Το κυβερνητικό επιτελείο βαρύνουν πλέον οι όποιες καθυστερήσεις στη δημοπράτηση του έργου του Σταθμού Ελαιώνα και αυτό γιατί από πλευράς ΚΣΑΥΛΕ έχουν κατατεθεί όλες οι απαιτούμενες μελέτες, χάρη στις συνεχείς προσπάθειες του προέδρου του Σοφοκλή Φάτσιου (φωτό) και των συνεργατών του.
Συγκεκριμένα, μετά από δεκάδες συναντήσεις του κ. Σοφοκλή Φάτσιου και του επιτελείου του με τους εμπλεκόμενους φορείς, το ΕΜΠ, την Αττικό Μετρό, τον ΧΟΣ, τα συναρμόδια Υπουργεία Μεταφορών και ΥΠΕΚΑ και υπηρεσίες άλλων Υπουργείων, ολοκληρώθηκε η μελέτη πλέον της ανάπτυξης σχεδίων του σταθμού, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, των συγκοινωνιακών μελετών, έχει δε ολοκληρωθεί και έχει ήδη εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.
Συνεπώς, το έργο πράγματι κρίνεται ώριμο και από το σημείο αυτό και εντεύθεν δύναται να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν η διαδικασία δημοπράτησης φορέων (Αττικό Μετρό – ΚΣΑΥΛΕ ΣΥΝ ΠΕ, παραχώρηση χρήσης του Σταθμού στα ΚΤΕΛ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ετών κ.λπ.). Η υλοποίηση των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει περίπου 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής αδείας κατασκευής του κτιρίου.
Με σχέδιο που θα θυμίζει τερματικό σταθμό μεγάλου αεροδρομίου είναι σχεδιασμένος ο Νέος Σταθμός, συνολικής επιφάνειας 40.000 τ.μ. Ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα γίνει ένα «τοπόσημο» για την Αθήνα, θα είναι το πλέον σύγχρονο κτίριο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως. Ο Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα περιλαμβάνει εμπορικούς χώρους που θα απλώνονται σε 11.750 τ.μ., χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος 1.500 τ.μ., χώρους στάθμευσης 572 θέσεων και ελεύθερους χώρους πρασίνου 20.000 τ.μ.. Πρόκειται για μια σημαντική επένδυση που θα προσφέρει οφέλη πρώτα στο επιβατικό κοινό, στις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές, στους εργαζομένους, αλλά και στην περιοχή, καθώς θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα, ενώ παράλληλα θα αποφορτίσει τις γειτονιές που σήμερα φιλοξενούν τις εγκαταστάσεις των δύο ΚΤΕΛ. Οι δύο υφιστάμενοι σταθμοί (Κηφισού και Λιοσίων), χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι λεωφορειακές γραμμές εξωτερικού που βρίσκονται σκόρπιες ανά την Αθήνα, εξυπηρετούν συνολικά 24.650-44.200 επιβάτες ημερησίως. Περίπου δηλαδή 12 εκατ. επιβάτες ετησίως, όσους ένα μεγάλο αεροδρόμιο δηλαδή.
Η λύση σε όλα τα παραπάνω, αυτή που σχεδιάζεται και θα γίνει πραγματικότητα, είναι ο μεταφορικός «υπερ-κόμβος» του Ελαιώνα, που θα στεγάσει τις υπεραστικές λεωφορειακές συνδέσεις της Αθήνας με την υπόλοιπη Ελλάδα (ΚΤΕΛ), το δίκτυο του Μετρό στον Σταθμό Ελαιώνα (στη γραμμή που ενώνει το λιμάνι με το Αεροδρόμιο), τον τοπικό σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών, οργανωμένους χώρους στάσης για απο-επιβι βάσεις από/ προς ταξί και ΙΧ και χώρο στάθμευσης για τους επιβάτες του μετρό και για τις ανάγκες των υπεραστικών λεωφορείων.
Ήδη, κατόπιν σχετικών ενεργειών της ΠΟΑΥΣ και του ΚΣΑΥΛΕ ΣΥΝ ΠΕ έχει δρομολογηθεί συνάντηση στο αμέσως προσεχές διάστημα για το θέμα με τον αρμόδιο υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα. Το έργο αυτό, το οποίο είναι το πλέον ώριμο από όλα τα μεγάλα έργα που πρόκειται να λάβουν χώρα στην πατρίδα μας και με το οποίο θα αναβαθμιστεί μία ολόκληρη περιοχή, είναι έργο το οποίο δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αποτελεί δε για τα ΚΤΕΛ και για το επιβατικό κοινό «ΕΡΓΟ ΠΝΟΗΣ».
Πηγή: ΠΟΑΥΣ – Εφ. Αυτοκινητιστών