Ξεκίνησε πρόγραμμα επιδότησης έως και 20.000 ευρώ για την αγορά Euro 6 φορτηγού και «έξυπνου» τρέιλερ.

Την αγορά καινούργιων Euro VI φορτηγών στηρίζει η γερμανική κυβέρνηση, προσφέροντας επιδότηση που φτάνει μέχρι και τα 15.000 ευρώ εάν υπάρξει απόσυρση ενός Euro V -ή παλαιότερου- φορτηγού. Επιπλέον, δίνεται επιδότηση έως και 5.000 ευρώ για την αγορά επικαθήμενου που φέρει τεχνολογίες, όπως σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, αεροδυναμικά βοηθήματα, ή σύστημα ψηφιακού ελέγχου του τρέιλερ.

Το εν λόγω μέτρο έχει άμεση ισχύ και, πέρα από τη μείωση των ρύπων στην ατμόσφαιρα, στοχεύει και στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, καθώς εκτός από «καθαρά», τα φορτηγά που θα αποκτήσουν οι Γερμανοί μεταφορείς θα πρέπει να είναι και ασφαλή. Σε αυτό το πλαίσιο, θα εξοπλίζονται υποχρεωτικά με τεχνολογίες όπως το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού κατά το στρίψιμο.

Προϋπόθεση για την επιδότηση της αγοράς του νέου Euro VI φορτηγού, είναι αυτό να φέρει στον εξοπλισμό του σύστημα υποβοήθησης κατά το στρίψιμο.

«Προωθούμε την ανταλλαγή των παλαιών φορτηγών με καινούργια με καθαρούς κινητήρες. Στόχος μας είναι να μειώσουμε με βιώσιμο τρόπο τις εκπομπές CO2 των επαγγελματικών οχημάτων, να διατηρήσουμε μακροπρόθεσμα τις θέσεις εργασίας και να δώσουμε μια ώθηση στην οικονομία. Επιπλέον, αυξάνουμε την οδική ασφάλεια μιας και η νέα χρηματοδότηση συνδέεται και με τα συστήματα υποβοήθησης των οδηγών», είπε μεταξύ άλλων ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας, Andreas Scheuer.

Σημειώνεται, πως η πρώτη επίσημη αντίδραση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το νέο πρόγραμμα επιδότησης, ήρθε από τη MAN Truck & Bus. «Η γερμανική κυβέρνηση επιτυγχάνει ταυτόχρονα πολλούς στόχους. Πρώτον, ωφελείται το περιβάλλον, καθώς η αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών με νέα, μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2 και κυρίως τις εκπομπές σωματιδίων και NOx. Δεύτερον, όλοι οι χρήστες του δρόμου επωφελούνται από το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας των σύγχρονων φορτηγών. Τρίτον, η οικονομία ωφελείται μιας και οποιοδήποτε είδος διέγερσης της αγοράς είναι χρήσιμο», τόνισε ο CEO της εταιρείας, Andreas Tostmann.

Ας κάνουμε κι εμείς το ίδιο

Στο σημείο αυτό δε γίνεται να μην αναφέρουμε πόσο ανάγκη θα είχε η ελληνική κοινωνία και οικονομία από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης, αντίστοιχο με αυτό της Γερμανίας. Πόσο μάλλον, όταν η χώρα μας διαθέτει τον πλέον υπέργηρο στόλο της Ευρώπης σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων (διαβάστε Τ&Τ Ιανουαρίου 2020). Αφενός, οι Έλληνες μεταφορείς θα μπορούσαν να καταστούν πιο ποιοτικοί και ανταγωνιστικοί στις υπηρεσίες που προσφέρουν, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο απόσβεσης της επένδυσής τους. Αφετέρου, οι εισαγωγείς οχημάτων θα έπαιρναν μια σημαντική ώθηση στον κύκλο εργασιών τους, κάτι που δίχως αμφιβολία χρειάζονται καθώς μετράνε ήδη μια δεκαετία μνημονίων και πανδημίας. Κλείνοντας, τόσο τα περιβαλλοντικά οφέλη όσο και αυτά που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, είναι μάλλον προφανή και δε χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης. Και στα δικά μας, που λένε…