Τροχοί & TIR

Προώθηση συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών μέσω του λιμένα Ελευσίνας

Άρθρο του Απόστολου Καμαρινάκη, διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΕ.
Σάββατο 12/04/2025 - 09:02
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Λιμάνι Ελευσίνας
φωτό: Λιμάνι Ελευσίνας

Στις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του λιμένα Ελευσίνας μέσω της προώθησης των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, αναφέρεται ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΕ Απόστολος Καμαρινάκης στην 4η έκδοση του Energizing Greece Magazine κρίνοντας ότι το λιμάνι αποτελεί έναν ισχυρό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στο σχετικό άρθρο, διαβάζουμε τη σχετική ανάλυση:

«Η Ελευσίνα είναι το μεγαλύτερο δημόσιο εμπορικό λιμάνι στην Αττική για τη διακίνηση χύδην και γενικού φορτίου, που εξυπηρετεί εσωτερικούς και διεθνείς πλόες, συμπληρωματικά προς τον γειτονικό Πειραιά.

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα κυρίαρχο στοιχείο είναι η κομβική του τοποθεσία, που αναδεικνύει και τη σημασία του στις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές.

Το λιμάνι έχει άμεση πρόσβαση στα μεγάλα οδικά δίκτυα (ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου, Αττική Οδός), αποτελεί το επίνειο του Θριάσιου Πεδίο όπου λειτουργούν μεγάλες εταιρείες και κατασκευάζεται το μεγαλύτερο logistics park της χώρας, βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τον Πειραιά και μόλις 25 χλμ. από το κέντρο της πρωτεύουσας».

Έργα υποδομής και μελλοντικοί σχεδιασμοί

Ενόψει των σχεδιαζόμενων έργων υποδομής στη Δυτική Αττική, ο ρόλος του Λιμένα Ελευσίνας αποκτά σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, μείζονα σημασία ώστε να καταστεί η Δυτική Αττική σε ένα σημαντικό κέντρο διαμετακόμισης για την αγορά της ΝΑ Ευρώπης.

Η σύνδεσή του με τα επιμέρους έργα υποδομών στην περιοχή (εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, νέα οδική αρτηρία κόμβου Σκαραμαγκά,  χάραξη νέου οδικού άξονα Ελευσίνας – Θήβας) είναι απαραίτητη, καθώς ενισχύει ακόμη περισσότερο τους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς στη Δυτική Αττική.

Οι μελετητές του νέου, υπό εκπόνηση, μάστερ πλαν του Λιμένα Ελευσίνας, προβλέπουν αύξηση της εμπορευματικής κίνησης για τα επόμενα χρόνια. Επίσης αναφέρουν ότι η δυναμική του λιμένα αξιοποιείται πλήρως με τη μεταφορά της εμπορευματικής δραστηριότητας στη θέση Βλύχα, όπου επιτρέπεται η υλοποίηση έργων υποδομής για την άρτια οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, που είναι απαραίτητη έτσι ώστε να διαμορφωθεί σε ένα σύγχρονο general cargo & bulk terminal».

PreviousNext