των φορτηγών έχει τις τελευταίες τρεις μέρες εκτοξευτεί στα ύψη. Τα 170 λίτρα ντίζελ μιας μέσης κατανάλωσης για Αθήνα – Θεσσαλονίκη κόστιζαν 220 ευρώ, τώρα κοστίζουν 320 ευρώ και με το adblue αυξημένο κατά 40% το κόστος της «γραμμής» φτάνει τα 345 ευρώ. Αν συνυπολογιστεί η κατακόρυφη αύξηση των λιπαντικών, των ελαστικών και των ανταλλακτικών, το πλήγμα που δέχονται τα φορτηγά είναι βαρύ με δραματικές συνέπειες στην αγορά, στον πληθωρισμό και στους καταναλωτές.

Οι περισσότερες συμφωνίες έχουν ανατραπεί, οι νέες διαπραγματεύσεις μεταξύ μεταφορικών και εμπορικών επιχειρήσεων είναι εξαιρετικά δύσκολες και συχνά καταλήγουν σε αδιέξοδο, καθώς ο φορτωτής/ έμπορος κρίνει ότι τα προϊόντα του δεν μπορούν να επιβαρυνθούν με το σημερινό μεταφορικό κόστος. Προτιμά δηλαδή να μην ανανεώσει το εμπόρευμά του, παρά να το επιβαρύνει, φοβούμενος ότι θα χάσει την ανταγωνιστικότητά του.

Και ενώ αυτά συμβαίνουν σήμερα, τώρα οι πολιτικοί εντός της χώρας μας και εκτός, εκεί στις Βρυξέλλες, καταστρώνουν σχέδια για το πώς θα έχουμε φθηνότερα καύσιμα πριν το 2030, μιας και μέχρι τότε εκτιμούν ότι σταδιακά θα φτάσουμε σε απεξάρτηση από τα ρωσικά καύσιμα.

Η ελληνική κυβέρνηση, όπως και οι κυβερνήσεις της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και άλλων χωρών κωφεύουν, κάνουν πως δεν ακούνε το μήνυμα που τους στέλνουν οι μεταφορείς, το οποίο λέει «αφαιρέστε τώρα τον φόρο από το πετρέλαιο».

Αντίθετα, άλλες χώρες προχώρησαν στη δραστική μείωση των φόρων στα καύσιμα και συγκεκριμένα:

Η Ιρλανδία, σήμερα 10/3/22 ανακοίνωσε μείωση κατά 20% του φόρου στη βενζίνη και κατά 15% στο πετρέλαιο. Η Πολωνία αφαίρεσε τον ΦΠΑ από τα υγρά καύσιμα και η Ουγγαρία έβαλε πριν δέκα μέρες πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, προλαβαίνοντας τις αυξήσεις σε βάρος των καταναλωτών.

Η αγορά στην Ελλάδα έχει ανάγκη άμεσης βοήθειας για την επιβίωση. Σήμερα, όχι αύριο, πρέπει η τιμή των καυσίμων να μειωθεί. Η αφαίρεση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) από το πετρέλαιο κίνησης θα δώσει μια ανάσα στη Μεταφορά, θα ανακουφίσει το εμπόριο και θα βάλει φρένο στον πληθωρισμό που εξανεμίζει τους μισθούς των πολιτών.

Στη συνέχεια, και «για του λόγου το αληθές», παραθέτουμε τις τιμές του πετρελαίου κίνησης σε όλη τη χώρα, τον μέσο όρο και τους ακριβότερους/ φθηνότερους νομούς.

PreviousNext