Τροχοί & TIR

Σε αναβρασμό ο Κλάδος των φορτηγών. Ιδιοκτήτες και οδηγοί ΦΔΧ ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις

Η τορπίλη Κυρανάκη
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 05/12/2025 - 14:22
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι και για τον Κλάδο των ΦΔΧ αυτοκινητιστών με τις πρώτες συζητήσεις για απεργιακές κινητοποιήσεις να βρίσκονται σε εξέλιξη.

Η υποχρεωτική πολύμηνη ανεργία των οδηγών διεθνών μεταφορών λόγω της έλλειψης καρτών ταχογράφου μόνο την έλλειψη στοιχειώδους σεβασμού προς τον Κλάδο δείχνει αλλά και πλήρη ανευθυνότητα (τουλάχιστον) του υπουργείου, αν ληφθεί υπόψη η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τον σχετικό διαγωνισμό.

Έτσι, στη γενικότερη έλλειψη επαγγελματιών οδηγών που πλήττει τη μεταφορά στην Ευρώπη και στην Ελλάδα προστέθηκε και η «τεχνητή» έλλειψη που δημιούργησε το υπουργείο, με αποτέλεσμα μεγάλες ελληνικές μεταφορικές εταιρείες να χάνουν σημαντικά συμβόλαια διεθνών μεταφορών με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητά τους.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η εγκύκλιος για χειρόγραφες αναγραφές κ.λπ. αφορά μόνο οδηγούς εθνικών μεταφορών, με τους διεθνομεταφορείς να παραμένουν χωρίς δουλειά (το πρόστιμο για έλλειψη κάρτας φτάνει μέχρι 10.000 ευρώ).

Πέρα από τις συνεχείς αναφορές του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR για την επίλυση του προβλήματος των καρτών, η Ο.Φ.Α.Ε. έχοντας ήδη αποστείλει προειδοποιήσεις προς το υπουργείο, εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο να διεκδικήσει αποζημιώσεις μέσω της δικαστικής οδού για τα διαφυγόντα έσοδα. Ως πρώτη κίνηση, η Ομοσπονδία έχει καλέσει τα μέλη της να καταθέσουν στοιχεία για τις ζημιές που έχουν υποστεί.

Η τορπίλη Κυρανάκη

Και ενώ ο Κλάδος βρίσκεται σε αναβρασμό όχι μόνο για τις κάρτες αλλά και για μια σειρά άλλων προβλημάτων σχετικά με τα όρια ταχύτητας και τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης εξαπέλυσε τορπίλη κατά των φορτηγών δηλώνοντας ότι εξετάζει την απαγόρευσή τους από τον Κηφισό και, μάλιστα, 7-10 το πρωί. Χωρίς καμιά προηγούμενη μελέτη, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις λύσεις που έχουν ακολουθήσει άλλες χώρες σε δρόμους με κυκλοφοριακό φόρτο όπως στον Κηφισό.

Σημείωση: Η λύση που υπέδειξε το ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR για τη λωρίδα κυκλοφορίας μόνο φορτηγών, με ταυτόχρονη απαγόρευση του προσπεράσματος, είναι η πιο συνήθης στην Ευρώπη. Ας την ξεκινήσει δοκιμαστικά και ο κ. Κυρανάκης, γιατί με τα drones που επιστράτευσε και το μήκος που καταλαμβάνουν τα φορτηγά, αποκλείεται να βγάλει άκρη και συμπεράσματα.

Ωστόσο, και μόνο στο άκουσμα αυτής της δήλωσης Κυρανάκη, ο Κλάδος ξεσηκώθηκε και σήμερα βρίσκεται ένα βήμα πριν την κινητοποίησή του.

Κυρανάκης: «Ευκαιρία να αξιοποιηθεί ο εμπορικός σιδηρόδρομος»

Άστοχη, αν όχι προκλητική για τους ιδιοκτήτες φορτηγών, ήταν επίσης η δήλωση του κ. Κυρανάκη με αφορμή τις αγροτικές κινητοποιήσεις και το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ερωτηθείς στη διάρκεια συνέντευξής του στο Action 24 για τον κίνδυνο να μείνει χωρίς τροφοδοσία η αγορά ενόψει εορτών, ο Κυρανάκης συνέχισε τις εμπρηστικές δηλώσεις λέγοντας: «Καλή ευκαιρία να αξιοποιηθεί και ο εμπορικός σιδηρόδρομος, είναι καλή ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που μετακινούν προϊόντα μεταξύ Βόρειας και Νότιας Ελλάδας. Ανταγωνισμό θέλουμε, η ηλεκτροκίνηση είναι φθηνότερη από το καύσιμο που χρησιμοποιούν τα φορτηγά».

Είναι προφανές ότι ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών αποκάλυψε την εύνοιά του προς τον σιδηρόδρομο, όπως άλλωστε και οι προκάτοχοί του, αγνοώντας όμως ότι το 90% του χερσαίου μεταφορικού έργου αναλαμβάνεται από τα φορτηγά. Είναι, επίσης, γνωστό ότι η ηλεκτροκίνηση των βαρέων φορτηγών, αυτών που σήμερα μπορούν να μεταφέρουν προϊόντα από τη Βόρεια στη Νότια Ελλάδα και αντίστροφα είναι ανύπαρκτα ή μετρούνται στα δάκτυλα των χεριών και μόνο.

PreviousNext