Άμεσα μέτρα στήριξης απέναντι στις ανατιμήσεις του πετρελαίου κίνησης ζητά το ΣΑΤΑ, κάνοντας λόγο για οδυνηρή αύξηση της τιμής που πλήττει τον Κλάδο, αφού το πετρέλαιο κίνησης αντιστοιχεί περίπου στο 80% των ημερήσιων δαπανών των ταξί.
Το ΣΑΤΑ ζητά συγκεκριμένα πράγματα που θεωρεί ότι είναι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της κυβέρνησης και συγκεκριμένα:
• Επαγγελματικό καύσιμο με σταθερή μειωμένη τιμή (1,20 ευρώ) για τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών.
• Άμεση επαναφορά της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης με 300 ευρώ ανά όχημα/μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
• Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13%. Η τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα επιβαρύνεται με έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ σε επίπεδο Ε.Ε.
• Μείωση του ΕΦΚ. Σήμερα η Ελλάδα είναι η 4η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη (σε επίπεδο φόρων στα καύσιμα) πίσω από Δανία, Φινλανδία και Σουηδία με μέση τιμή 2,02€ περίπου στη βενζίνη. Χωρίς τους φόρους, η Ελλάδα είναι στη μέση της κατάταξης, 14η στις 27 χώρες, με μέση τιμή βενζίνης στα 0,91 ευρώ.