Ο Ιταλός κατασκευαστής λεωφορείων IVECO BUS και η εταιρεία ηλεκτρονικών εφαρμογών EasyMile ανακοίνωσαν την ολοκλήρωση των δοκιμών ενός πρωτότυπου αυτόνομου (χωρίς οδηγό) αστικού λεωφορείου 12 μέτρων.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στις διαδρομές που ακολουθούν τα λεωφορεία BRT (Bus Rapid Transit), δηλαδή πάνω στις λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας λεωφορείων, αλλά και σε ιδιωτικές πίστες δοκιμών, όπως αυτές που διαθέτει η Transpolis Proving Grounds.

Το λεωφορείο οδηγήθηκε σε διαφορετικές καιρικές και θερμοκρασιακές συνθήκες για τη διαπίστωση της καλής λειτουργίας των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων των ημιαγωγών (μικροτσίπς) των επεξεργαστών και πολλών άλλων στοιχείων και ακολούθησαν οι δοκιμές των οργάνων επικοινωνίας, των ραντάρ, των αισθητήρων, των καμερών και ενός ακόμα πλήθους συστημάτων για την κατεύθυνση του λεωφορείου, την προσέγγιση στις στάσεις, την απομάκρυνση από αυτές, την ασφαλή κυκλοφορία του εν μέσω άλλων οχημάτων, πεζών και άλλων αντικειμένων κινούμενων ή σταθερών.

Οι δύο εταιρείες, Iveco Bus και Easymile, σε κοινή ανακοίνωσή τους εκφράζουν την πλήρη ικανοποίηση για τα αποτελέσματα των δοκιμών και τη συμμόρφωση του λεωφορείου στις απαιτήσεις των αστικών συγκοινωνιών, όπως είναι η κίνησή του με έγκαιρη και από αρκετή απόσταση αναγνώριση των φαναριών και της σηματοδότησης, τη σωστή ακινητοποίησή του πριν τις διαβάσεις των πεζών, ενώ για τις στάσεις ανέφεραν ότι η επιβίβαση/ αποβίβαση των επιβατών ήταν η συνήθης με τις πόρτες να ανοίγουν και να κλείνουν με την ολοκλήρωση της εισόδου/ εξόδου των επιβατών. Πρόσθεσαν, επίσης, ότι το αυτόνομο λεωφορείο προσέγγιζε στα 10 εκατοστά την άκρη του πεζοδρομίου, όταν επρόκειτο να γίνει χρήση της ράμπας ΑμΕΑ για την επιβίβαση αμαξιδίου.

Σημείωσαν, ακόμη, ότι οι περισσότερες δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με μέση ταχύτητα 40 χλμ./ ώρα, που είναι η συνήθης για τα αστικά λεωφορεία και η ανακοίνωση καταλήγει με τη βούληση όλων των εμπλεκόμενων να συνεχίσουν οι δοκιμές. Εδώ πρέπει να μετέχουν συνολικά 8 εταιρείες υψηλής τεχνολογίας με σκοπό την ανάπτυξη του πρώτου αυτόνομου λεωφορείου παραγωγής, αυτό δηλαδή που θα τεθεί σε κανονική κυκλοφορία στην πόλη.