Μετά από 40 χρόνια συνεχούς εκπαίδευσης οδηγών φορτηγών και λεωφορείων, το πρόγραμμα MAN ProfiDrive προσαρμόζεται τώρα στις τρέχουσες εξελίξεις της τεχνολογίας και ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα, φορτηγά – βαν – λεωφορεία.

Η εποχή του ρομαντισμού τελείωσε για τους αυτοκινητιστές τη δεκαετία του ’80. Έκτοτε, οι τεχνολογικές εξελίξεις ήταν καταιγιστικές, νέα συστήματα ήρθαν να κάνουν τα βαρέα οχήματα πιο ασφαλή και αποδοτικά και μαζί με αυτά ήρθε ένα πλήθος ηλεκτρονικών και ψηφιακών εφαρμογών.

Ωστόσο, οι επαγγελματίες οδηγοί στην πλειονότητά τους βρέθηκαν απροετοίμαστοι, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα των τεχνολογικών εξελίξεων στους τομείς της ασφάλειας και της εξοικονόμησης καυσίμου.

Πάνω σε αυτό, η συμβολή του προγράμματος MAN ProfiDrive υπήρξε σημαντική. Περισσότεροι από 7.000 επαγγελματίες οδηγοί – ανάμεσά τους και ο υπογράφων τούτο το άρθρο- πέρασαν από τις ειδικά διαμορφωμένες πίστες της MAN στο Μόναχο, όπου έκαναν πρακτική εξάσκηση οδηγώντας φορτηγά σε διαφορετικές και επικίνδυνες συνθήκες, ώστε να αντιληφθούν πλήρως τη συνεισφορά των συστημάτων ασφαλείας και τον τρόπο λειτουργίας τους.

Ομοίως, βρέθηκαν στον δρόμο με διαφορετικά γεωγραφικά ανάγλυφα για να αποκτήσουν ένα στυλ οδήγησης που θα βελτίωνε την κατανάλωση του οχήματος, κάνοντας πιο αποδοτική τη μεταφορά των προϊόντων.

Τώρα, όμως, συντελείται μια νέα περίοδος τεχνολογικών εξελίξεων στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται τα ηλεκτρικά οχήματα και στο βάθος, στον μακρινό χρονικό ορίζοντα, τα αυτόνομα.

Έτσι, η MAN θέλοντας να ικανοποιήσει τις επιθυμίες πολλών πελατών της προχωρά τώρα στην προσαρμογή του ProfiDrive και στην εκπαίδευση των επαγγελματιών οδηγών στις νέες προκλήσεις. «Το πεντάλ του φρένου μέχρι τώρα επιβράδυνε το όχημα. Τώρα το φρενάρισμα χρειάζεται και για ανάκτηση ενέργειας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Tobias Müller, επικεφαλής του προγράμματος MAN ProfiDrive για να προσθέσει: «Το παράδειγμα δείχνει τις αλλαγές στις οποίες πρέπει να προσαρμοστεί ο επαγγελματίας οδηγός».