Τροχοί & TIR

Σασί και νέα ρεζερβουάρ κάνουν τα νέα Scania… Super

Έχοντας δοκιμάσει, μετρήσει και αξιολογήσει τα νέα Scania Super πριν και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας τους, μία ήταν η προφανής διαπίστωση: πέρα από την καμπίνα, κανένα άλλο εξάρτημα δε
Σάββατο 05/03/2022 - 21:10
Κοινοποίηση στα Social Media

Έχοντας δοκιμάσει, μετρήσει και αξιολογήσει τα νέα Scania Super πριν και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πρεμιέρας τους, μία ήταν η προφανής διαπίστωση: πέρα από την καμπίνα, κανένα άλλο εξάρτημα δεν έχει μείνει ανέγγιχτο, ακόμη και το ίδιο το σασί έχει αλλάξει.

Σκοπός όλης της έρευνας και εξέλιξης ήταν να δημιουργηθεί το πιο αποδοτικό φορτηγό που έχει ποτέ λανσαριστεί για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων. Τον πιο κρίσιμο ρόλο στη νέα αρχιτεκτονική του σασί παίζουν τα νέα ρεζερβουάρ πετρελαίου και AdBlue. Οι μηχανικοί εξέλιξης είχαν αποφασίσει από την πρώτη στιγμή –πριν από περίπου πέντε χρόνια- ότι, για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη στα Scania Super από τους νέους κινητήρες και άξονες, τα κιβώτια ταχυτήτων και το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων στην εξαγωγή, θα έπρεπε να ασχοληθούν από την αρχή με τις δεξαμενές καυσίμου.

Τα ρεζερβουάρ είναι σχήματος «D», φτιαγμένα από αλουμίνιο, πιο ελαφριά, και ταυτόχρονα μεγαλύτερης αντοχής, ενώ έχουν τέτοια διαμόρφωση ώστε να χρησιμοποιείται ακόμη και το τελευταίο γραμμάριο καυσίμου. Τα ρεζερβουάρ AdBlue είναι επίσης τοποθετημένα στο πλάι του σασί. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το νέο σασί επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία σε πελάτες και υπερκατασκευαστές, οι οποίοι έχουν τώρα τη δυνατότητα να τοποθετήσουν σε περισσότερα πιθανά σημεία τα ρεζερβουάρ, ενώ και η κατανομή των μαζών και βαρών είναι τώρα καλύτερη. ΄

Νέο, catch ρεζερβουάρ

Η μεγαλύτερη καινοτομία είναι το μικρούλι ρεζερβουάρ που έχει τοποθετηθεί πίσω από την κανονική δεξαμενή, και λειτουργεί ως catch, δηλαδή ως ρεζερβουάρ κατακράτησης. Συνδέεται με το κύριο ρεζερβουάρ με ηλεκτρικές αντλίες, επιτρέποντας έτσι ουσιαστικά στον οδηγό να έχει καύσιμο «on demand», να χρησιμοποιεί δηλαδή, ακριβώς όσο καύσιμο ζητάει ο κινητήρας κι όχι παραπάνω, ελαχιστοποιώντας έτσι τις όποιες απώλειες στο σύστημα τροφοδοσίας.

Υπάρχουν όμως κι επιπλέον οφέλη, με πιο χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, μεγάλωσαν τα διαστήματα μεταξύ των αλλαγών των δύο φίλτρων καυσίμου. Στην καθημερινή οδήγηση, οι μηχανικοί του Σουηδού κατασκευαστή θεωρούν πως οι οδηγοί θα αντιληφθούν τις βελτιώσεις από την απουσία υστέρησης στο πάτημα του γκαζιού σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου. Επίσης, στη διάρκεια των δοκιμών στη σουηδική Λαπωνία, τα νέα Scania Super έπαιρναν μπροστά σε δύο δευτερόλεπτα, με θερμοκρασία περιβάλλοντος μείον 40 βαθμούς Κελσίου.

PreviousNext