Το πρώτο τρίμηνο του 2025 αποδείχθηκε δύσκολο για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ, καθώς χαρακτηρίστηκε από σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές. Η υποτονική οικονομική ανάπτυξη και η χαμηλότερη εκ των προτέρων λήψη παραγγελιών ήταν, μεταξύ άλλων, παράγοντες που συνέβαλαν στην επιχειρηματική αβεβαιότητα.
Οι πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 12,2%, με τις τρεις μεγαλύτερες αγορές να συμβάλλουν στην ύφεση. Η Ιταλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση με μείωση 15,2%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-10,7%) και τη Γερμανία (-10,7%). Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε αύξηση στις ταξινομήσεις κατά 12,6%.
Οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν επίσης κατά 16%, φτάνοντας συνολικά τις 72.941 μονάδες. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων βαρέων φορτηγών κατά 16,6%, παράλληλα με τη μείωση των ταξινομήσεων μεσαίων φορτηγών κατά 12,5%. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν μειώσεις, με τη Γερμανία και τη Γαλλία να παρουσιάζουν διψήφιες μειώσεις κατά 25,4% και 17,6% αντίστοιχα. Η Ισπανία και η Ιταλία σημείωσαν επίσης σημαντικές μειώσεις κατά 12,8% και 9,4%.
Οι πωλήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,8% σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2024 και ανήλθαν σε 8.674 μονάδες. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Γερμανία κατέγραψε έντονη πτώση (-15%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-7,3%) και την Ισπανία (-0,5%). Η Γαλλία σημείωσε μικρή αύξηση (+0,1%), ενώ αγορές όπως η Σουηδία (+189,9%) και η Ελλάδα (+187,6%) κατέγραψαν αξιοσημείωτη αύξηση.

Νέα επαγγελματικά οχήματα ανά πηγή ενέργειας (καύσιμο)
Βαν: Το ντίζελ ήταν η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές νέων βαν στην ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2025. Ωστόσο, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% σε 290.870 μονάδες, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να ανέλθει σε 82,5% (μείωση από 84,2% το 1ο τρίμηνο του 2024). Τα βενζινοκίνητα μοντέλα μειώθηκαν κατά 25,8%, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 5,2%. Τα ηλεκτρικά βαν αυξήθηκαν κατά 32,6%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 8,7%, αύξηση από 5,7% το 1ο τρίμηνο του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών βαν αυξήθηκαν κατά 0,7%, ωστόσο κατέχουν μόνο το 2,5% της αγοράς.
Φορτηγά: Το ντίζελ διατήρησε την κυριαρχία του στην αγορά φορτηγών το πρώτο τρίμηνο του 2025. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά αντιπροσώπευαν το 93,4% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση του όγκου κατά 17,7% σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2024. Τα ηλεκτρικά φορτηγά αυξήθηκαν κατά 50,6%, εξασφαλίζοντας το 3,5% του μεριδίου αγοράς, από 2% πέρυσι. Οι Κάτω Χώρες ηγήθηκαν αυτής της επέκτασης με αύξηση 342,7%, αντιπροσωπεύοντας το 25% των πωλήσεων των ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ.
Λεωφορεία: Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 50,3% το πρώτο τρίμηνο του 2025, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 13% το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε 19,9%. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο, σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 118,9%, ενώ η Σουηδία κατέγραψε τον δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό ταξινομήσεων, 237 ηλεκτρικά λεωφορεία σε σύγκριση με μόλις 9 το α' τρίμηνο του 2024. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις υβριδικών λεωφορείων παρουσίασαν διψήφια μείωση 28,7%, αντιπροσωπεύοντας το 10,7% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων λεωφορείων μειώθηκαν κατά 5,6%, κατέχοντας πλέον μερίδιο αγοράς 65,9%, από 68,5% το α' τρίμηνο του 2024.