Δύσκολο να εξαγάγει κανείς συμπεράσματα για την πορεία της αγοράς των επαγγελματικών αυτοκινήτων κατά το 2022 βλέποντας τις παρακάτω λιγοστές ταξινομήσεις του Ιανουαρίου, έστω και αν υπάρχουν ορισμένες αισιόδοξες προβλέψεις για ανάκαμψη, οι οποίες στηρίζονται στη σταθερότητα του μεταφορικού έργου με τάσεις ανόδου.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι οι υπηρεσίες «Μεταφορών και Αποθηκεύσεων» ως κλάδος της οικονομίας, κατέγραψε εξαιρετικά υψηλό κύκλο εργασιών που το 2021 έφτασε στο +28,60 % σε σχέση με τον αντίστοιχο τζίρο του 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα έφτασε το e-commerce που αποτελεί τον νούμερο 1 τροφοδότη της αγοράς των LCV και των μικρών φορτηγών. Με αυτά τα δεδομένα, δικαιολογείται κάθε αισιόδοξη πρόβλεψη, η οποία όμως μετριάζεται και γίνεται συγκρατημένη λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το πρόβλημα της έλλειψης των ημιαγωγών και όχι μόνο.

Γιατί προβλήματα υπάρχουν επίσης με το αλουμίνιο και άλλες πρώτες ύλες, οι τιμές των οποίων έχουν εκτοξευτεί στα ύψη τη στιγμή μάλιστα που βρίσκονται σε μερική ανεπάρκεια. Έτσι, εμείς κρίνουμε ότι η πορεία των ταξινομήσεων θα κριθεί από τη διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων και τους χρόνους παράδοσης.

Το τελευταίο μάλιστα (οι χρόνοι παράδοσης) θεωρούμε ότι θα επηρεάσει και τις πωλήσεις κατά τη μάρκα με ωφελημένους τους αντιπροσώπους εισαγωγείς οι οποίοι δίνουν τους συντομότερους χρόνους παράδοσης.

Και βέβαια, αυτά όλα ίσως θεωρηθούν δευτερεύοντα για όσους πιστεύουν – και σωστά – ότι το παιχνίδι, όπως κάθε χρόνο θα παιχτεί στους διαγωνισμούς και στις προμήθειες των Περιφερειών, των Δήμων και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα που δεκαετίες τώρα παραμένει η ατμομηχανή της αγοράς του επαγγελματικού αυτοκινήτου, ελέω ΕΣΠΑ και των άλλων εργαλείων χρηματοδότησης. Τα οποία, δεν πρόκειται να στερέψουν ούτε εφέτος, ούτε τα επόμενα λίγα χρόνια.