Η DAF Trucks ανακοίνωσε τα τελευταία στοιχεία για τις ταξινομήσεις, ενώ γεμίζει το βιβλίο των παραγγελιών με τα νέα μοντέλα που πέρυσι παρουσίασε. Συνολικά, το μέλλον δείχνει ρόδινο για την ολλανδική εταιρεία, η οποία αυτή τη στιγμή απλά δεν προλαβαίνει να φτιάχνει φορτηγά.

Το 2021 πουλήθηκαν στην Ε.Ε. 60.000 DAF, με 49.000 από αυτά να αφορούν σε διάφορες εκδόσεις των μεσαίων CF και βαρέων XF (37.600 μονάδες το 2020), και 11.000 φορτηγά διανομών LF (9.000 το 2020). Σε επίπεδο κατασκευαστή, και αυτή η (πανδημική) χρονιά χαρακτηρίστηκε από μεγάλες δυσκολίες στην προμήθεια τσιπς και άλλων εξαρτημάτων, με τα στελέχη της εταιρείας να τονίζουν ότι, «οι ταξινομήσεις δείχνουν το πόσα φορτηγά ήταν εφικτό να φτιάξουμε, κι όχι την, κατά πολύ μεγαλύτερη, ζήτηση». 

Η DAF έκλεισε τη χρονιά με μερίδιο αγοράς 15,9% (16,3 το 2020) στην Ευρώπη στην κατηγορία των άνω των 16 τόνων μικτού. Όπως και στο παρελθόν, η εταιρεία πέτυχε πρωτιές σε έξι αγορές: Ολλανδία με 25,8%, Αγγλία 29,4%, Πολωνία 24,3%, Ουγγαρία 24,8%, Πορτογαλία 19,0% και Βουλγαρία με 23,8%.

Όπως επίσης το συνηθίζει, η DAF αναδείχθηκε και πάλι πρώτη στις ταξινομήσεις τρακτόρων πανευρωπαϊκά. Με την νέα γενιά των XF, XG και XG+ να μπαίνει στην πρώτη ουσιαστικά χρονιά «φουλ» παραγωγής, οι προσδοκίες είναι πολύ υψηλές.

Ακόμη καλύτερα ήταν τα πράγματα στις αγορές εκτός Ευρώπης, με τους Ολλανδούς να καταγράφουν 8.600 ταξινομήσεις το 2021 σε σχέση με τις 5.900 το 2020. Επιπλέον, στην Ταϊβάν κατασκευάστηκε στο τοπικό εργοστάσιο, το υπ’ αριθμόν 10.000 DAF, στο Ισραήλ η φίρμα έκοψε το νήμα στην πρώτη θέση των πωλήσεων, και κατέγραψε σημαντική άνοδο σε Βραζιλία και Αυστραλία.

1
Από εκεί και πέρα, σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητας της DAF έχει να κάνει με την πώληση κινητήρων Paccar σε κατασκευαστές πούλμαν, λεωφορείων και ειδικών οχημάτων, με 2.250 μονάδες (συν 10% σε σχέση με το 2020), ενώ ανέλαβε συμβόλαιο των Βελγικών ενόπλων δυνάμεων για την κατασκευή 900 οχημάτων με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς (με θωρακισμένες ή μη καμπίνες).

Στα επιμέρους, ενδιαφέρον παρουσιάζει το ποσοστό των πελατών στην Ευρώπη που επέλεξαν DAF MultiSupport συμβόλαια επισκευών και συντήρησης –το 40% αποτελεί επίδοση ρεκόρ, που δείχνει την πανευρωπαϊκή τάση να εξαλειφθούν οι απρογραμμάτιστες ακινητοποιήσεις των οχημάτων. Οι Ολλανδοί τέλος, ανέφεραν ότι, ποτέ στην ιστορία τους δεν έχουν πουλήσει παρόμοιο αριθμό μεταχειρισμένων φορτηγών, κάτι που προφανώς έχει να κάνει με την ανύπαρκτη διαθεσιμότητα –τρόπος του λέγειν- ετοιμοπαράδοτων φορτηγών, και τους τεράστιους χρόνους αναμονής μετά την παραγγελία, κάτι που ισχύει για όλους τους κατασκευαστές.