Για την μη ικανοποίηση των αιτημάτων τους, οι ιδιοκτήτες ταξί ανήγγειλαν πορεία διαμαρτυρίας, ενώ στη σχετική ανακοίνωση το ΣΑΤΑ κάνει λόγο για «στείρο διάλογο με την κυβέρνηση, χωρίς ουσιαστική και καταληκτική διάθεση».
Συγκεκριμένα, το ΣΑΤΑ καλεί τους ιδιοκτήτες ταξί την Τρίτη 31 Ιανουαρίου, στις 10.00 π.μ. σε συγκέντρωση στη Λεωφόρο Αθηνών (στο ύψος της Σπ. Πάτση) και αργή πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
«Ακρίβεια, υπερφορολόγηση, αθέμιτος ανταγωνισμός. Το κοκτέιλ της φτωχοποίησης που ετοίμασε η κυβέρνηση για την ελληνική κοινωνία, χτύπησε ανελέητα κάθε εργαζόμενο και φυσικά τον κλάδο των ταξί. Αιτήματα αρχειοθετημένα στα συρτάρια των υπουργείων, διάλογος στείρος, χωρίς ουσιαστική και καταληκτική διάθεση, συνεχής και συνεπής υποκλοπή μεταφορικού έργου σε βάρος των ταξί από ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό και πολυεθνικές εφαρμογές, κατακόρυφη αύξηση του κόστους λειτουργίας και των καυσίμων. Οι αντοχές στέρεψαν, η υπομονή τελείωσε και η αντίδραση είναι μονόδρομος», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ και υπενθυμίζει ότι:
«Έχει εκφράσει με υπόμνημα που κατατέθηκε στις 25/05/2022 τις θέσεις του για τα επταθέσια – εννιαθέσια ταξί. Θέλουμε πλήρη εφαρμογή της νομοθεσίας για τα Ε.Ι.Χ και πλήρη έλεγχο για την υποκλοπή έργου που υφίσταται το ταξί. Με αυτά τα δεδομένα θα είναι εφικτή η ελεύθερη αντικατάσταση συμβατικού ΕΔΧ Ταξί σε 7θέσιο-9θέσιο χωρίς περιορισμούς και χωρίς ποσόστωση για όλους τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί της Αττικής (Σχετικό υπόμνημα προς το ΥΜΕ στις 05/09/2023). Σε ό,τι αφορά το τιμολόγιο η πρότασή μας έχει ως εξής:
- Πτώση σημαίας: 5,00 ευρώ
- Ελάχιστη μίσθωση: 10,00 ευρώ
- Επιπλέον Χρέωση 5,00 ευρώ ανά επιβάτη (από το πέμπτο άτομο και μετά)
Η πρότασή μας στοχεύει αφενός μεν στην προστασία του συμβατικού ταξί και αφετέρου στην ανάπτυξη μιας υπηρεσίας με έμφαση στην τουριστική μεταφορά. Αν δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στις παρεχόμενες υπηρεσίες τότε οδηγούμαστε σε κανιβαλισμό της αγοράς με καταστρεπτικές συνέπειες για το συμβατικό ταξί. Η ιδέα της οριζόντιας ποσόστωσης για όλη τη χώρα που προκρίνει το Υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη απορριφθεί από το ΣΑΤΑ. Η Αττική θέλει 7θέσιο-9θέσιο ταξί με ειδικό τιμολόγιο και χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς για όσους επαγγελματίες αυτοκινητιστές εκδηλώσουν ενδιαφέρον», αναφέρει το ΣΑΤΑ και καταλήγει:
«Εμείς δεν πειραματιζόμαστε με τη βιωσιμότητα του κλάδου. Υπουργείο και Ομοσπονδία ας αφήσουν έξω από τις συζητήσεις τους τα αιτήματα των Αθηναίων ταξιτζήδων. Αυτά υποβάλλονται μόνο από το ΣΑΤΑ».