Η Renault Trucks είναι ο πρώτος κατασκευαστής βαρέων οχημάτων που ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών το 2020, από 3,1 έως 26 τόνους, στην οποία τώρα προστίθενται δύο νέα μοντέλα μεγαλύτερου τονάζ. Πρόκειται για τα Renault Trucks T E-Tech για τοπικές διανομές και τα Renault Trucks C E-Tech για τον κατασκευαστικό κλάδο.

Αμφότερα θα διατίθενται σε διαμορφώσεις που φτάνουν και τους 44 τόνους μικτού, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν σε διαμορφώσεις με δύο ή τρία ηλεκτρικά μοτέρ, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τα 490 kW (666 hp). Τα νέα Renault θα διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων Opticruise, και οι διαθέσιμες συστοιχίες μπαταριών θα είναι από δύο έως έξι, με χωρητικότητα από 180 έως 540 kWh. 

Μία πλήρης φόρτιση σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) έως 43 kW επιτυγχάνεται σε 9,5 ώρες ή σε 2,5 ώρες σε DC στα 250 kW. Όλες οι εκδόσεις των νέων μοντέλων θα είναι ικανές να καλύψουν 300 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση ή έως 500 αν πραγματοποιηθεί μια ενδιάμεση φόρτιση των 60 λεπτών σε ταχυφορτιστή 250 kW. Διατίθενται τρεις τύποι δυναμολήπτη (ΡΤΟ) –ηλεκτρικός, ηλεκτρομηχανικός ή ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Τα νέα T E-Tech και C E-Tech μπορούν να παραγγελθούν ως 4x2 και 6x2 τράκτορες, ή μονά φορτηγά 4x2, 6x2 και 8x4. Οι πωλήσεις ξεκινούν το πρώτο τρίμηνο του 2023, και η παραγωγή θα γίνεται στη Γαλλία. Η Renault Trucks διαθέτει πλέον μία γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων από 3,1 έως 44 τόνους, ενώ σκοπεύει μέχρι το 2030 το 50% των φορτηγών που κατασκευάζει να είναι σε κάποιο βαθμό εξηλεκτρισμένα. 

16τονο Renault για τη Geodis

Στο μεταξύ, η Renault Trucks και η Geodis, ο παγκόσμιος κολοσσός των logistics, ανακοίνωσαν ότι εξελίσσουν από κοινού ένα νέο 16τονο ηλεκτρικό φορτηγό για αστικές διανομές. Η απόφαση για συνεργασία ελήφθη, καθώς οι δύο εταιρείες θεωρούν ότι η βιομηχανική, τεχνολογική και σχετιζόμενη με τα logistics εμπειρία τους θα οδηγήσει σε σημαντικές συνέργειες.

1
Το πρωτότυπο το οποίο δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη στην τελική του μορφή έχει το εύγλωττο όνομα Oxygen, και θα παραδοθεί στη Geodis έτοιμο προς χρήση, τα τέλη του 2022 στο εργοστάσιο στη Blainville-sur-Orne. Το όχημα θα δουλεύει στο Παρίσι από το 2023 και στη διάρκεια των δοκιμών θα υπάρξουν παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε θέματα που αφορούν την άνεση οδήγησης, την πρακτικότητα στη χρήση, τη φόρτιση κ.λπ., ενώ θα υπάρξει και συνεχής μελέτη του πραγματικού κόστους χρήσης/ ιδιοκτησίας (TCO). 

Από τα λίγα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, φαίνεται ότι η καμπίνα θα είναι τοποθετημένη χαμηλά, για βελτίωση της ορατότητας από τη θέση οδήγησης, το παρμπρίζ θα είναι ιδιαίτερα μεγάλο, κάμερες θα αντικαταστήσουν τους εξωτερικούς καθρέπτες, ενώ η πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού θα είναι συρόμενη για αυξημένη ευχρηστία στο κέντρο της πόλης.
Ας σημειωθεί, τέλος, ότι η Geodis έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 του στόλου οχημάτων της κατά τουλάχιστον 30% έως το 2030, ενώ ήδη χρησιμοποιεί αποκλειστικά επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων σε 37 γαλλικές πόλεις.