Με τροπολογία – προσθήκη στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής» ανοίγει ο δρόμος για την προσωρινή κυκλοφορία λεωφορείων υδρογόνου στο δίκτυο αστικών γραμμών της περιοχής αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. για διάρκεια δύο μηνών.
Με βάση τις διατάξεις του νόμου 4722/2020, μέχρι τώρα ήταν δυνατή η προσωρινή κυκλοφορία για δύο μήνες ηλεκτρικών λεωφορείων, διευκολύνοντας έτσι την πραγματοποίηση των δοκιμών των ηλεκτρικών λεωφορείων των αντιπροσώπων που παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό για τα 770 λεωφορεία, 350 από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά.
Με την ίδια απλουστευμένη διαδικασία χορήγησης αδειών κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων στο όνομα της Ο.Σ.Υ. θα μπορούν να χορηγηθούν στοιχεία κυκλοφορίας και για λεωφορεία υδρογόνου.
Πρατήριο Υδρογόνου
Εμείς να υπενθυμίσουμε ότι μόλις πριν λίγες μέρες, στις 22 Φεβρουαρίου, ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, επισκέφθηκε το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού μικρο-οχημάτων με υδρογόνο στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», δηλώνοντας ότι το «Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διερευνά την προοπτική συνεργασίας με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», προκειμένου να αναπτυχθεί το κανονιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου για τον ανεφοδιασμό όλων των τύπων οχημάτων» και πρόσθεσε:
«Η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου για τις Μεταφορές απαιτεί αρκετά βήματα ακόμη. Το Υπουργείο Μεταφορών έχει την ευθύνη ορισμού των τεχνικών προδιαγραφών που απαιτούνται για την αδειοδότηση και λειτουργία των πρατηρίων διάθεσης των καυσίμων και σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζουμε τη δυνατότητα συνεργασίας με τον «Δημόκριτο», ο οποίος έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία να συμβάλλει στην προετοιμασία αυτού του πλαισίου», δήλωσε σχετικά ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Κατασκευαστές Λεωφορείων Υδρογόνου
Ωστόσο, δεν υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες αν η τροπολογία που κατατέθηκε είναι αποτέλεσμα πρωτοβουλίας της Ο.Σ.Υ. ή αιτήματος αντιπροσώπου να προσφέρει προς δοκιμή λεωφορείο υδρογόνου στην Αθήνα.
Στην Ευρώπη, πάντως, λεωφορεία υδρογόνου κατασκευάζουν και έχουν ταξινομήσει η Solaris, η Mercedes-Benz και η Van Hool.
Πρώτη στις ταξινομήσεις λεωφορείων υδρογόνου είναι η βελγική Van Hool με 96 μονάδες (στοιχεία 2021), ακολουθεί η πολωνική Solaris με 38 μονάδες και Τρίτη η Mercedes-Benz με 4 μονάδες.